Adoptieshow/ Natasja Froger

  • C73

    Toevallig las ik op Nu.nl dat Natasja Froger bezig is met een “ adoptieshow”. In dit programma volgt zij wensouders, en is zij erbij aanwezig als zij hun kindje gaan ophalen.

    Nu is het programma nog niet op tv, en misschien moet ik dan niet meteen een oordeel vellen.

    Maar persoonlijk vind ik het wel bijzonder de adoptieouders zo'n bijzonder moment waar ze jaren op hebben gewacht te willen delen met camera's, wild vreemden en half Nederland. Ik vraag mij af wat dit voor effect gaat hebben op hun kindje.

    Er komt al zoveel op hun af, en dan dit nog. Maar zoals ik al zei, wellicht oordeel ik te vroeg en wordt niet alles in beeld gebracht.

    Is er wellicht iemand hier die er iets over gehoord heeft?

    Was even benieuwd wat anderen hiervan vinden.

  • Zoé

    Klopt, ik dacht hetzelfde! Wellicht dat wensouders (vreselijke benaming vind ik …) zich niet goed realiseren wat voor impact het heeft. Als ik voor mezelf spreek had ik dat moment nooit, maar dan ook nooit, willen delen met heel Nederland. Het zal best mooi televisie opleveren en Natascha lijkt me ook wel geschikt, maar voor de ouders en het kind is het, vind ik, te veel gevraagd! Maar goed, mensen kiezen er zelf voor om mee te doen….

  • NH

    Leuk, eindelijk weer eens een programma over adoptie!

    En inderdaad, eerst afwachten hoe ze het brengen, voordat je daar een oordeel over geeft. De mensen die in het verleden hebben meegedaan aan een adoptieprogramma kunnen denk ik zelf het beste aangeven hoe ze het hebben ervaren en of het effect heeft gehad op hun kinderen. Ik denk zelf dat het wel mee zal vallen.

  • Zoé

    Ik heb nog eens gekeken, maar zoals ik het lees is ze er echt overal bij. Ze vergelijkt het met het meemaken van iemands geboorte. Ze reis met de ouders mee naar het land om ‘het’ (zo stond het er) op te halen.

    Ik heb de eerste weken met mijn kindje als zeer zwaar beschouwd (en niet zozeer voor ons!) en het was in geen geval goed geweest voor mijn kind als dat allemaal op zo'n indringende manier door vreemden zou zijn vastgelegd. Echt niet!

    Maar hey, wat ik al eerder vermeldde, mensen kiezen er zelf voor. Hoop dat het allemaal soepel is verlopen :-)

  • C73

    Ik sluit me volledig aan bij wat Zoe zegt. Als ik kijk naar wat er op ons afkwam en hoe moeilijk het was voor onze kleine meid. Opeens word je uit je vertrouwde omgeving gehaald en overgedragen aan vreemde mensen.

    Het heeft op haar en op ons heel veel impact gehad. Persoonlijk kan ik me gewoon niet voorstellen dat je daar camera's ed. bij wilt hebben. Nogmaals net wat Zoe zegt, je kiest er zelf voor om je op te geven, maar eerlijk gezegd begrijp ik het niet..

  • mimi1981

    wilde ik net zeggen…Grenzeloos verlangen, uit 2007 van de EO vond ik wel erg mooi…beetje off topic maar weet iemand hoe het met al die gezinnen gaat?

  • MCP

    Grenzeloos verlangen klinkt heel wat beter dan ‘Adoptieshow’ of gaat het programma anders heten?

  • Hema2013

    …hoi mcp,

    volgens rtl gaat het heten: met open armen!

    @mimi: ja die hele serie grenzeloos verlangen was erg bijzonder, maar er waren ook een aantal moeders bij die onbedaarlijk huilen, niets mis mee, maar als hij mij overkomt..toch liever niet op tv ;-)

  • Hema2013

    Ter info.

    Deze 6 delige serie begint op 29 okt bij RtL 4.

    Tijd stond nog niet vermeld in de gids.

  • BG

    Ik begrijp er niets van waarom zou je zulke intieme momenten waarvan je ook nog niet weet hoe het zal verlopen met heel Nederland willen delen? Je weet ook niet wat je kind daar later van vindt. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe mensen tot zo'n besluit komen.