paul de leeuw

• Triangle

Quote:

Ik ben zelf moeder van geadopteerde kinderen ( goed geraden. ;-))

Dag Mei,

Je nick gaf mij dit sterke vermoeden :-)

Zo zie je maar dat men zichzelf vaak een pseudoniem toekent waarin hij/zij zich mee kan identificeren of op de een of andere manier toch iets van/over de persoon zelf aangeeft. ;-)

Misschien dat ik je ook nog eens op AT (=Adoptie Trefpunt) mag verwelkomen?

Vriendelijke groet,

Triangle

• Mei

Daar ben ik ook al hoor:-)

Maar tis zo stil…..

doeg

• Triangle

Dag Mei,

Tja,……..dan heb ik toch niet teveel gezegd in mijn vorig schrijven: :-(

• Quote:

Hierin lijk ik echter mijn tijd (helaas nog steeds) ver vooruit te lopen. Klaarblijkelijk ligt de drempel van participeren voor menigeen nog vreselijk hoog en blijft het veelal slechts bij schoorvoetend meegluren en -lezen.

Natuurlijk ben ik me er van bewust dat het opschrijven van persoonlijke gevoelens, ervaringen en visies, of het stellen van vragen niet voor iedereen is weggelegd. Maar tot op heden concludeer ik dat hiertoe ook nog maar bitter weinig pogingen worden ondernomen.

Mijn denkwijze is:“Liever een ‘krakkemikkig’ geluid, dan helemaal geen geluid! Een oorverdovende stilte brengt ons ook niet met elkaar verder”.

Het is goed te lezen dat jij hier wel belang aan hecht. Je zult er dan wel actief aan deel moeten blijven nemen en zonodig discussies van dergelijke aard steeds weer moeten blijven opstarten. Al met al, mijn steun heb je hierin!

• Ik zou zeggen, doorbreek deze stilte en gooi eens wat in die groep. Laat de vonken er van af spetteren ;-)

vriendelijke groet,

Triangle

• Sandy b

Voor Triangle,

Ik heb gereageerd op een bericht maar wordt dan gelijk voor dom uitgemaakt.

Mijn bericht wordt verkeerd begrepen door diegene die beantwoord.

Dat alles maakt dat ik weinig zin heb om verder te reageren, niemand wil graag beledigt worden. Ook al heb ik helaas alleen maar Mavo.

Ik vind het echt! fijn voor paul en zijn vriend dat ze in staat zijn en de gelegenheid hebben om te kunnen adopteren. Het gaat toch om de toekomst van dat kind of niet soms.

Als ik zeg “dat hoef ik niet te weten, fijn voor ze” doel ik alleen op het feit dat ze geld genoeg hebben om snel twee adopties achter elkaar te kunnen bekostigen.

Is niet sarcastisch bedoelt.

Verder val ik inderdaad op het andere geslacht dus ik heb geen ervaring met homo adopties. Dat wil niet zeggen dat ik niet graag zou willen weten wat de knelpunten van een homo adoptie zijn. Als de homo adoptant zou willen vertellen wat hij (kan natuurlijk ook een vrouw zijn) weet over de procedure zou hij dat dan niet met ons kunnen delen? Misschien hebben andere homo adoptanten er ook wat aan.

Wat betreft Special Needs. Wij staan zelf voor een special needs kindje op de wachtlijst maar ik vind dat, wie dan ook een special needs wil adopteren zelf !!!!! moet bekijken wat hij/zij aankan of aandurft.

Triangle, Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt dat niet alleen praten belangrijk is maar ook luisteren. Liever om uitleg vragen als een zinssnede niet begrepen wordt dan gelijk fel reageren.