Zolang we het zogeheten naadje van de kous niet weten vind ik dat men erg voorzichtig moet zijn met het doen van bepaalde uitlatingen en veronderstellingen.
Ik moet mij sterk vergissen, maar amper een jaar geleden werden er gelijksoortige veronderstellingen met betrekking tot P. de Leeuw en de adoptie van een kind neergepend.
Hij zou geen VIA-cursus gehad hebben, niet de wettelijke adoptieprocedure gevolgd hebben, geen gezinsonderzoek ondergaan hebben en wat dies meer zij. Het kind zou illegaal zijn, het zou gekocht zijn. En dat allemaal omdat Paul beroemd is en dus geld heeft.
Alle uitgesproken veronderstellingen ten spijt bleek dat ook hij (zoals dat ook niet anders kan in Nederland) keurig netjes en zoals ieder ander de wet en geldende adoptieprocedure regels, onderzoeken en cursussen had doorlopen en er echt geen sprake was van een versnelde procedure omdat hij P.d Leeuw heette.
Al met al een storm in een glas water gebaseerd op suggestieve veronderstellingen. Laten we nou verstandig zijn en dat deze keer voorkomen.
De wereld van afstand en adoptie is voor iedere betrokken partij al zo hard en moeilijk, maak deze niet nog harder en hartelozer door het uitspreken van veronderstellingen waarin feitelijk een vorm van afgunst te proeven valt.
Vriendelijke groet,
Triangle