om te (glim)lachen

• Anja1

Dag Nannie,

'Verpest' als je een andere mening hebt? Tja. Zoals ik al diverse malen schrijf: ga rustig door met deze topic hoor.

Berichten die je niet bevallen kun je overigens aanmelden via ‘bericht rapporteren’. Weghalen gebeurt volgens mij alleen als ze in strijd zijn met de geformuleerde spelregels, misschien kun je aangeven waar jij vindt dat dat gebeurt?

Groet,

Anja

• yvonne

Dag Anja,

Bedankt voor je toelichting. Over het neersabelen van Corneel kan ik je mening delen (al schrijft hij of zij nogal kort door de bocht).

Maar ik ben serieus geinteresseerd naar jouw benadering van de andere huidskleur. Onze dochter is bruin, zegt soms dat ze wit wil zijn, dat doet er zeker toe. Wij ontkennen haar kleur niet, hoe zou dat ook kunnen. Maar we moeten haar wel weerbaar maken tegen evt. verveldende opmerkingen van anderen over haar huidskleur. Als het wijzen op haar geweldig mooie innerlijk (naast het ook mooie uiterlijk trouwens) niet voldoende is, wat/hoe dan?

groet,

Yvonne

• Anja1

Hoi Yvonne,

Natuurlijk is het belangrijk om haar duidelijk te maken dat haar innerlijk het belangrijkste is. Dat is ook zo, ook al blijkt dat heel vaak niet zo te zijn in deze maatschappij, maar dat is weer een heel ander verhaal..:-). Ook onze dochter heeft een periode gehad waarin zij het liefst ook blank en blond zou zijn, niet afwijkend van het grootste deel van de omgeving en met name haar directe omgeving. Uiteraard hebben wij het ook over innerlijk gehad, maar daarnaast hebben we een aantal zaken ondernomen om ervoor te zorgen dat ze ook trots is op haar uiterlijk - en dat ze ook op dat uiterlijk weerbaar is. Vandaag de dag vindt ze zichzelf echt mooi en leuk qua uiterlijk, ook al lijkt ze niet op ons en op haar vriendinnen en dat is denk ik heel belangrijk en tot stand gekomen juist door het verschil in uiterlijk te benoemen, zelfs te benadrukken en vooral niet te bagatiliseren (ik zeg dus niet dat jij dat doet hoor) of te ontkennen. Het klinkt misschien wat mistig allemaal, dat komt omdat ik er in detail op dit forum (te openbaar) niet veel meer over kwijt wil.

Groetjes,

Anja

• F

Hallo,

Ik heb mijn reactie net nogmaals gelezen, maar ik lees er niet in terug dat ik Corneel neersabel. Dus als dat zo is overgekomen, dat was niet mijn bedoeling. Ik ben het niet met hem/haar eens, maar dat wil niet zeggen dat ik vind dat hij/zij geen andere mening mag hebben. Reageren op een reactie die is geplaatst, dat is toch de bedoeling van dit prikbord???

Gr. F

• yvonne

Hoi Anja,

Toch ben ik heel benieuwd wat je dan precies gezegd hebt ter benoeming en benadrukking (je snapt, ik ben voorstander van goed jatwerk ;) ). Zou je me anders misschien prive een mailtje willen sturen? Kan via het prikbord of yvonne_post@yahoo.com.

groetjes,

yvonne

• Anja1

Dag F,

Mijn excuses, bij herlezen zie ik nu dat jouw reactie inderdaad anders was - de namen van posters staan op mijn scherm wat ver af van de reactie, dus ik heb jou een reactie toegedicht die niet van jou was. Sorry daarvoor. Dat het vandaag de dag voor kinderen met een complexe of meervoudige SN moeilijk ouders zoeken/vinden is voor vergunninghouders is inderdaad erg waar.

Groetjes,

Anja

• Ri.65

Dag Anja,

in mijn reactie kan je lezen dat ik me afvraag vie Corneel is. Alleen dat hij dan een ander topic moet openen voor zijn frustraties.

Corneel zelf geeft niet aan wie hij/zij is. Bewust niet??? Tja dan kan je misschien ook zo'n reactie verwachten denk ik.

Ik wil niemand neersabelen dat is niet en nooit mijn bedoeling geweest. Maar Corneel mag wel zeggen wat hij denkt zonder zijn of haar woorden in acht te nemen en zich (tot op zekere hoogte) bekend te maken.

• Anja1

Hoi Yvonne,

Ik heb je een mailtje gestuurd op je yahoo adres - laat je het even weten als je het niet ontvangen hebt?

Groetjes,

Anja

• N&P

Tuurlijk mag iedereen zijn mening geven in elk topic. Maar ik vind het niet passend in dit topic. Ik denk dat humor een belangrijk middel kan zijn om met soms moeilijke issues om te gaan. Ik ga ervanuit dat dat de intentie was/is van de TS. Dat betekent niet dat je het niet serieus neemt. Die suggestie wordt gewekt door Corneel die ik wel erg zuur vind overkomen (dat is mijn mening). En…..tuurlijk ontstaat een adoptiewens vanuit een kinderwens…..en een kinderwens is per definitie uit egoisme. Of je een kind nou adopteert of zelf baart.

• yvonne

Ontvangen en gereageerd!

groetjes,

yvonne