om te (glim)lachen

• corneel

Nannie Schreef:

——————————————————-

> Uh Corneel bedoel ik dan..

Uiteraard(td)

• Melle

Corneel dit is ook om te lachen hoor. Hoe je doet. Hahahaha. Trouwens leuke uitpraak van je.

Dames en heren natuurlijk ook. We kunnen deze kortzichtige opmerking van Corneel natuurlijk ook omdraaien.Laten we er vreselijk om lachen. En ons er niet aan storen. Laten we kijken naar alle leuke reakties omtrend de adoptie in deze tropic ipv ons te storen dit keer aan zo'n zielig persoontje.

Corneel, Maak even een andere topic aan.

Beheerder, Doe iets aan Corneel in deze topic.

Dames/heren, gewoon door blijven gaan met de glimlachende opmerkingen van onze kindjes cq opmerkingen leuke natuurlijk van buitenstaanders mbt onze kinderen.

• Ri.65

hahahaha WS heel goed plan.

Zo'n gefrustreerd iemand is eigenlijk ook lachwekkend????

Of steekt er achter dat gefrustreerd zijn toch meer??? Als dat zo is kan Corneel idd beter een ander topic openen misschien dat hij/zij daar haar hart kan luchten. (Wil ik wel aan toevoegen dat je niet degenererend, zoals je nu hier hebt gedaan, over adoptieouders hoeft te schrijven. Want dat wordt gewoon niet gepikt hoor!)

groet Ri.65

• inge.2

Snap niet waarom het zo'n taboe is om als adoptief ouder een kinderwens te hebben, waarom dat niet mag. Allerlei behandelingen om zwanger te worden worden geaccepteerd (in dit geval mag je wel een kinderwens hebben) maar ai als je over adoptie begint na te denken ….. Wat een kortzichtig- en bekrompenheid. Tegen Corneel wil ik zegen: “Man kijk eens verder dan je neus (of Nederland, Europa) lang is”. Ieder kind heeft recht op liefdevolle ouders en helaas geldt dit niet voor elk kind. En dan nu terug naar de opmerkingen, leuke item.

• Anja1

Even los van het feit dat ik dit helemaal geen leuk item vind (want was is nu eigenlijk zo grappig aan opmerkingen die mensen in je omgeving maken over adoptie, of het nu gaat over de kosten, de ‘eigenheid’, de huidskleur enz. - het zijn allemaal adoptiegerelateerde onderwerpen waar kinderen een zware worsteling mee voeren: je kunt tegen je kind wel zeggen dat het gaat om de binnenkant (uiteraard!) maar ondertussen moet jouw kind er toch echt mee dealen dat het een ander uiterlijk heeft dan jij als ouder - om het nog maar helemaal niet te hebben over de opmerkingen die mensen terug zeggen en die hier opgeschreven worden als zijnde ‘om te glimlachen’ terwijl ze volgens mij in een aantal gevallen ‘om te huilen’ zijn. Maar zolang degenen die het hier schrijven, het een erg gezellig/leuk topic vinden - be my guest.

Alleen, dan komt Corneel. Wie is Corneel? Dat wordt niet gevraagd - nee, Corneel wordt neergesabeld. Misschien is Corneel wel een geadopteerd die met al deze leuke opmerkingen van doen heeft gehad? Of een afstandsouder? Of op een andere manier recht van spreken hebbend? Maar dat wordt niet gevraagd toch F, Nannie, Wendy, Inge (en mogelijkerwijs vergeet ik nog wat mensen)… Kennelijk mogen jullie iemand wel meteen neersabelen terwijl jullie zo vaak prediken dat het vooral gezellig moet worden gehouden met elkaar. Verbeter de wereld en begin bij jezelf! Of toch liever - terug naar de gezellige topic?

Groet,

Anja

• Nannie

Ik ga hier niet op in hoor. Open maar een ander topic.

• Anja1

Dag Nannie,

Mijn verwachting was ook niet dat er op ingegaan zou worden - zeker niet door jou, gezien je eerdere reacties.

Groet,

Anja

• yvonne

Anja,

In 2007 heb ik dit topic geopend omdat er weer eens een enorme negativiteit op het prikbord was. Dat is 4 jaar later nog niet echt veranderd. Er zijn hier veel moraalridders actief, roomser dan de paus.

Ja, we weten allemaal dat ieder kind het beste op kan groeien bij zijn eigen ouders in zijn eigen land. Ook ik had mijn kind dat graag gegund. De realiteit is anders, adoptie bestaat. Moet echt ieder woord op een weegschaal gelegd worden, mag er niet gelachen worden? Moeten we met z´n allen altijd somber zijn? (en geloof me, ik sluit mijn ogen echt niet voor de werkelijkheid).

De opmerking over de binnenkant was van mij. Blijkbaar kan dat jouw goedkeuring ook niet hebben.

Heb je een betere suggestie voor me?

groet,

Yvonne

• Nannie

Moderator graag een ingrijpen, hier wordt weer een draadje verpest!

• Anja1

Dag Yvonne,

Persoonlijk vind ik de opmerkingen helemaal niet leuk, grappig of om te (glim)lachen. Maar dat is persoonlijk, dat realiseer ik me heel goed - reden ook voor mij om deze topic tot vandaag volstrekt te negeren - ik geloof namelijk niet in op deze manier communiceren met de omgeving over facetten van adoptie. Maar persoonlijk is dat dus, als mensen het wel prettig vinden om dat met elkaar uit te wisselen, dan moeten zij dat vooral doen. Dat ik het geen leuk topic vind betekent echt niet dat er door mij, in mijn huis en mijn omgeving nooit gelachen wordt.

Waar het mij om gaat is dat de reactie van Corneel onmiddellijk zeer negatief wordt benaderd, dat niet wordt gevraagd waarom die reactie wordt gegeven op de manier waarop ie wordt gegeven. En dat dat juist gebeurt door personen die er zo op gebrand zeggen te zijn om de sfeer goed te houden.

Wat jouw opmerking over de binnenkant betreft - het gaat niet om ‘mijn goedkeuring’ uiteraard, maar zelf benader ik het inderdaad anders omdat ik denk dat het verschil in uiterlijk er wel degelijk toe doet, voor anderen maar ook voor henzelf.

Groet,

Anja