adoptie bulgarije

• moniek bos

Hoi,

Toevallig heb ik me daar net aangemeld. Is wel eens leuk om met mensen te mailen die en voor het zelfde land willen gaan en om tips en of verhalen te horen.

• c.m

Hallo,

Leuk dat er mensen bezig zijn met adoptie uit Bulgarije. Sinds vorig jaar zijn wij ook bezig met adoptie procedure om een kindje te adopteren uit Bulgarije. Alleen onze procedure verloopt via Duitse vergunninghouder omdat wij daar wonen.

De papieren hebben wij al verzameld en maandag a.s hebben we onze eerste gesprek bij vergunninghouder. In maart zijn we klaar en hopelijk wordt in mei de papieren opgestuurd naar Bulgarije.

Er zijn wel meerdere pagina's te vinden over Bulgarije. Alleen kan ze nu niet doorgeven omdat onze computer het eventjes niet doet, en nu achter de computer van mijn ouders zit. Zal ze van de week doorgeven als jullie ze willen hebben. Er is ook een yahoo group Bulgarije maar deze is helemaal niet actief. Misschien een idee om jullie daar ook bij aan te melden en zo contact te hebben met elkaar.

Ons kun je ook volgen via onze website www.ons wereldwonder.web-log.nl

Groetjes Claudia

• C.M

Zo als beloofd nog ander links die te maken heeft met Bulgarije:

http://www.nederland-bulgarije.nl/links.htm

http://bulgarije.beginthier.nl/

http://www.mariagenova.nl/content.php

Heeft een boek geschreven over Bulgarije waar zij is geboren

http://www.culturescope.nl/content/section/55/67/lang,nl/

Alles kun je hier terug vinden geschiedenis, cultuur enz

Groetjes Claudia

• Wilma

Hoi Moniek, ik heb je proberen op het email adres wat bij je naam staat, maar dit lukt niet. Kan ik je op een ander emailadres evt mailen?

Groetjes

Wilma

• moniek bos

Hoi,

Mijn emailadres is moniekjunior@home.nl

Ik hoor graag wat van je.

Hoe ver zijn jullie?

groetjes moniek

• Wilma

ik heb je gemaild moniek

• Marieke van Kooperen

Hallo Moniek,

Ook wij zijn druk bezig documenten te verzamelen voor Bulgarije. De documenten zijn het probleem niet. Ik heb echter problemen om een notaris te vinden die de documenten legaliseert. Wat is jullie ervaring hiermee?

Groetjes,

Marieke

• moniek bos

Hoi,

Helaas kan ik je hier niet mee helpen .Zover zijn we nog niet . Ik ben nog aan het wachten op het laatste gesprek met de psychiater en dan heb ik alles bij elkaar.

Waar woon je ergens in de buurt? misschien heeft iemand anders hier ervaring mee. Of anders k& t??

Zijn er formulieren terug gestuurd ter correctie bij jullie?

Dit vroeg ik me nl. af want de medewerkster bij k & T zei dat de persoonlijke brieven bijna nooit de 1e keer goed ging.

Ik hoop dat het bij jullie goed en spoedig verloopt en hoor graag als het gelukt is.

gr moniek

• Johanna

Hallo,

Wij zijn ook bezig met adoptie uit Bulgarije. Onze papieren zijn vorig jaar voor de zomervakantie naar Bulgarije verstuurd.

Ik wou even reageren op t legaliseren bij de notaris. Dat was bij ons dus ook een heel gedoe, maar we hebben het zo opgelost:

We moesten van de huisarts, psycholoog en de arts die ons heeft onderzocht een kopie van hun paspoort vragen met een handtekening er bij. Gelukkig werkte iedereen mee en heeft de notaris het op deze manier gedaan. Anders hadden we al die mensen moeten vragen om mee te komen naar de notaris….

Dus moet je een geschikte notaris zien te vinden, want officieel mag dit dus niet…

Wij zijn trouwens ook bij kind en toekomst.

En je hoeft geen bepaald bedrag per jaar te verdienen voor Bulgarije.

Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen helpen.

Heel veel succes!!

Groetjes Johanna

• Susan

Hallo,

Wij gaan binnenkort op intake gesprek voor Bulgarije bij SKT, kunnen we al beginnen met papieren verzamelen? Wat moeten we precies gaan verzamelen? Hoe lang duurt het gemiddeld voor je alles hebt verzameld en moet je ook het beruchte rondje Den Haag doen?

Er is inderdaad weinig informatie te vinden op internet over adoptie via Bulgarije, fijn dat jullie hier alle links onder elkaar hebben gezet!

groetjes

Susan