adoptie bulgarije

• moniek bos

Hoi Susan,

We zijn nu bezig met het legaliseren van de documenten. Wat moet je hebben: een uittreksel van geboorteakte van beide, een huwelijksakte, bewijs van goed gedrag, gezondheidsverklaringen van arts en psychiater , kopieen van paspoort 3 x, werkgeversverklaring foto 's van in en om het huis van iedere kamer, en van buiten 10 x 13 ( bijv. jij die staat te koken in de keuken) een persoonlijke brief( hier krijg je een voorbeeld brief van) Dit komt vrij precies.

Je kunt de documenten nog niet aanvragen want je zit met de datum.Je moet binnen zoveel tijd alles bij elkaar hebben. Wat je wel alvast kunt doen is een afspraak maken bij de psychiater( lange wachttijden ) foto's maken kopieen maken van jullie paspoort. Voordat je alles bij elkaar hebt en goed in orde ben je toch wel een paar weken verder. Dan moet je naar de notaris voor legalisatie. Daarna naar de rechtbank om een apostille stempel te laten zetten en dan inderdaad naar den haag om daar naar ministerie van justitie te gaan en ook naar de rechtbank voor een stempel.Dat was het wel een beetje.

Als je er niet uit komt laat maar even weten .Stuur maar een mailtje. Succes,

groetjes moniek

• Susan

Hoi Moniek,

Dankjewel, ik wil nu geen tijd meer verspillen…. We hebben over anderhalve week onze intake, dus wilde eigenlijk alvast beginnen met wat documenten verzamelen!

Bedankt voor de tip, ik ga er meteen achteraan! Mocht ik nog vragen hebben dan zet ik wel een berichtje! Of ik zoek even of ik je email-adres kan vinden!

groetjes

Susan

• M.D

Hallo,

Wij zijn ook bezig voor Bulgarije. Wat een gedoe met die notaris!

Dachten we er 1 gevonden te hebben, bleek deze bij nader inzien het niet te willen legaliseren zonder dat de personen erbij zouden zijn. Konden we Den Haag afzeggen en wat een vrolijke dag had moeten worden, eindigde in stress op zoek naar een notaris.

Wij hebben er nu 1 gevonden in Epe (bij Apeldoorn). Dhr. Wassink. (weet niet of hij het waardeert dat ik zijn naam hier noem, maar wij aspirant adoptie-ouders moeten elkaar toch helpen in dit doolhof van regels etc…!

Weet iemand of er ergens een leuk forum is over adoptie uit Bulgarije? De informatie op internet is zo schaars en ik wil graag zoveel weten….

Groeten

Melanie

• moniek bos

Hoi Melanie,

Inderdaad dat dachten wij ook.Ik had de gouden gids voor me liggen want ik had ook al gehoord over de notarissen die wel eens moeilijk konden doen. Ik dacht moet ik er zeker een stuk of 10 bellen eer we er een gevonden hadden.Maar de eerste bij ons in het dorp wilde wel.! probleempje, hij had de gegevens van mijn werkgevens op de werkgeversverklaring gezet .Dit daarna doorgestreept en toen de goede. Ik wilde geen risico nemen en heb toen s avonds de werkgever van mijn man opgezocht( mijn man heeft zijn been gebroken en kan niet lopen) en die heeft een nieuwe werkgevers verklaring gemaakt . Hier ben ik de volgende dag mee naar de notaris terug gegaan en toen ging het wel goed gelukkig. toen kwamen we bij de rechtbank( in Roermond) Die mevr. achter de balie vertelde ons omdat mijn man is geboren in friesland hij op zijn geboorteakte een stempel uit leeuwarden moest halen. Ze deden dit wel eens doorfaxen met Leeuwarden maar ze had geen tijd hiervoor. Ik gebeld, kon het ook met de post aangetekend. Dus heb ik dat maar gedaan.

Morgen moeten we nog naar den haag en dan zijn we zover gelukkkig.

Het valt niet mee om info ze zoeken op het internet omdat het land Bulgarije een hele tijd stil heeft gelegen.Maar als je het leuk vind kunnen we misschien mekaar op de hoogte houden van evt. nieuwtjes en zo.Lijkt me wel leuk.

Succes met de formulieren en misschien tot mailens.

groetjes moniek

• Claudia

Hallo allemaal,

Ik heb een hyves opgericht voor mensen die net zo als wij bezig zijn met adoptie uit Bulgarije. Als je het leuk vind kunnen jullie lid worden en ervaring uitwisselen of vragen aan elkaar stellen.

http://bulgaartjes.hyves.nl/

Groetjes Claudia

• M.D

Lijkt me leuk Moniek, om elkaar op de hoogte te houden.

Onze stukken liggen nu gelegaliseerd en wel bij K&T. Weet nu alleen niet precies wat er gaat gebeuren, moet het eerst vertaald worden of gaat het direct naar Bulgarije? Het 2e zou natuurlijk fantastisch zijn. Weet jij dat? Anders moet ik ze maar even bellen van de week.

Had mij aangemeld bij een Yahoo groep voor adoptie uit Bulgarije, maar volgens mij ligt dat stil, ben nl. nog niet geaccepteerd…

Zullen we een eigen groepje starten??

Groetjes

melanie

• Claudia D.

Hallo Melanie,

Weet niet wanneer je het geprobeerd het om je aan te melden bij de yahoo groep maar ik heb hem sinds kort het overgenomen van de moderator en heb je aanmeliding niet langs zien komen. Dus als je wilt kun je het nog een keer proberen.

Er is ook een hyves groep van adoptie bulgarije. Wie weet vind je het ook leuk om daa lid van te worden we zijn nu met 9 koppels die ook bezig zijn met adopteren vanuit Bulgarije. Dus groepen genoeg om in contact te komen met elkaar. Is erg leuk hoor om lief en leed met elkaar te delen.

De hyves om je aan te melden is:

http://bulgaartjes.hyves.nl/

Zou leuk zijn als we je daar ontmoeten.

Groetjes Claudia

• M.D

Hallo Claudia,

Ok, da's mooi. Dan zal ik mij daar nogmaals aanmelden. Yahoo en hyves! Leuk!

Ik heb alleen hyves via de zaak, moet ik privé een hyves aanmaken. Nl. niet iedereen hoeft er van te weten.

Vanmorgen K&T gebeld, 20 april zijn de stukken verstuurd naar Bulgarije.

Zij hadden het over een stappenplan dat wij hebben gekregen, maar heb ons hele dossier doorgespit, zit er echt niet tussen.

Hoe gaat het nu verder?? De stukken moeten nu toch eerst weer daar goedgekeurd worden alvorens je echt definitief op de wachtlijst staat??

Wie vertaalt de stukken??

Groetjes Melanie

• Claudia D.

Hallo Melanie,

Voor hyves kun je dan beter een nieuwe aanmaken voor privé.

Als je vragen hebt kun je mij ook privé emailen ga maar op mijn naam staan dan zie je email adres.

Groetjes Claudia

• M.D

Hoi,

Yahoo is gelukt, heb een voorstelmailtje al gestuurd.

Nu nog de hyves….

Ooh, en het stappenplan is inmiddels gevonden…domdom!

Groetjes

Melanie