Bij onze eerste hebben zowel mijn man als ik beide 5 maand verlof opgenomen. Mij man had naast adoptieverlof betaald zorgverlof gekregen (super gewoon van zijn werkgever) en ik had dagen gespaard door een tijd lang boven mijn contracturen te werken.
Bij de tweede ging het wat anders, toen ben 10 maanden thuis geweest en mijn man 6, maar dat was omdat we ernstige ziekte in ons gezin hadden. Voor de hechting goed, maar voor de rest geen goede start. Bij de derde (hebben nte en voorstel gekregen) hebben we geen dagen kunnen sparen. Helaas, helaas en ik maak daar ook nog best zorgen over hoe dat dan moet. we willen beiden eigenlijk lange tijd thuis zijn, maar financieel is he niet haalbaar. Naast de 4 weken adoptieverlof plakken we onze vakantiedagen er aan vast en verder nemen we onbetaald verlof op (waar we het geld vandaan moeten halen is nog even de vraag). We hopen in ieer geval 3 maanden beiden thuis te kunnen zijn. Daarna gaat het weer als gewoon, en aangezien we beiden part-time werken is er altijd 1 van ons thuis. Dus op zich niet ongunstig, maar ik ben er voorstander van om als gezin met elkaar te zijn, dus het verlof niet te verdelen. Maar ja…het moet wel mogelijk zijn.