ouders eisen via DNA-test kind 'terug"

• wereldmix

Pff Anja, Ik bedoel dat in 2007 ineens de biologische ouders in beeld kwamen ja. Nogal onverwachts en bovendien bleek er in de loop van tijd ook roof of handel in het spel te zijn. Ik geef het je te doen als adoptiekind en adoptieouder daarmee om te gaan. Makkelijk praten/ oordelen hoor, als je jezelf niet overkomt…

• Anja

Dag Athena,

'Makkelijk praten/oordelen hoor, als het je zelf niet overkomt' - dat vind ik nou een makkelijke dooddoener - omdat het mij niet overkomt (is dat zo trouwens, weet jij alles van mij, mijn kinderen en hun achtergrond, denk het niet eigenlijk, dus niet te snel aannames plegen…) mag/hoef ik er niks van te vinden kennelijk. Drie jaar vind ik dus niet kort, en het lijkt me dat je in die tijd met professionele begeleiding een heel eind had kunnen komen, vooral omdat de biologische ouders ook niet de behoefte hadden aan al te veel media aandacht. Maar als je tactvol en subtiel niet gehoord wordt, wat moet je dan?

Groet,

Anja

• lisa

Het wordt voor alle 3 de partijen een zaak waar enkel verlies is.

En dat is voor niemand goed. Voor mij de vraag: waar is dit kind op zijn plek.

Bij bio. ouders maar hij spreekt hun taal niet en is hun levensstandaard niet gewendt. Of bij zijn adoptie ouders, hij spreekt hun taal en is deze levensstandaard gewent MAAR geen bloedbland, geen uiterlijke overeenkomsten, geen DNA materiaal. Het uiterlijk waar het kind zich aan spiegelt, ontbreekt bij adoptie.

• metameulenbelt

Lisa,

Het was al een zaak van verliezers. Het kan nu een zaak van winnaars worden, met medewerking van alle betrokkenen en hulp van professionals.

Meta

• Anja

Hoi Meta,

Dat wordt het dus niet, in elk geval niet op de korte termijn, want de biologische ouders hebben verloren voor de rechtbank….

Groetjes,

Anja

• Michiel

Nee, hoor de zaak wordt aangehouden:

rechtspraak.nl

De rechtbank is niet gekomen tot een afronding van de behandeling, omdat de adoptieouders niet aanwezig waren. De rechtbank heeft hen daardoor niet persoonlijk naar hun standpunt kunnen vragen en heeft hen ook niet persoonlijk vragen kunnen stellen. Omdat de rechtbank dat wel nodig vindt heeft zij besloten om de behandeling van de zaak aan te houden en die op een zo kort mogelijke termijn voort te zetten in aanwezigheid van de adoptie ouders.

Meer op http://rechtspraak.nl/Gerechten/Rechtbanken/Zwolle-Lelystad/Actualiteiten/Behandeling+zaak+Indiaas+echtpaar+aangehouden.htm. Hopelijk verloopt alleen het visum van de ouders niet voordat de zaak weer wordt opgepakt.

• amber

Beter lezen er is nog niets besloten. De rechter wil ook de adoptieouders persoonlijk horen (nogal logische in deze zaak). Ronduit schandalig dat de adoptieouders niet bij de rechtszaak aanwezig waren!! Lijkt mij niet meer dan logische dat de rechters vragen hadden in zo'n bijzondere zaak. En als ouder wil je toch ook aanwezig zijn bij zo'n belangrijke zaak?? Door deze gang van zaken gaat alles nog langer duren (is dat wel in het belang van het kind….).

De adoptieouders zijn hier heel duidelijk aan het frusteren en tegenwerken. Deze biologische ouders hebben op zijn minst recht op een DNA test. Lijkt mij dat die duidelijkheid belangrijk is voor alle partijen (zeker ook voor het kind). Dat staat nog los van een ontmoeting. Er zal toch duidelijkheid moeten komen (er bestaat nog steeds een kans dat dit niet het kind van deze ouders is, er waren destijds immers meer kinderen betrokken bij de kinderhandel).

• Anja

Hoi Michiel,

Ok, nog geen uitspraak, heb ik me niet goed geïnformeerd. Wellicht komt het nog tot een uitslag die ook voor de biologische ouders rust kan brengen. Dat de adoptieouders er niet waren… behoorlijk onvoorstelbaar.

Groetjes,

Anja

• Michiel

Op 4 maart 2011 is dan toch de uitspraak geweest: “Rahul” hoeft geen DNA af te staan. Meer op http://dewereldisvaniedereen.blogspot.com/2011/03/de-rechten-van-rahuls-ouders.html

• Triangle

Against Child Trafficking (ACT) heeft een donatie mogelijkheid opgericht om de biologische Indiase ouders bij te staan in de betaling van de proces kosten. In de uitspraak heeft de rechter deze ouders veroordeeld tot het betalen van een bedrag van: € 4763.

Zie: http://www.againstchildtrafficking.org/2011/03/nagarani/

vr.gr.

Triangle