ouders eisen via DNA-test kind 'terug"

• Anja1

Beste allemaal,

Zelf vraag ik me, na het lezen van de berichtgeving over de uitspraak, alsmaar of in hoeverre Rahul tot deze besluitvorming heeft kunnen komen. Persoonlijk krijg ik toch het gevoel dat kinderen op deze leeftijd dergelijke besluiten ook vooral nemen op advies van hun ouders, als resultaat van een bepaalde opvoeding. Zou het zo kunnen zijn dat de angst van de adoptieouders van Rahul toch een bewust dan wel onbewuste grondslag heeft gelegd voor dit besluit, deze mening van Rahul? De grootste nachtmerrie van iedere adoptieouder schreef iemand in deze topic eerder, als je kind geroofd blijkt te zijn. De grootste nachtmerrie van iedere ouder denk ik, als je kind wordt geroofd…. Waarom de onzekerheid intact houden? Waarom niet willen weten of dit echt waar is? Die DNA test doen betekent toch niet dat Rahul meteen terug zou moeten, daar zitten nog allerlei andere dimensies aan…

Blijf me domweg afvragen waarom de biologische ouders van Rahul het ‘zeker weten’ wordt onthouden?

Groetjes,

Anja

• metameulenbelt

Anja, ik begrijp dat ook niet. Ik ben het helemaal met je eens. Er is ook nog zoiets als moreel recht. Ik begrijp best dat er allerlei angsten kunnen (zullen) zijn bij Rahul, maar we wonen in Nederland, daar is hulp voor te zoeken. Als dit mij zou overkomen, zou ik mijn kind proberen te overtuigen dat zijn waarschijnlijk biologische ouders ook graag gewoon willen “weten”. Wat er daarna gebeurt, bezoek, omgang enzovoorts, daarover zou mijn kind uiteraard enorme inspraak hebben. Overigens praten wij regelmatig over de biologische ouders van onze kinderen, en zoals de situatie nu is (ze zijn 9,5 en bijna 8) willen ze beiden op zich wel weten hoe ze eruit zien. Verder nog niet veel, maar het is een open onderwerp bij ons.

En ik heb geld overgemaakt (zie bericht Triangle). Alle beetjes helpen.

Meta

• Mirjam1

Precies. Geen zekerheid, ook nog de proceskosten.

Gestort.

• bogota56@hotmail.com

Had mijn moeder toen voor mij maar zo haar best gedaan.

Maar goed het is nooit goed als adoptie ouders je zo op te stellen..

Hij gaat echt niet zomaar terug.

Daarbij het kan best fijn zijn.om te weten wie je bio ouders zijn.

Het is verwarrend maar miss scheelt t veel gedoe en problemen in zijn ontwikkeling