m.r.
Ik kan me je gevoel erg goed voorstellen. Ik vind het een niet met het ander rijmen en ik denk dat de vh's maar eens uitleg moeten geven.
Die brief begreep ik ook niet zo goed. Wij schrijven idd toch ook echt alleen op de kinderen die binnen onze grenzen vallen.
De eerste keer had ik me al helemaal voorgesteld hoe het zou zijn, de tweede keer werd ik al wat voorzichtiger en daarna schreef ik wel, maar ging ik er eig al van uit dat het toch niet zou worden…
De teleurstelling die jij iedere keer hebt, dat heb ik ook. Natuurlijk gaat het er om dat de kindjes een thuis krijgen, dat is ook het belangrijkst, en ik ben blij dat er ook voor deze kinderen ouders worden gevonden. Alleen zou ik ook graag zo'n ouder zijn…
Hmmm, wat ik me dan afvraag, als het zo duidelijk is dat er ouders te vinden zijn voor die specia focus kindjes, waarom benoemt K&T (en WK?) ze dan als Special focus in plaats dat ze ze gewoon MATCHEN aan ouders die bij hen ingeschreven zijn.! Want dat kan ook hoor, met special focus kindjes.
Het klinkt toch alsof er onnodig “geleurd” wordt met de gegevens van kindjes en de gevoelens van aspirant-ouders zonder dat het ergens goed voor is.
Toen ik pas hoorde van het Special Focus programma dacht ik dat het een heel goede ontwikkeling was, maar ik krijg nu wel steeds meer bedenkingen erbij door de manier waarop vergunninghouders ermee omgaan. In ieder geval sommige Amerikaanse, maar door de berichtjes van m.r. en F hier lijkt het erop dat ook in Nl er toch een beetje gek wordt omgegaan met die categorie kindjes.
Ik vind het, maar dat is een ander onderwerp, trouwens ook ongelooflijk lomp om mensen die een motivatiebrief voor een kindje geschreven hebben, niet even persoonlijk te berichten dat ze het helaas niet geworden zijn, en waarom.
Echt ongevoelloos.
Hallo iedereen,
Wij hebben afgelopen jaar op een kindje gereageerd, Niet bij de vergunninghouder waar we ingeschreven stonden! (En ook voor een ander land)
En ja hoor, We zijn nu trotse ouders!!
Dit kan dus ook, je hebt wel extra kosten en je moet opnieuw documenten verzamelen.
En wij moesten dus over naar een andere vergunninghouder, en je mag niet bij 2 aangemeld staan.
Dit was wel spannend, want hier zat een paar dagen tussen dus vergunninghouder loos deze dagen.
Maar je kan dus altijd informeren bij k&T als hier ouders voor kindjes worden gevraagd.
Succes, Gretha
Hoi,
Persoonlijk denk ik toch wel dat Special Focus kinderen vaak niet helemaal passen binnen de profielen die zijn aangegeven, als mensen aangeven voor dit betreffende kind te kiezen, dan is dat ok. Als een vergunninghouder gaat matchen buiten de aangegeven profielen (en dat kan zijn qua SN, qua leeftijd, wellicht zelfs qua geslacht) dan kan het zo zijn dat ouders dit voorstel niet willen. Diverse malen heb ik van vergunninghouders gehoord dat zij zeker weten dat ouders voor dit kind opteren, als ze een oproep doen op hun website.
Buiten de profielen van ouders matchen via de shared list is inderdaad lastig voor vergunninghouders denk ik, zeker als je meteen moet matchen. Want teveel ‘op proef’ locken schijnt ook weer gedoe te kunnen opleveren voor vergunninghouders, omdat de CCAA dan niet wil.
Wat ik maar zeggen wil, is dat het misschien allemaal zo makkelijk te doen lijkt, maar dat het waarschijnlijk gecompliceerder is dan wij kunnen overzien. Als mensen zich afvragen waarom ze wel opteren voor diverse special focus kinderen en maar niet gematcht worden, misschien dan nog eens het profiel doornemen met je vergunninghouder? Aangeven dat een schisis in combinatie met dit en dat een optie is. Of dat een missende arm ook een missende been mag zijn of desnoods allebei. Want ik denk dat dat voor vergunninghouders ook alleen maar prettig/handig is om te weten!
Groetjes,
Anja
Ik denk dat het heel belangrijk is wat Anja aan geeft. Maak de vh goed duidelijk waar je allemaal voor open staat. Bepaal voor jezelf je grenzen nog eens en indien er veranderingen zijn bespreek die met de vh. als je nadrukkelijk aan geeft voor veel combinaties open te staan kan ik me nauwelijks voorstellen dat er niet vlot te matchen is.
Als je het vorige k&t krantje goed doorleest, haal je daar uit dat K&T special focus kinderen NIET matched vanuit de ouderprofielen maar vanuit de motivatiebrieven; als je niet schrijft kom je niet in aanmerking voor een special focus kindje (maar kun je wel via de “gewone” shared list gematched worden)
Het ligt dus niet aan het niet duidelijk zijn van je profiel of het buiten de opgegeven grenzen vallen maar aan de keuze van K&T om special focus kinderen via de oproepjes en de daarop binnenkomende motivatiebrieven te matchen
Hallo pepe,
Heb je enig idee waarom KenT op deze manier ouders zoekt voor de ‘special focus’ kinderen? Ik zou het logisch vinden dat wanneer je ouders op je lijst hebt staan je deze mensen polst, maar blijkbaar ligt dat toch anders. Als het binnen mensen hun profiel past, waarom dan geen match gemaakt?
Wij zijn zelf ook op deze wijze bij een van onze procedure ouders geworden en hebben ook wel besproken met onze vergunninghouder waarom het zo gelopen is (het voorstel paste binnen ons profiel). Ik kan me hun overwegingen wel voorstellen, maar blijf het ingewikkelde materie vinden.
Groeten,
JS
Hoi JS
het is wellicht een topic voor de sn-lijst; wellicht dat de moderatoren daar hun relatie met de vgh kunnen gebruiken om te vragen waarom men werkt zoals het nu gaat?
Ik heb geen idee; de verklaring die K&T in hun blaadje geeft (eerlijker voor de kinderen) lijkt me geen volledige verklaring, maar waarom dan wel?
Al met al heb ik met alles wat ik steeds meer ga snappen van china-adoptie ook steeds meer het idee dat het allemaal erg ondoorzichtig is; ik snap ook steeds meer niet….
Wij hebben onze wensen en grenzen zeer goed aangegeven bij WK, maar toch vinden ze dat er te veel zware special needs op de shared list staan of dat de kinderen te oud zijn. Dus ondanks onze ruime “lijst”aan mogelijkheden is het toch moeilijk om een kindje aan ons te matchen omdat WK zegt dat er te weinig kinderen op de shared list staan met acceptabele special needs die ze kunnen “locken”. Er wachten zoals gezegd 30 ouderparen en er is niet echt wat te zeggen over de wachttijd. Volgens WK is die onzekerder geworden nu er door hen weinig kinderen van de shared list gehaald kunnen worden.
Mara
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?