Brief WK

• F

Gefeliciteerd!

Ik adviseer ook iedereen om te (blijven) reageren op de kindjes die op de diverse sites van vergunninghouders staan. Want ookal is het een teleurstelling als je niet de ouder mag worden van dit kindje, het belangrijkste is toch dat er ook voor deze kinderen ouders worden gevonden!

• Enjoy

Ik kan me voorstellen dat het een enorme tegenvaller is als je al meerdere keren hebt gereageerd en het word niets. Het is dan ook wel een beetje tegenstrijdig met de info die de vgh(ers) naar buiten brengt……

Voor degenen die wel reageren: laat je niet ontmoedigen, wie weet is toch plotseling een match!! Succes.

Wat betreft WK: zijn zij niet al tijden veel terughoudender in het matchen van de combi en wat minder duidelijke SN's?

Groetjes

KP

• Anja1

Tja, ik denk dat WK matcht van de shared lists volgende profielen die zijn aangegeven door de wachtende ouders. De vraag die zich voordoet is of die profielen vandaag de dag nog ruim genoeg zijn, of ze werkbaar zijn/blijven voor vergunninghouders. Zoals zich destijds een verschuiving heeft voorgedaan (werd een missende vinger, een hartruisje of een schisis met alleen een gespleten lip een jaar of tien geleden nog gezien als echte SN, vandaag de dag ligt dat ook bij vergunninghouders heel anders), kan dat natuurlijk weer gebeuren. De vraag die zich voordoet, als je kijkt naar adoptie in het belang van het kind, is toch wel hoe het mogelijk is dat er zoveel kinderen op wachtlijsten en special focus lijsten zijn, en er aan de andere kant ook ouders wachten, maar dat kennelijk niet aan elkaar te koppelen is. Leidend lijken mij dan toch de dossiers van de kinderen, en de vraag is wat vergunninghouders dan gaan doen met de gestelde criteria t.a.v. SN adoptie. Wachten en verwachtend dat er de volgende ronde meer kinderen bijzitten met passende (lichtere?) SN dan wel jongere kinderen - ik vraag me dan af waar die verwachting op gebaseerd is? Het lijkt mij eerlijk gezegd weer een trend die ontstaat - zwaardere SN uit China. De tijd zal het leren!

Wat de special focus oproepen van K&T betreft - ik zie/lees diverse mensen die meerdere malen brieven hebben geschreven en die dan uiteindelijk vanuit de website mogen constateren dat zij het niet geworden zijn. Persoonlijk vind ik dat een onprettige aanpak - waarom mensen telkens weer brieven laten schrijven, waarom mensen die eerder al brieven hebben geschreven, niet als eerste benaderd. Dit stimuleert natuurlijk ook niet echt…

Groetjes,

Anja

• summer6974

Wat ik ook wel wil weten is of K&T net als WK een reactie heeft gegeven op de shared lists van januari en februari?

• m.r

Wij hebben van K en T alleen een brief gekregen dat de special focus lijst niks anders is als de shared list en we vooral moesten schrijven omdat je jezelf anders tekort zou doen. Dus niet alleen maar af gaan wachten tot je zelf een telefonisch voorstel krijgt. Je laat jezelf maar ook de kindjes die op de lijst staan onnodig langer wachten. (hun woorden) Zelf heb ik niks gehoord over mindere matching oid misschien anderen wel?

De brief kwam op mij een beetje naar over daar wij ons een ongeluk schrijven dus???

• sprokkeltje

Ja wij kregen ook die brief van Kind en Toekomst dat we moesten blijven schrijven. Nou wij hebben ook al heel veel brieven geschreven, dus vraag me af waarom ze dan die brief naar ons sturen??

Overigens hebben ze hier niets gezegd over die dingen die WK aangeeft. Ze geven juist aan dat ze heel veel kindjes hebben die te matchen zijn met ons, in ons geval dan.

Nu staan wij nog maar net in de wacht ons dossier is nog maar net naar China toe hoor, dus voor ons zal het ws nog wel eventjes gaan duren. Al lieten ze doorschemeren dat het echt niet zo lang meer zou duren..

• Fayle

Ook wij hebben deze brief van K&T gehad, terwijl wij door de leeftijd van ons 1e adoptiekind (is bijna 2) gebonden zijn aan leeftijdsgrenzen waardoor we nog niet op een special focus kindje konden reageren. Kind en Toekomst zal gewoon alle wachtende adoptieouders voor China SN deze brief verstuurd hebben.

Ook ons werd tijdens de intake (dec 2010) trouwens verteld dat we snel (binnen een maand of 3-4) een voorstel kunnen verwachten.

Nadat alle mensen die bij wereldkinderen zijn aangesloten die bewuste brief hebben gehad heb ik K&T gebeld om te vragen of het klopt dat de verwachting is dat de wachttijden oplopen. Mij werd gezegd dat het wel zo is dat er de ene maand meer kinderen te matchen zijn dan de andere maand, maar dat zij geen structurele dingen hierin zien. Vooral de kinderen met schisis zijn nog steeds heel goed te matchen werd me verteld. Ik vind het allemaal maar vreemd dat twee vergunninghouders die vanaf dezelfde lijst moeten matchen verschillende uitspraken doen…

Helaas kunnen wij hier verder weinig mee en zullen we gewoon af moeten wachten. Hopelijk volgt er snel een voorstel voor ons allen!