nieuw shared list

• Omfie

De geruchten gaan dat er de 22e een nieuwe shared list uitkomt voor de special need kindjes in China.

Ben benieuwd of het deze maand wel een beetje een lijst is waar ze iets mee kunnen.

Voor alle wachtenden…… succes met wachten en mogen we hopen op een mooi voorstel voor ons allen.

Omfie

• Fayle

Hoi Omfie,

Bedankt voor het plaatsen van het gerucht!! Ook ik hoop van harte dat er dit keer wel veel kindjes op staan die gematcht kunnen worden. Helaas zullen wij een stuk langer moeten wachten eer we weten of we gematcht zijn, aangezien je bij K&T pas na 3-4 weken een voorstel krijgt. Succes met wachten!!

Gr Fayle

• Karen K.

Heeft iemand een idee hoe laat (china-time) die lijst vrijkomt?

Begrijp dat er 1 lijst is voor alle landen. Kan me indenken dat hier een duidelijk voor- of nadeel qua tijdsverschil in kan zitten. Dus dat bijv. USA ‘eerder’ kan werken met de lijst dan Europa en zo dus dus de jongere / minder-SN-kinderen kan claimen.. of zit er nu naast qua tijdvoordeel / verschil? Help! mijn logisch verstand laat me even in de steek..

Groetjes, K

• Eli1

De VS hebben eigenlijk een tijd-nadeel, want de lijst komt daar snachts uit.

Maar de meeste Amerikaanse vergunninghouders hebben toch iemand er bovenop zitten om de jonge kindjes (mn meisjes) met minor needs zsm te claimen.

• summer6974

Volgens mij hebben wij dat nacht-nadeel ook. Ik heb gehoord dat de lijst rond 9:00-9:30 china tijd uitkomt. Dan is het in NL ook nacht, alleen weet ik niet of de NL-vergunninghouders er ook 's nachts iemand bovenop hebben zitten.

Succes alle wachtenden!!!!

• BG

Het is toch prima als de Nederlandse vh's zich juist niet op de heel kleine sn's storten? blijkbaar zijn daar al voldoende ouders voor te vinden. Het is de kunst om de juiste ouders te vinden voor de wat lastiger sn's. Die inspanningen lijken me veel belangrijker.

• B

Tuurlijk is dat goed, maar dat wil toch niet zeggen dat alle lichtere sn dan maar naar Amerika moet omdat die alles claimen??

• BG

Waarom niet? Het gaat mij er om dat de kinderen een goed gezin vinden of dat nu hier of in de VS is. Als hier plek is voor kinderen met wat zwaardere sn's dan is dat toch prima voor de kinderen en de ouders?

• B

Natuurlijk maar die plek is er in Amerika ook. Vind het een vreemd idee dat op deze manier “de besten” eruit worden gehaald zo lijkt het dan..

We staan zelf ook voor best zware sn open dus voor ons maakt het niet uit hoor, maar op deze manier lijkt het wat vreemd.. Alsof je kaarten wilt kopen ofzo wie het eerst komt… dat idee.

• BG

Als mensen zo kortzichtig zijn dat ze daadwerkelijk denken in termen van “besten” dan hoop ik dat in Nederland die mensen in mijn optiek terecht worden overgeslagen en blijf ik bij mijn standpunt dat het mooi is als de vh's zich concenteren op de wat lastiger te plaatsen kinderen waar gelukkig als je kijkt naar de reacties op de special focuskinderen ouders voor te vinden zijn. Ik vind het helemaal okay als daar de inspanningen op gericht zijn.