nieuw shared list

• BG

Precies ik associeer een “grotere” lijst niet met iets positiefs. En alsjeblieft CST ik krijg zo'n rotgevoel van de term de “besten”.

• B

bg verbeter de wereld en begin bij jezelf . Ik zie de term de besten hier zelf steeds voorbij komen . Ik benoem gewoon wat velen hier doen. Ik kom hier net een dag . Je legt mij woorden in de mond alsof wij zelf op zoek zijn naar de besten wat dat dan ook mag zijn! Kom op zeg!! Ik kijk even in historie en zie hier allen maar termen voorbij komen als ik hoop snel te worden gebeld en is de lijst al uit etc..

• Fayle

En wat is er raar aan dat mensen zich afvragen of de nieuwe lijst er al is en hopen dat ze gematcht worden?

Iedere wachtende adoptieouder verlangt toch ontzettend naar (nog) een kindje en hoopt toch dat er snel een kindje voor hem/haar is? Dat heeft helemaal niets te maken met met het ‘beste’ kindje of alleen een kindje met een lichte sn of wat dan ook.

• summer6974

“beste” is misschien wat ongelukkig gekozen, maar er wordt alleen maar meebedoeld matchbaar in NL. Het heeft niets te maken met gezond of lichte SN. We staan hier allemaal open voor zware SN, anders ben je niet eens bemiddelbaar.

Dat er meer transparantie is dan 10 jaar geleden is toch een goede zaak? Waarom zou je als wachtende ouder niet mogen weten wanneer een lijst uitkomt en wat voor kinderen erop staan? Als er geen matchbare kinderen opstaan, dan weet je in ieder geval dat je de rest van de maand niet elke keer als iemand belt met een “onbekend nummer” een hartslag van 180 hoeft te hebben.Ook al is het niet leuk als je geen voorstel krijgt, valse hoop is nog erger.

Jammer alleen dat we die info zelf van Amerikaanse sites moeten halen. Het zou de vergunninghouders sieren als ze deze info op hun eigen site zouden zetten. Ik snap dat ze bang zijn dat ze dan platgebeld worden, maar komop zeg we zijn toch volwassen mensen en daar kunnen we toch afspraken over maken??

• B

Thanx…. Voelde mee een beetje in een strafhoek gedrukt.. Ook ik kan niet wachten tot de telefoon gaat, maar dat wil niet zeggen dat ik hoop op veel kindjes die worden afgestaan. Ik hoop op een snelle doorstroming van tehuis naar THUIS.. Ook willen wij gewoon graag ouders zijn liever vandaag dan morgen lijkt mij ook niets mis mee…

• Nannie

En als je nu in Nederland woont en alleen een lichte SN aan denkt te kunnen?

Dan is het toch fijn als via die focuslijst ook kinderen met een lichtere SN naar Nederland komen?

Het gaat er om dat het kindje goed terecht komt, maar iedereen die zich inschrijft voor adoptie wil ook graag een kindje en is in principe na goedkeuring ook geschikt (toch?). Nederland is geen slechtere plek dan Amerika om terecht te komen en wensouders zijn hier niet minder geschikt dan wensouders in de VS.

Dan zou het naar mijn mening voor die Nederlandse wensouders toch jammer zijn als het zo werkt dat “wie het eerst komt, wie het eerst maalt” en de VS er boven op zit en de vergunninghouders in NL een afwachtende houding aannemen.