nieuw shared list

• Omfie

Heeft er al iemand iets gehoord???

• B

Ik niet.. Maar dat kan ook dagen duren hoor soms wel weken…

• summer6974

Op china adopttalk staat dat er waarschijnlijk wel gematched is dit keer. Maar ook daar is het stil…………

• Omfie

Dat had ik ook al gezien. En de mensen die vandaag gebeld zijn geworden, zeggen natuurlijk nog even niets in afwachting van LOI.

Oh…… ik ben zo nieuwsgierig! Ik heb ook al een mail gestuurd aan de vh om te vragen of ze duidelijkheid kunnen geven omtrent de omvang van de lijst, maar nog niets gehoord.

• Omfie

Ik begrijp zojuist van de vh dat er maar weer een kleine 20 kinderen waren toegevoegd met weer hetzelfde verhaal als de vorige keer.

We moeten ons dus maar instellen op een nieuwe lijst de volgende keer en maar weer hopen dat deze groter zal zijn.

• Paulina C.

Jeetje, zou dat nou echt betekenen dat er nog maar weinig kinderen voor adoptie in aanmerking komen? Ik kan het me bijna niet voorstellen… Zo'n groot verschil met de afgelopen tijd, toen er zoveel kinderen waren dat er binnen vier maanden een voorstel kwam… Hoe zou die kentering nou komen?

• Nathalie

Die termen als claimen, “de besten” e.d. komen niet echt fijn over… Op dit moment vind ik het minder wreed om berichten te lezen van mensen die wachten op een gezond kindje, veelal ook nog een jong kindje.

Het lijkt hier een sport te worden om met z'n allen aan te vallen wanneer de lijst met SN kinderen uitkomt. Sorrie, ik vind het echt niet kunnen….

• Nathalie

Ook hier weer….

Hopen dat de volgende lijst groter is????????

Mensen, wat is dit?

Dit doet me echt verdriet om dit zo te lezen…

• B

Ik denk dat er meer wordt bedoeld , dat we allemaal weten dat de kindjes met SN er wel zijn maar niet allemaal op de lijst staan.. We willen gewoon met zijn allen zo snel mogelijk de kindjes een thuis geven…

Dat claimen en de besten komt ook vreemd over en al dat gemail over lijsten, was dat vroeger ook zo?? Als de VH bemiddeld voor je dan weet je toch dat je ooit gematched gaat worden? Dus waarom dan elkaar gek maken met lijstjes en sn terwijl elke dag gematched word door de VH?

Hoe dan ook zijn we hier als het goed is met 1 doel en dat is een kindje in ons huis opnemen en van elkaar gaan genieten zowel het kind als de ouder dus als je als ouder dan zo snel mogelijk af wilt reizen is dan normaal lijkt mij.. Al komt het nu soms wat over als een wedstrijd en lijkt het of er geen kindjes zijn voor de ouders.. Het blijft denk ik ook een kwestie van papierwerk. Ik denk dat er ook veel kindjes in een tehuis zitten maar dat er door verzorgers tekort geen tijd is om de gegevens van de kindjes goed door te geven. (is ons ook verteld bij de voorlichting destijds).. Dus in het belang van het kind is het gewoon beter als ze snel doorstromen naar de lijst…En dan voor die kindjes het beste gezin uit te kiezen i.p. v. dat ze nog maanden in een tehuis zitten…

• Eli1

Volgens mij moet het liggen in de manier waarop de (vele) Amerikaanse vergunninghouders omgaan met “special focus” kinderen.

En dan met name de special focus kinderen die dat label vanaf het begin hebben gekregen van China en niet doordat ze al meer dan 2 maanden op de lijst stonden.