Wanneer je voor een sn procedure kiest wordt je in Nederland gematched op grond van de special needs die je hebt aangegeven. K&T matched bijvoorbeeld heel erg strak, niet meer en niet minder dan je hebt aangegeven.
Je zegt dus bij voorstel Ja of nee tegen de special needs die het kindje heeft dan weet je dus niet eens of het een jongentje of meisjes en welke leeftijd.
Geen enkel beeld. In bijzondere gevallen heb je de mogelijkheid om een foto van de special need te zien als dit natuurlijk mogelijk is.
Bij onze voorstel foto heeft ons kindje naast zijn sn bijv erg rare voeten….. zou dat wel goed zijn? Echt iedereen die de foto zag begon over de voetjes en niet eens over zijn sn.
Uiteindelijk heeft ons kindje hele normale voeten :-)
De echte klik was er bij de overdracht toen ons kindje daar zo aan kwam waggelen, zo aandoenlijk, zo lief, zo…….
Ik vind dat je in geval van Nederland echt kiest voor een kind en niet voor het uiterlijk van een kind want kies je op grond van een foto dan val je toch als eerste voor de buitenkant en iedereen weet diep in zijn hart dat uiterlijk niet alles zegt en niet alle kindjes staan voordelig op de foto.
Het gaat mijn inziens bij een special need procedure dat je 100% JA kunt en durft te zeggen op het moment dat jullie vergunninghouder belt met een voorstel. Garanties met en op kinderen heb je niet. Je weet niet wat de toekomst zal brengen.
En ja soms klopt een dossier inderdaad niet maar gelukkig komt dat niet vaak voor. Op het moment dat je ja zegt tegen het voorstel is het jou kind! Daar ga je van houden ( oké ook daarop zijn uitzonderingen)
Bij een zwangerschap weet je ook pas na de bevalling hoe je kindje er uit ziet of het “gezond” is en daarna moet je het doen met wat jou en je kind op het pad komt. Als moeder van 2 kinderen waarvan 1 bio weet ik inmiddels dat ik bij beide kinderen voor zorgen sta. En hele andere zorgen dan de special need bij voorstel van ons doppie maar zorgen die bij elk kind zouden kunnen horen.
Het is heel spannend en onzeker maar probeer het een beetje los te laten. Ouders worden en zijn is een proces van pieken en dalen maar vooral genieten van een kind. En soms wens je een rol behang :-)