aangetekende brief

• amarilla

Inderdaad, de DTP prik gaf bij mij een stijve arm waar ik wel een week last van had (voelde als flinke spierpijn). De Hep A prik niet.

Informeer inderdaad even bij je verzekering (je kunt het ook vaak online wel zien in het vergoedingen overzicht). Bij onze verzekering maakte het niet uit waar we het haalden (huisarts, GGD, Travel Health Clinic) maar wij kregen max. 50 euro per persoon vergoed.

Trouwens, DTP is 10 jaar ‘geldig’, en Hep A maar 1 jaar. Echter, als je na een half jaar een herhaalprik haalt voor Hep A is deze 30 jaar geldig! Alvast voor een volgende reis… of een rootsreis :-)

• m.r

Heb vorige week de entingen voor China gehaald, je hebt nodig Hep A, DTP en Buiktyphus (je hoeft dan geen herhaling en bent meteen klaar) en afhankelijk van de regio waar je heen gaat kan het zijn dat je malariapillen nodig hebt. Maar als het goed is weet je al waar het kindertehuis staat. Dus kijk even op de kaart van China, mij werd geadviseerd om onder de rivier(rood/roze gebied wel pillen te nemen en rest hoeftde niet, was beetje afhankjelijk ook van de reisperiode enz.

En F vraag idd ff om ons als gezelschap mee te mogen hahah Ik heb vandaag nog gebeld maar helaas was e rnog info binnen voor ons zucht….en we vertrekken zat naar Cran Canaria voor een week, lekker hoor maar niet als je weet dat er belangrijke post wordt bezorgd wat je dolgraag wilt zien.

• Marièlle67

Bij ons is het allemaal 100% vergoed, ook de herhalingsprikken trouwens. Enige waar ONVZ ons achteraf een rekening voor stuurde was voor het gele inentingsboekje van € 2,95, dat wilden ze niet vergoeden.

Als er trouwens malaria voorkomt in het gebied waar je gaat reizen en je wilt malaria profylaxe gebruiken is het raadzaam om die van tevoren uit te proberen. Sommige mensen reageren heel heftig op de meest voorgeschreven vorm en je wilt niet meemaken dat dat tijdens je reis gebeurt. Bij ons bleek mijn man dus echt neit tegen die pillen te kunnen dus die heeft uiteindelijk voordat we vertrokken een ander middel voorgeschreven gekregen.

• m.r

Ik had in Kenia malerone pillen 6 wkn lange elke dag 1 tabl. geslikt nergens last van gehad, Ja oke ik heb 1x een witte spin in m'n klamboe gezien in m'n verbeelding whahah. mijn reisgenootje had Lariam 1x per week 1 tabl 8 wkn lang ook nergens last van.

• F

bedankt voor alle tips!

moet het echt deze week allemaal regelen, want Goede Vrijdag gaan we op vakantie… Zou wat zijn als dan de papieren met de voorlopige reisdatum binnenkomen… Komen die eig per post of wordt je dan gebeld?

Anders moet ik miss maar iemand regelen die de post wil nakijken.

@m.r. Ik hoop echt dat je bericht krijgt voor je vakantie! ik blijf duimen…

• metameulenbelt

Buiktyphus is niet echt nodig. Het wordt aangeraden bij een verblijf vanaf 2 weken, en het verblijf in China zit precies op die grens. Wij hebben het niet gedaan.

Meta

• Laura73

Hoi,

zie nog nergens een antwoord op je vraag staan;

een LOA betekent; letter of approval. Dit maakt het dus helemaal compleet!

• m.r

Buiktyphus stond bij ons in de gegevens van K en T.vandaar dat wij het wel hebben gedaan ook omdat ze bij ons intakegesprek aangaven dat de reis 19dgn is al staat op de site 14/15dgn

• sprokkeltje

Ja dat hebben wij ook ingeent gekregen hoor. Dat adviseerde onze huisarts ook direct.

• csekka

@ F

weten jullie inmiddels al meer na de supersnelle LOA?

is de TA al binnen.

Wij wachten nog steeds op de LOA, al sinds 31-12!!!