hart luchten

• elisavm

Mensen, dit bericht heeft geen meerwaarde, maar ik moet gewoon even mijn hart luchten want ik ontplof zowat. Ik ben vast niet de enige. Sinds 2007 in het adoptieproces en ik ben geen moment echt ongeduldig geweest. Zelfs niet toen onze papieren sinds november 2010 in China lagen. Zelfs niet toen we de voorstelfoto's kregen was ik niet ongeduldig. Maar nu ik een recente foto heb gezien van mijn schatje trek ik het niet meer. IK WIL NAAR CHINA, hoe lang moet ik nog wachten op de LOA dat is heel verschillend dat weet ik, maar ik ben nog nooit zoooooooooooooooo ongeduldig geweest. Sta echt op springen. Ik wil ons schattige lieve meisje halen. Pfoe dit lucht op. Bedankt!

• B

Och wat erg is dat toch om zo lang te moeten wachten.. Heb het zelf al terwijl het waarschijnlijk echt binnen 3 maanden zal zijn voor ons (wij kregen het voorstel en de LOA samen) Maar weet je wat het is… Wanneer je het het minst ziet zitten in de redding nabij… Had zelf dinsdag een dipje omdat we zo ontzetten graag een voorstel wilden hebben en dan wordt je zomaar ineens gebeld.. Zo zal het met jullie LOA ook gaan.. Ik hoop echt met je mee…

Heel heel heel veel sterkte met wachten…. En even je hart luchten is echt zo ontzetten fijn.. Daar zijn we toch voor hier???

• sprokkeltje

Oww wat kan ik me dat goed voorstellen!!!!

Kreeg je een recente foto pas in huis?

Ik duim voor je dat die loa nou snel komt hoor!!!!

Dat hoop ik voor ons allemaal die erop zitten te wachten, want we hebben denk ik allemaal datzelfde gevoel..Das zo mensenlijk.

Zou het niet vlot gaan nu? Als je recente fotos gekregen hebt?

• elisavm

Ik denk niet dat er een verband is tussen een recente foto en het krijgen van een LOA…

maar je weet maar nooit

• sprokkeltje

Zeg nooit nooit…maar lijkt me al fantastisch om recente fotos te ontvangen hoor.

Lagen die opeens op de deurmat?

Das een verrassing dan!

• Marlize

Ja, ik kan me dit heel goed voorstellen.

Wij hebben begin december al een voorstel gehad.

Daarna papieren verzameld.

Nu sinds 3 weken de LOA.

Maar tegen de tijd dat we eindelijk op reis gaan is het voorstel al 6 maanden geleden….

• m.r

Marlize

Welke papieren heb je allemaal moeten verzamelen na de Loa zijn dat er veel?

• elisavm

Wij hebben ook een LOA of eigenlijk letter of seeking confirmation uit China ontvangen. Naar mijn weten hoef je geen papieren meer te verzamelen. Alleen ondertekenen en afwachten op je uitnodigingsbrief om te komen!

• Marlize

Alle papieren, gewoon het hele pakket wat je altijd voor China verzameld.

Onze VGH heeft ons gematcht zonder dat de papieren in China lagen.

Dat kan gebeuren in geval van een SF kindje waar geen passende ouders voor te vinden zijn die al wel hun papieren in China hebben.

dat gaat zo:

- gematcht met kind

- plan schrijven hoe je met dit kindje en deze SN denkt om te gaan

- VGH stuurt dit plan, alsmede gezinsgegevens, inkomensgegevens, foto's en een brief van VGH waarin zij uitleggen waarom deze match gemaakt is naar China

- binnen enkele dagen volgt de voorlopige toestemming (PA) alsmede de toestemming van Justitie

- dan komt het officiele voorstel

- daarna papieren verzamelen

- papieren worden vertaald en gelegaliseerd

- dan volgt de LOA

- dan TA

• Marlize

Ik heb overigens helemaal niet geschrven dat wij papieren moesten verzamelen NA de LOA maar na het voorstel en dat we sinds 3 weken LOA hebben.