hart luchten

• MCP

De LOA legaliseren???

Dat hebben wij niet gedaan hoor, hoefde ook niet.

De LOA teken je en die gaat dan weer terug naar China en blijft daar dan ook.

K&T laat wel de Statement of Approval van onze Justitie legaliseren, iets wat andere VGH's ook niet doen.

Dus waarom dat bij K&T wel moet, ik heb geen idee.

• m.r

Heb vandaag nog met K en T gebeld over de LOA hoe en wat. Dame in kwestie vertelde mij dat je de LOA aangetekend verstuurd krijgt en je daar je naam en handtekening op moet zetten nn retour sturen. Zij sturen het door naar China en dan volgt het volgende papier uit China (TA) en die legaliseer je en visumaanvraag.

Ook dit is dus per vergunninghouder verschillend

• pc

Na de LOA krijg je de Statement of Approval (SOA) en die moet je legaliseren.

Daarna krijg je de Travel Approval (TA) en dit is de uitnodiging van China om te komen.

• F

Ja, ik heb het eerder in deze draad idd verkeerd opgeschreven. De statement of approval moet worden gelegalisserd. Maar dit is dus voordat je de TA krijgt.

• MCP

Ik blijf het vreemd vinden dat de ene VGH dit laat doen en de andere niet.

Onze VGH heeft de Statement of Approval direct na voorstel ( immers het voorstel komt pas nadat ook onze Justitie goedkeuring heeft gegeven middels de St.of A.) al naar China gestuurd.

Toen ik pas vroeg waarom de ene VGH dit dokument laat legaliseren ( ook pas vlak voor afreizen terwijl het al bij voorstel wordt afgegeven) en de andere niet zeiden ze dat de Autoriteiten elkaar erkennen en dat daarom een legalisatie niet nodig is. Immers: de LOA afkomstig van de chinese autoriteiten wordt ook niet gelegaliseerd in China voordat hij naar Nederland komt.

Maar goed, ik weet dat K&T bij 1 van hun andere landen ook wel 6 dokumenten meer laat legaliseren dan een VGH die uit datzelfde land voor adopties bemiddeld, ook dat is vreemd.