kindje op site KT - al ouders?!

• BG

MCP,

Ik reageer niet op jullie situatie, die ik heel pijnlijk en heel bijzonder vind.

• Anja1

Een situatie die ik ook volstrekt niet snap hoor, want als jullie nou toch aangeven het betreffende kindje te willen adopteren, in de volle wetenschap van wat je te wachten staat… waarom gaat een vergunninghouder dat dan tegenhouden? Je zou verwachten dat ze blij zijn dat een kind geplaatst kan worden?

Groetjes,

Anja

• troepiaal

Ze hebben mij laatst verteld dat alle medishce info van de SF kinderen gecheked worden door een kinderarts

• Anja1

Hoi,

Wederom verwarring over SF en SN. Bij SN doet ze het zeker niet, omdat gematcht moet worden van de shared list. Bij SF zullen ze het inderdaad wel doen verwacht ik - omdat het heel vaak om complexere of meervoudige SN gaat, en omdat het dossier dan bij WK is en zij de enige zijn die het onder handen hebben. Tijd is dan geen issue. Het zijn echt nog twee heel verschillende procedures volgens mij, en het schijnt dat er eerdaags een derde bijjkomt, een programma waarbij nauwe samenwerking tussen een tehuis en een vergunninghouders wordt opgebouwd.

Groetjes,

Anja

• m.a.r.i.j.

Anja1 Schreef:

——————————————————-

> Hoi,

>

> Wederom verwarring over SF en SN. Bij SN doet ze

> het zeker niet, omdat gematcht moet worden van de

> shared list. Bij SF zullen ze het inderdaad wel

> doen verwacht ik - omdat het heel vaak om

> complexere of meervoudige SN gaat, en omdat het

> dossier dan bij WK is en zij de enige zijn die het

> onder handen hebben. Tijd is dan geen issue. Het

> zijn echt nog twee heel verschillende procedures

> volgens mij, en het schijnt dat er eerdaags een

> derde bijjkomt, een programma waarbij nauwe

> samenwerking tussen een tehuis en een

> vergunninghouders wordt opgebouwd.

>

> Groetjes,

>

> Anja

nou, WK heeft ons destijds ook gezegd altijd ALLES te matchen met een arts erbij. Dat was hun grote verschil met K&T zeiden ze.

En dat was nog voordat er SF kindjes op de websites stonden…

• monias

Bovenstaande klopt volgens mijn ervaringen. En bij K&T is er in mijn ervaring (en wij hebben met alle 3 de China-vgh ervaring) inderdaad totaal geen arts in huis en heel erg weinig medische kennis aanwezig (Mei Ling heeft wel een arts). Bij K&T moeten vooral de ouders zelf informatie inwinnen bij een arts om te bepalen of de SN bij hen past. OP zich geeft dat niet, maar het is wel fijn om een second opinion te hebben, in ons gval moesten wij daar ook zelf achterna. Uiteraard is er bij K&T op grond van de jarenlange ervaring wel persoonlijke ervaring opgebouwd met de diverse SN, dus kunnen sommige medewerkers vnauit hun ervaring bij K&T wel eea over een SN zeggen, bijvoorbeeld of het in hun ogen een zware of hele lichte SN is. (allemaal subjectief natuurlijk)

• Anja1

Hoi,

Het is echt niet zo. Ons werd het destijds ook verteld en wij zagen dat als een groot voordeel van SN China via WK. Toen we het voorstel van onze zoon kregen vroegen we dus ook wat de arts die WK hierbij raadpleegt van zijn dossier vond en bleek dat het niet bekeken was omdat het ging over een afgebakende SN waarvan het verloop over het algemeen helder is (ter info: het ging om een geisoleerde enkelzijdige volledige schisis). Ons werd toen verteld dat dit soort SN, schisis, missende ledematen zonder extra aandoeningen, bekende hartzaken helemaal niet meer door die betreffende arts worden bekeken, omdat er verder gewoon niet zoveel over te zeggen, aan te checken valt.

Ook werd aangegeven dat extra informatie wordt opgevraagd in China als het dossier daartoe aanleiding geeft. Dat is lang niet altijd zo, maar dat betekent dan niet dat er niet meer aan de hand kan zijn. Als WK denkt dat er meer aan de hand vragen ze wel extra informatie op, en ook als de informatie die verstrekt is verouderd is.

Persoonlijk denk ik dat WK een goede procedure had/heeft voor SN China (kan niets zeggen of SF, geen ervaring mee) maar dan nog: er zijn heel vaak geen garantie te geven en ik denk dat je je niet te veel blind moeten staren op die medische controle die WK doet - want ook daar kan nog van alles doorheen glippen, omdat het niet in een dossier staat, omdat het in het in China niet bekend was enz. enz. Soms vind ik het gewoon een beetje als ‘schijnzekerheid’ klinken, vandaar mijn betoog. Met adoptie, maar zeker met SN adoptie moet je denk ik altijd voorbereid zijn om mogelijkere slechtere scenario's die je niet op voorhand weet….

Groetjes,

Anja

• Omfie

Ik weet dat - als de nieuwe shared list uitkomt - bij Wereldkinderen zowel een aantal medewerkers als een van de samenwerkende artsen aanwezig zijn om de lijst te bekijken. In overleg wordt dan gematcht. Natuurlijk zal er bij een schisis bijvoorbeeld minder advies van de arts nodig zijn als bijvoorbeeld bij een hartprobleem.

• Anja1

Hoi,

Onderstaande staat op de lijst van WK. Het mag toch duidelijk zijn waarom ze dus erg weinig kinderen van die lijst matchen? Ik snap dat het geruststellend klinkt als gezegd wordt dat alle medische zaken worden gecheckt, maar bij SN (ik heb het dus niet over SF) is dat niet zo (ook niet bij andere vergunninghouders trouwens) . Omdat de informatie summier is en omdat snel gematcht moet worden. Ik denk toch dat - in het belang van de kinderen - misschien wat minder ingezet zou moeten worden op ‘recente en volledige informatie’, ook al betekent dat dat het ‘risico’ groter wordt…

Groetjes,

Anja

———————————————————————————

Het CCAA hanteert een digitale lijst (shared list) met SN-kinderen. Hierop staan gemiddeld 1.500 kinderen. Het merendeel van deze kinderen betreft kinderen boven de zes jaar, kinderen met een zware medische problematiek en/of met een geestelijke afwijking. Soms staat er een kindje bij met een licht(er) probleem. Hiervoor kunnen wij ouders zoeken, waarbij het kind door ons geclaimd wordt.

Gezien het feit dat alle gegevens van de ouders binnen 72 uur ingevoerd moeten worden, ontbreekt de tijd om eerst nog recente informatie, aanvullende onderzoeken enz. op te vragen of het kind evtl. te laten bezoeken. Dit leidt ertoe dat wij vaak alleen een kind kunnen claimen met een afgebakend en “simpel” medisch probleem, zoals bijv. een schisis of het missen van een handje of arm. U krijgt van ons alleen geschoonde gegevens van het kind.