kindje op site KT - al ouders?!

• F

Jeetje, wat een heftig verhaal!

Het is voor het eerst dat ik zo iets hoor, had niet verwacht dat dat ook nog zou kunnen gebeuren.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jullie verschikkelijk is en moet zijn geweest. Om zoiets te horen… Dat wens je echt niemand toe. Vooral niet als je het er dan niet mee eens bent.

Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven, sterkte!

• Paulina C.

Hoi,

Jeetje, wat naar en triest voor het ventje in kwestie… Vreemd dat ze het niet op de site hebben gezet, dat zou je wel verwachten! Bedankt voor het melden in ieder geval.

Maar ik begrijp uit je reactie dat jullie inmiddels wel een voorstel hebben gekregen? Gefeliciteerd! Op naar nog zo'n mooi wonder!

Groeten,

Paulina

• troepiaal

Ben het met je eens MCP. Eerst nader onderzoeken en dan pas polsen.

Wat een verdriet moeten jullie hebben gehad om het voorgestelde kindje. Jullie waren zo ver, bijna naar jullie kindje toe. Hadden jullie zelf ook nog de papieren door een kinderarts laten bekijken of was dat door de vergunninghouder al gedaan?

Hebben jullie inmiddels alweer een nieuw voorstel gekregen?

• Anja1

Hoi,

Toch staat dat allemaal wat ‘haaks’ op elkaar…. Aan de ene kant lees ik dat mensen heel lang wachten op een SN voorstel, en dat er zo weinig gematcht wordt van de shared list iedere maand. Aan de andere kant wil een deel van de wachtende ouders dat eerst alles goed wordt uitgezocht en dan pas een polsing/voorstel gedaan wordt. Dat laatste gaat niet van de shared list - een dossier van een kind kan maar zeer beperkte tijd ‘gelockt’ worden en moet worden teruggeplaatst als er geen definitieve match te maken valt. Die tijd is te kort om dingen heel goed uit te zoeken, reden voor WK om - ook op de website! - aan te geven dat ze alleen ‘overzichtelijke’ SN matchen. Maar op die manier worden veel kinderen, die een thuis nodig hebben, niet gematcht en wachten veel aspirantouders misschien ook langer dan nodig?

Het lijkt allemaal zo makkelijk, en rationaliserend lijkt alles voor de hand liggend, maar het lijkt me vandaag de dag een hele ingewikkelde klus met zo'n shared list systeem om goede matches voor elkaar te krijgen. In die zin denk ik echt dat het voor vergunninghouders niet simpeler is geworden de laatste jaren.

Groetjes,

Anja

• MCP

Ja wij hadden een kinderarts ingeschakeld.

Daardoor waren wij heel goed op de hoogte van wat er aan de hand was.

We kregen echter de indruk dat de VGH helemaal geen kinderarts had ingeschakeld want er werden dingen gezegd die totaal niet klopten/of in elk geval totaal anders waren dan de bevindingen van onze kinderarts. Bovendien kende de VGH de betekenis van geen enkele medische latijnse term in het rapport, terwijl wij een heel verhaal met betekenis/prognose en al konden neerleggen. Dat komt beslist niet professioneel over.

Meer zeg ik er maar niet over.

Maar het was echt verschrikkelijk.

Inmiddels hebben we nu - bijna 2 jaar later - een voorstel van een ander kindje.

We moesten het hele gebeuren eerst verwerken voordat we daar aan toe waren.

• MCP

Het was geen kindje van de shared list.

En VGH had het dossier al maanden in huis.

Wij hadden immers ook al alles uitgezocht bij een kinderarts, had VGH ook kunnen doen.

En dat kan een VGH ook doen voordat een kind voorgesteld wordt.

Want bij het kindje wat we nu krijgen ( uiteraard via aan andere VGH) is dat ook gebeurd.

Eerst zijn er nieuwe aanvullende medische gegevens opgevraagd die up-to-date waren en daarna is het in nederland door een kinderarts bestudeerd. Dat kan dus prima.

• m.a.r.i.j.

Vreselijk hoor!!

Maar is het niet aan jullie om te beslissen of jullie de extra special needs aankonden of niet? Waarom bepaalt een vh dat, zonder te overleggen of jullie dat wel of niet wouden?

misschien stonden jullie wel open voor dit kindje, ook met de extra medische bagage die hij blijkbaar meenam?

Wij hebben ook eens een overstap overwogen naar K&T, maar hebben dit -mede door gebrek aan communicatie van hun kant- niet gedaan.

Ze communiceren bijna niet, en dat vind ik heel slecht als je werkt met mensen die zo'n grote wens hebben en vaak emotioneel geladen zijn door een lange wachttijd en wens naar een kindje. Dan is een beetje communicatie niet veel gevraagd toch?

Over het matchen, ik heb eerder al wel gehoord dat Wereldkinderen alles goed checkt met een arts, dat klinkt al beter.

• Anja1

Hoi m.a.r.i.j.

WK checkt dus niet ‘alles met een arts’, zij geven dat zelf ook aan op hun website. Dus staar je daar vooral niet blind op!

Groetjes,

Anja

• BG

Hoewel ik vind dat de medische kennis van k&t best groter zou mogen zijn, al was het maar om ouders wat gerichter op bijkomende aandoeningen e.d te wijzen en nadrukkelijker te checken hoe strak de grenzen van ouders zijn, ben ik geen voorstander van allerlei extra onderzoeken. Dat betekent wellicht dat het kindje op verzoek van verschillende ouders op van alles onderzocht wordt. Ik zou niet willen dat mijn zoontje al in China op alles onderzocht was waar hij hier in Nederland op onderzocht is. De mogelijk genetische aandoening, syndroom, extra bijkomende sn's moet mi het type adoptieouders dat nu nodig is willen accepteren en dan ook nog vol liefde. En anders houdt het op dan zijn de kindjes bij andere ouders beter op hun plek. En daar draait het om hoe sneu ook voor sommige potentiële adoptie ouders.

• MCP

Wij hadden dit kindje al geaccepteerd.

Maar VGH ( ik heb nergens gezegd dat het K&T was) vond het kind vlak voor afreizen niet adoptabel.

Wij hielden ervan zoals het was. Met alle SN's die het had en waarover wij zeer goed geinformeerd waren door een kinderarts. Er waren heel veel mogelijkheden voor het kindje.

Wie moest er uiteindelijk voor zorgen? Wij immers. Niet de VGH.

Wij hebben niet om extra onderzoeken gevraagd.

VGH heeft dat gedaan, maar wel pas nadat het voorgesteld en geaccepteerd was.

En wat er toen uitkwam vonden wij helemaal niet schokkend want het hoorde bij de SN.

Maar VGH vond het kind toen ineens te zeer SN.