zit nu al in de stress

• B

Ik vind dit een hele goed tip ano 777.. Nu komt iemand aan het woord die het zelf meemaakt.. Zo zie je de verschillende kanten.. En luisteren naar je kind en eerlijk en helder zijn… Als je dat doet heb je de helt van zijn/haar vertrouwen al gewonnen denk ik !!

• Anja1

Tja B en ano777, dat klinkt heel mooi, maar wat als het kindje van ano777 voorlopig nog niet verwoorden kan wat hij/zij wil? Dan is het toch aan de adoptieouders om het lijntje open te houden lijkt me. En zoals geen enkele ouder zeker kan weten wat een kind op bepaalde leeftijd wil, zo kan ook een zelf geadopteerde adoptieouder dat niet. Het lijkt me daarom dat de ‘valkuilen’ minstens even groot zijn als bij adoptieouders die niet zelf geadopteerd zijn. Want klinkt ‘'ik had er geen behoefte aan’' niet ook nogal als een eigen mening? Ik ken namelijk ook wel volwassen geadopteerden die dolgraag zouden hebben gewild dat hun adoptieouders nauwere banden hadden aangehouden met hun verleden…. Dus ik denk dat hier ook sprake is van een individuele opvatting…

Ano777, je zinnen zijn vast taalkundig juist, maar over het algemeen hebben de uitdrukkingen ‘'die mensen’' of vergelijkbaar ‘'dat mens’' geen prettige bijklank. Geplaatst in de hele context van je eerste mail (hebben ze daar eigenlijk wel regels voor pleegouders, zorgen ze wel goed voor de kinderen) die niet heel positief overkomt maar meer uitademt dat het toch beter is als het kindje snel bij jou is, kan ik persoonlijk echt niet als een positieve uitdrukking opvatten.

Los van dit alles, blijft mijn eerdere mail staan qua inhoud: ja, heel veel pleeggezinnen zorgen heel goed voor de pleegkinderen, en missen de kinderen naderhand. Net zoals adoptiekinderen hun pleegouders missen - misschien zou het dan daarom alleen al zinvol zijn om ze als wat meer te zien dan ‘'alleen een informatiebron’'.

Groet,

Anja

• anja1979

Anja,

Er staat m.i. geen onvertogen woord in de vraag van ano777, maar omdat jij de vervelende gewoonte hebt nu werkelijk alles wat een ander schrijft negatief uit te leggen, op elke slak zout te leggen én altijd het hoogste woord te voeren op dit prikbord, ben je er toch weer in geslaagd dit onderwerp geheel uit z'n verband te rukken.

Laat een ander eens in z'n waarde en zing eens een toontje lager zou ik zeggen.

mvg,

Anja1979

• Anja1

Zeg Anja 1979, misschien kun jij eens inhoudelijk deelnemen aan een discussie en niet alleen verschijnen om mijn reacties af te kraken? Kijk nog even naar de mededelingen van de beheerder (voor de zoveelste keer) en stop met die persoonlijke aanvallen zonder inhoud ok?

Alvast hartelijk dank!

Verder discussieer ik graag verder met ano777 en B of anderen die inhoudelijk iets te melden hadden/hebben in deze topic. Want ik ben oprecht nieuwsgierig waarom het ok zou zijn als een adoptieouder die zelf geadopteerd is op voorhand aangeeft geen diepgaande band met degenen te willen die haar kind hebben verzorgd, totdat haar kind in staat is om aan te geven dat zij dat wil. Daar ging het over.

Groet,

Anja

• *Marjo*

Ze is nog heel jong (1979), laten we hopen dat wijsheid met de jaren komt(:P)

• monias

*Marjo* Schreef:

——————————————————-

> Ze is nog heel jong (1979), laten we hopen dat

> wijsheid met de jaren komt(:P)

En jammergenoeg komt verzuring met de jaren.

• *Marjo*

B)

• isra

1979 is heel jong????, jippie wat maakt mij dat dan? een baby? ( 1981 en ik voel me momenteel 81, na een dag met drie wilde kids…)

• isra

enne die stress; dat heet nou ouder zijn, bezorgheid gaat niet meer weg….wordt vast anders als je ze eenmaal onder je eigen vleugels hebt, maar dan nog; ze zullen uit logeren gaan, of nare juffen hebben, of lieve juffen hebben, of op sportclubjes gaan of trouwen of…..

• *Marjo*

isra Schreef:

——————————————————-

> 1979 is heel jong????, jippie wat maakt mij dat

> dan? een baby? ( 1981 en ik voel me momenteel 81,

> na een dag met drie wilde kids…)

JongER(:D