zit nu al in de stress

• marijke64

Even andersom gedacht: denk je niet dat de pleegouders van jullie dochter niet soortgelijke stress hebben? Pleegouders hebben haar al een tijd verzorgd, zijn om haar gaan geven, zo niet van haar gaan houden en zijn ongetwijfeld bezorgd over haar toekomst.

Ik ben zelf pleegmoeder (geweest) en ben heel verheugd af en toe iets te horen over de kinderen die een tijdlang aan onze zorgen waren toevertrouwd. Naar mijn idee is die betrokkenheid en bezorgheid in NL niet meer dan in een land als China. Als ik de pleegouders van onze uit China geadopteerde kinderen als maatstaf zou mogen nemen kan ik niet anders concluderen dan dat beide kinderen het daar heel goed hebben gehad.

Groeten,

Marijke

• BG

De pleegouders van een van onze dochters waren oneindig verdrietig toen ze afscheid moesten nemen. Ze hebben de wereld op z'n kop gezet om ons te vinden. Al die jaren hebben ze zich afgevraagd hoe het met onze dochter ging. Wij zijn hen zo veel verschuldigd. Ze hebben nooit meer een pleegkind genomen, zo zwaar is het afscheid hen gevallen.

De pleegouders van ons zoontje (wat oudere mensen) hebben hem goed met een prothese leren lopen. Hebben hem geleerd van mensen te houden en vertrouwen in mensen te hebben. We zien hen niet als informatiebron maar als onderdeel van onze kinderen en hun geschiedenis (en hopelijk maken ze ook in de toekomst nog deel van hen uit).

• Bob Pietersz

Beste mensen

Ik ben onlangs bezig met een blogsite over stress.

Hier kan men gratis advies en methoden lezen hoe je stress kan verminderen.

Je kan ook reageren op mijn artikelen.

Graag zie ik jullie terug op mijn website.

Met vriendelijke groet,

Bob Pietersz