Wachten op de TA k&t

• bd

Ik vraag me af of we maandag ook meer info over onze kindjes krijgen en meer foto's.

Hebben jullie daar ook wat van gehoord?

• sprokkeltje

Nou die hoop had ik ook eigenlijk wel. Er staat toch ergens in de papieren dat we na de ta nieuwe fotos krijgen op cdrom?

Hoop dat ze dan recent zijn. En evt recente gegevens…Zou wel heel fijn zijn..

Hoe doen jullie dat met de ziektenkostenverzekeraar? Ik kreeg een mail terug dat ik een aantal papieren moet overleggen dat is hij vanaf de overdracht meeverzekerd. Maar geen idee wanneer of waar we die papieren krijgen?

• F

Wij kregen op de afreisbijeenkomst nog een rapport met recentere gegevens, maar dat kreeg niet iedereen. En geen cd rom met foto's, ook al staat dat in de papieren. Dus reken er niet te veel op, dan kan het alleen maar meevallen!

Wij moesten de verzekeraar papieren overleggen die we pas in China kregen. Die hebben we toen achteraf ingescand en gemaild, was geen enkel probleem. Ze was wel verzekerd bij ons vanaf het moment van overdracht.

Veel plezier en geniet van de voorbereidingen!

• sprokkeltje

Wanneer zouden we doorvliegen? Meteen die zaterdag?

En wanneer zullen we onze kindjes bij ons krijgen? ZOndags of pas maandags?

• m.r

He sprokkeltje

Dat alles wat jij noemt zit ik me ook al te bedenken. We komen aan op Beijing zo tegen 13u in de middag aan(Chinese tijd) op zaterdag dus het kan best zijn dat we dan een paar uur later overstappen voor de binnenlandse vlucht. Zelf vermoedt ik de overdacht op maandag en dan meteen 1e ronde instantie? Daar die in het weekend gesloten zijn…Maar ja t is maar een gok neem aan dat we dat maandag allemaal horen. Enne ik zou ook best heel graag recente foto ontvangen en info..

• sprokkeltje

Ik denk ook dat we zaterdag wel smiddags doorvliegen eigenlijk.

Zouden er op zondag winkels open zijn in de provincie?

Hoop maandag idd die info te krijgen, alles is geboekt, dus dat moeten ze wel weten, toch?

Ben benieuwd wanneer we de kindjes krijgen hoor, zal wel per provincie ook verschillend zijn..

Sommigen hoor ik vertellen dat ze meteen diezelfde dag (na uuurrreen gereist te hebben) de kindjes al kregen, en ook mensne die ze op maandag kregen, meteen bij de procedure.

Das ook wat kent het kindje ons nog niet mogen we meteen een hele dag zakelijke dingen doen met ze..

Ben benieuwd!!

• F

Sommigen van onze groep vlogen meteen door, maar de meesten overnachten 1 nachtje in een hotel bij het vliegveld. Vlogen daarna op zondag door naar de provincie en kregen op maandagochtend onze dochter. Maar een ander gezin kreeg die zondag nog hun kindje. Dus dat verschilt echt per gezin. Op de afreisbijeenkomst krijg je te horen of je meteen doorvliegt of dat je de volgende dag verder vliegt. Sommigen gaan naar de provincie per bus, dus dat kan ook nog!

• sprokkeltje

Hihi wij moeten echt naar de andere kant van China praktisch zal wel niet met de bus kunnen..

We zullen maandag wel alles te horen krijgen…spannend hoor!

• sprokkeltje

F: Hadden jullie in je hotelkamer ook kans om water te koken? Voor een bakje koffie of thee?

Of zouden we zo n camping warm water-maker-ding mee moeten nemen?

• Ri.65

Op de meeste hotelkamers is een waterkoker. Ik nam altijd wel koffie (oploskoffie, veelal cappucino) mee van thuis. Heerlijk bakkie 's avonds op de kamer in alle rust.