Moeilijke situatie, maar als ik jouw tweede verhaal zo hoor dan lijkt t alsof het grootste probleem niet bij het dochtertje ligt, maar meer bij de draagkracht van moeder en het de draagkracht van het huwelijk. Ik weet natuurlijk niet hoe lang dit meisje al in het gezin is, maar ik vind t nogal ver gaan om dan te zeggen dat ze weer weg moet. Het is nu hun kind. Je gaat als je een postnatale depressie hebt (om maar even te vergelijken) je kind toch ook niet uit huis plaatsen. Ik weet er natuurlijk veel te weinig van de situatie af om te kunnen oordelen. Maar dit is wel wat mijn eerste gevoel me zegt. Dit zijn dus de situaties waar de Raad op voorhand goed op zou moeten screenen. Ik weet niet hoe zwaar het gedrag van het meisje een rol heeft gespeeld, maar slecht slapen voor een langere periode is iets wat denk ik bij adoptie kan horen.
Wel heel triest voor allen in deze situatie, maar mijn hart gaat erg uit naar het kindje, die als zoveel verloren heeft.
Lijkt mij dat je vriendin voor psychiatrische hulp nodig heeft, ze klinkt behoorlijk in de war. Misschien moet zij een poosje uit huis om hulp te krijgen?
En inderdaad, wat is de rol van vader in dit geheel???