vragen over hechten en eten

• Nannie

Nou dat als een baby bij je kruipen lijkt mij ontzettend belangrijk voor de hechting. En ik weet niet wat er verder op tegen zou zijn om 's avonds pap te geven…

Lekker in de wind slaan dus!

• Mama Shen

Dag allemaal,

Hoewel ik al veel nuttige tips voorbij zag komen toch nog een aantal aanvullingen…..

Het consultatie bureau…..die zien nauwelijks adoptie kinderen…hoeveel komen er nou per jaar naar Nederland goede kans dat de consulente eens in de drie jaar een adoptie meemaakt….flauwekul die NL kost

Bij onze thuiskomst voor onze 2 jarige zoon van die verantwoorde NL olvarit schaaltjes gekocht…….drie dagen geprobeerd en geen succes.

Onze Shen kreeg daarom in het begin een half pakje Good Noodles met de helft (van de helft) van de smaakpasta met daardoor groente…..als voorafje komkommer en tomaat

Ook wel veel rijst gewoon simpele witte met daardoor dan groente en wat kip of ei of wat ham……

Ik merkte dat een warme lunch ervoor zorgde dat het manneke wat makkelijker ging slapen in de middag…….

drink bouillon was in het begin ook favoriet als tussendoortje

Wij eten zelf altijd vrij laat daarom at de kleine man voor en kreeg dan een bordje om met ons mee te eten…..dat beviel goed en Shen eet inmiddels bijna alles, en geen kinderzooi….visjes, garnaaltjes, slakken, olijven, salade, vlees……aardappel, snert, linzensoep alles behalve boontjes…..

Snack a Jacks zijn na vier jaar nog steeds favoriet…….

In plaats van zorgen over te weinig eten zou ik in de gaten houden dat het kindje niet overeet……onze kleine vriend was een beetje ondervoed en als we het toe hadden gelaten at hij zichzelf een ziekte……dus kleine porties lijkt verstandig…..

Melk, dat kan allergie veroorzaken, kijk daarom goed naar pukkeltjes en prakpoep…..

En qua presentatie, we hadden chinese kinderkommetjes en van die chinese lepels in kinderformaat net als in ons hotel gekocht

Hoop dat jullie er iets aan hebben…..de chinese koekjes met witte stippen zijn er in een zoute en in een zoute variant en ook in NL te koop, Amsterdam en Den haag…….

En gezond verstand, dat is de beste tip, kijk goed naar je kind en bepaal dan wat je wel of niet doet……

• Yuut

Nee, doen we ook zeker niet hoor, vind het wel best zo, en heb toch een redelijke allergie voor het consultatieburo hier opgebouwd, waren wel meer dingetjes….Maar, als je in het begin al onzeker bent en zo'n vpk blijft daar over door zeuren helpt dat niet. Heb haar daar later wel over aangesproken, maar of dat echt helpt, betwijfel het!

En nu…gaan wij lekker op vakantie morgen!

• Marièlle67

Fijne vakantie!

• MCP

Ik ben toch wel zo ongelofelijk blij dat onze eigen huisarts consultatieburo houdt.

Dat heeft heel veel voordelen.

Hij kent je kind dan goed.

Weet hoe het eet, slaapt, groeit, speelt, ontwikkelt.

Echt heel erg fijn.

Ook gaat onze dokter eens per jaar vrijwillig 6 weken in de tropen werken en heeft hij dus enige ervaring met niet-nederlandse kindjes.

• doublejoe

Ik heb de hele discussie niet gelezen, dus misschien is dit al gezegd…

Op de site van Meiling zag ik dat de volgende voorlichtingsbijeenkomst gaat over adoptie & eten.

Het is pas in januari meen ik, maar goed misschien heb je er wat aan.

(Bijeenkomsten zijn in samenwerking met St. Adoptievoorzieningen)

• m.r

Onze zoon moest steeds overgeven van pap maar gewone melk dronk hij wel (poedermelk) en nu in ned gewone melk 1x daags. s'morgens krijgt hij thee en verder water, ranja of pakje wicky.

In China lustte hij geen Congee maar bijv wel watermeloen, allerlei soorten ander fruit, en tomaat, komkommer paprika enz en rijst.

Ook at hij daar geen brood maar hier vorige week met brood begonnen en hij eet nu zo 2 plakjes weg met allehande beleg, hij lust veel.

Rijstekoekjes en rozijntjes zijn voor hem een traktatie.

• HenS

namen jullie zelf poedermelk mee naar China?

• B

Wij hadden dat niet, maar zouden het nu absoluut wel doen.. Daar koop je ook maar wat en je kunt het niet lezen hier kun je beginnen met de melk die bij de leeftijd past (dreumes of peutermelk)

• HenS

nu misschien een rare vraag eten ze daar alleen met stokjes?

moet ik al vast gaan oefenen?