zijn er nog mensen die wachten op voorstel?

• Yuut

Hoi, ook wij wachten sinds september dit jaar op sn china via K&T. Elke dag weer kijken of er nieuwe kinderen op de lijst staan. Wij hebben qua leeftijdsgrenzen een vrij krappe marge, en idd, elke keer dat we schreven helaas buiten de boot gevallen.

@Pepe, geen idee waar dit aan ligt, ik weet wel dat K&T sommige eisen (vanuit China) anders interpeteert dan bijv. WK, wij mochten bij WK niet op de sn wachtlijst, bij K&T wel….als dit voor meer mensen geldt kan ik me voorstellen dat zij meer wachtenden hebben. Ook doet K&T bijna geen voorstellen zelf, maar moet je steeds schrijven.

Moeilijk, dat wachten…..wordt er soms een beetje gek van;-)

Sterkte iedereen, dat het in elk geval dit jaar maar mag lukken!

• Paulina C.

Hoi Yuut,

Hee, dat verbaast me, dat je bij WK niet op de sn wachtlijst kwam. Waarom niet, als ik vragen mag? Hoef je bij K&T minder sn's op te geven dan?

Groeten,

Paulina

• Yuut

Hoi Paulina,

nee, dat stadium kwamen we bij WK niet eens, dus kan niet zeggen of dat verschil had gemaakt. Het ging om gezondheidseisen die vanuit China gesteld waren. Er schijnt een bepaalde lijst te zijn van zaken die pertinent niet mogen, en een aantal waarbij je wel vanuit China mag adopteren, maar waarbij een aanvullende verklaring van een arts noodzakelijk is dat de ziekte die je hebt niet van invloed is op je vermogen een kind op te voeden. WK wilde dit niet navragen of proberen, K&T heeft het nagevraagd en wij zijn geaccepteerd…..Nou maar hopen dat dit hele gedoe niet voor niets is geweest en het ook nog lukt een voorstel te krijgen;-)

groet, Judith

• Paulina C.

Hoi Judith,

Jee, wat vreemd en wat een gedoe! Maar ik denk zeker dat jullie wel een voorstel krijgen, volgens mij is K&T nog steeds de vergunninghouder die de meeste CN China voorstellen doet (op dit moment). Veel succes met wachten!

Groeten,

Paulina

• Yuut

Ja, we hopen het…jij ook sterkte met wachten, hoever zijn jullie?

Groet,

• Paulina C.

wij hebben binnenkort onze intake! eens kijken wat onze mogelijkheden zijn, ik ben benieuwd!

• Yuut

Spannend! Succes dan, ik hoop dat de berichten een beetje positief zijn.

• Ing2

Wij hebben volgende week de intake voor Colombia bij WK.

Dus ook wij wachten………

• mar10e

Ja hoor. Hier ook nog wachtenden, net als Elfje voor een kindje uit Bulgarije. Inmiddels wachten we al weer 22 maanden op een ouder SN-kindje.

We hopen dat dit het jaar van ons voorstel wordt. Iedereen succes met wachten hoor!

Groetjes Mar10e

• N&P

@Yuut: ik weet dat het persoonlijke informatie is, maar ben wel benieuwd welke medische zaken een belemmering kunnen zijn. Ik maak me daar af en toe een beetje zorgen over. Zou je misschien in een PB hier wat over uit kunnen leggen?

Ik vind het overigens een arrogante opstelling van WK. Ben blij dat we daar niet voor gekozen hebben.

Ik vind de gang van zaken van K&T nu wel een beetje raar hoor. Ze kunnen toch zelf kijken met wie ze kinderen op de lijst kunnen matchen? Nu zijn er mensen die meerdere malen een brief moeten schrijven. Dat lijkt me voor hun ook omslachtig, maar goed…..er zal wel een visie achter zitten.

Al met al ben ik blij met onze vgh-keuze. Hoewel het intake-proces irritant lang duurt…..