Teeven schort adopties Oeganda op

• mauritss

Hoi Flap,

Als je graag wilt weten om welk kindertehuis het gaat is het ook simpel even google gebruiken. Je tikt gewoon in adoptie oeganda….. en je hebt zo de website van het kindertehuis. Die website ziet er wel erg professioneel en mooi uit. En bij de link adoptie zie je het logo van de vergunninghouder…. dus dan weet je dat je goed zit. Mocht je interesse hebben kan je het zo bekijken. Als je de website een beetje bekijkt lijkt het erop dat er zeer veel sponsering vanuit Nederland die kant op gaat…

Verder ben ik het met Mirjam eens dat het wel akelig stil is rondom de vergunninghouder……. je zou toch wat op hun website verwachten, ook voor nieuwsgierige mensen zoals wij…. zodat je weet welke stappen er genomen worden zodat er ook geen speculatie hoeft te zijn.

• seraya

Ja het klopt. WK zegt dit zelf tegen haar klanten. Dus niet van horen zeggen! Bij matchen van 10 SF kinderen, krijgen ze 1 afgebakend sn voorstel. Het gaat om kinderen met een afgebakende sn, bijvoorbeeld 1 frommeloor, enkelzijdige schisis. En hoe erg het ook klinkt, dat zijn tegenwoordig echt de lichte sn's. De vraag is hier niet of deze kinderen niet ook ouders mogen krijgen, de vraag is waarom deze kinderen niet gewoon op de sn lijst worden gezet. Want de relatie van een vergunninghouder met de autoriteiten speelt zo wel degelijk een rol. Ook trouwens uit mond van WK: daarom krijgen ze in de VS veel meer voorstellen en ook meer van de NSN/SN lijst. Ik ben helemaal niet negatief over adoptie, lijkt me dat we allemaal echt niet tussen 2 kampen hoeven te kiezen. Maar ik hoef als adoptie-ouder ook niet met oogkleppen door het leven te gaan….

• Mirjam1

Het antwoord is: omdat het handel is.

The lie we love: http://www.foreignpolicy.com/articles/2008/10/15/the_lie_we_love