Teeven schort adopties Oeganda op

• Anja1

Of adoptie uit Guatamala stopzetten omdat er te veel geld aan de strijkstok blijft hangen, maar adoptie van een tweede kind uit Guatamala als je eerste er al vandaan komt, dat kan dan wel. Heel ethisch.

• flap

Nee hoor, ik weet niet hoe je hierbij komt.

Ik geloof gewoon niet zomaar verhalen zonder achtergrond en die is niet altijd beschikbaar.

• Mirjam1

Prikbord goed lezen. Voor iemand die zo op privacy gesteld is, ben je bijzonder open. 1+1+1=3. Maar ontken maar gewoon hoor.

Volgens mensen die uit Uganda adopteren zijn dit de feiten. Waarom zouden ze erover liegen denk je?

Back on topic: ik heb niet de indruk dat Uganda snel weer “open” zal gaan.

• Mirjam1

En intussen kidnapt men gewoon door in Guatamala… zie Anyeli…

• flap

Ten eerste ik zeg niet dat hier wordt gelogen, alleen dat ik graag zou willen weten waar informatie vandaan komt, omdat ik niet zomaar alles geloof. Ten tweede ben ik nu wel heel nieuwsgierig wat je van mij weet. Als je gelijk hebt dan zal ik het hier zeggen.

Ten derde, waarom denk je dat Oeganda niet meer open gaat dan?

• Mirjam1

Wat een inhoudelijke vragen toch weer.

1. Wat wil je weten? Namen van mensen? Nee toch. Maar dan nog: de negatieve verhalen wil je toch niet lezen?

2. Niet meer dan dat je zelf op het prikbord vertelt. Zwakke adoptie, Afrika. Klein kanaal. Niet K&T. Geen rocket science.

3. Goed lezen. Niet snel staat er. Wordt misschien tzt wel een Ghana-constructie: DNA-test, indien niet mogelijk (onwillige moeder, vondeling, kind verplaatst naar andere kant van het land dus ouders onvindbaar) dan passen we daar wel een mouw aan. Guatamala-style. Niks negatief: realiteit. Helaas.

• flap

Oh gewoon hetgeen ik zelf dus verteld heb, dat maakt mij niks uit, dat mag iedereen weten.

Maar aangezien jij dus wat verhalen hebt gehoord van adoptie uit oeganda, ben ik wel benieuwd wat jij denkt dat er gaat gebeuren met die 22 kinderen. Ik ken namelijk iemand, waarbij dit geldt en die zitten nu in spanning te wachten, wanneer ze erheen mogen.

ik heb trouwens ook weer iets gehoord in mijn procedure dat er voortgang is, dus als ik zometeen langere tijd hier niet meer post dan is er nieuws en mag ik eindelijk weg.

• Mirjam1

Precies. Met die info is het vrij eenvoudig te achterhalen wie en waar natuurlijk.

Ik heb geen idee. Ik hoop dat er gedegen onderzoek gedaan wordt, ook bij die 22.

Die laatste opmerking draagt niet echt bij aan het bewaken van je privacy.

• flap

Over mijn privacy hoef jij je geen zorgen te maken hoor :) Ik ben gewoon even blij dat er nu eindelijk voortgang is.

• Mirjam1

Je vraagt je niet af waarom het zo lang duurt in vergelijking met andere adopties uit hetzelfde land?