China (meiling of WK)

• AngeliqueB

Is het mogelijk om bij Wereldkinderen en Meiling slechts 1 ouder te laten reizen, bij adoptie van een Chinees SNkind?

Ik weet dat het bij Kind en Toekomst wel kan.

Voor onze thuisblijvende kinderen is dit fijner en met 5 heen en 6 terug is het voor ons niet te betalen :-(

Vriendelijke groet, Angelique

mv 1 bio en 2 chinese SN kindjes en de wens om nog een kindje te adopteren.

• MCP

Ja bij Meiling kan dat.

Totaal geen probleem.

Meiling regelt dan ook nog dat bij aankomst het thuisblijvende gedeelte van het gezin (gratis) bij de gate staat! Super.

Bij Meiling gaat er ook altijd nog een reisleider van Meiling zelf mee, dus ik bedoel echt iemand ‘van hier’ niet de chinese gids, die heb je ook nog.

Alleen als je met een groep reist die naar bijvoorbeeld 3 verschillende provincies gaat dan gaat de nederlandse reisleider mee naar die provincie waar hij/zij het hardst nodig zal zijn.

• AngeliqueB

Bedankt MCP,

Dit biedt een alternatief voor K&T!

Nu alleen nog uitzoeken of ze willen bemiddelen voor ons (BT oudste ouder >46)

• Anja1

Hoi,

Volgens mij kan het bij WK ook, al zijn ze er niet echt voor. Bij ons in de reisgroep destijds zat een vader die alleen reisde. Ik zou gewoon even bellen of mailen om het na te vragen. Het is inderdaad een bak met geld als je met zijn allen gaat, het lijkt me dat vergunninghouders dat ook wel snappen.

Succes.

Groetjes,

Anja

• Titia

Hallo Angelique,

Ik ben in oktober/november de eerste week alleen naar China geweest om onze zoon op te halen.

In de tweede week zijn mijn man en dochter ook naar Beijing gekomen. Dit was een keuze deels vanwege de financien maar ook vanwege de lange heenreis en de verwachten vermoeidheid en spanning bij eenieder. Ik kwam rond 23.00 in ons hotel aan na 24 uur vliegen en de volgende ochtend voor 9.30 had ik onze zoon in armen.

Meiling bemiddelde voor ons en ging akkoord. Wel moest en een begeleider voor mij mee in de eerste week die de twee week ook is gebleven.

Wij hebben verder erg goede ervaringen met Meiling.

Groetjes, Titia

• kind van mijn hart

Hoi Andelique,

Wat grappig wij zitten in het zelfde schuitje.

Een paar weken geleden zijn bij ons de papieren de deur uit gegaan voor ons vierde kindje .

Van te voren al wel geinformeerd bij onze VGH (In ons geval meiling) en zij staan het toe dat er met een ouder gereist wordt.

Wel hebbben zij terecht opgemerkt dat dit erg pittig is etc ,maar hebben begrip voor het financiele verhaal.

W,s wordt de reisbegeleider aan het een ouder paar gekoppeld.

We zien er naar uit in ieder geval.!

groetjes,

• pepe

Dag Angelique,

alleen al door het verschil in bureaukosten kun je bijna de kosten voor iedereen mee te laten reizen opvangen;

maw; waar je bij WK alleen voor reist, kun je bij Meiling met het hele gezin voor naar China…

Niet de reden waarop je de keuze voor een VGH alleen met bepalen, maar ik kan me voorstellen dat het wel mee kan wegen.

Als je een recent overzicht wilt voor reizen naar China met een groot gezin waarin je kunt zien wat de kosten zijn en waar je met 1 of met 6 personen op uitkomt, mag je me best een pb-tje sturen.

• MCP

Ja dat is echt zo.

Natuurlijk is dit niet de enige reden om wel of niet voor een bepaalde VGH te kiezen.

Maar het geeft maar weer aan dat het dus ook goedkoper kan…..en dat er dus VGH's zijn waar je alleen de noodzakelijke kosten betaald. Maar ik kan nog vele redenen meer verzinnen om voor Meiling te kiezen….en al die redenen hebben te maken met het feit dat je bij Meiling geen nummer bent maar een mens met gevoel en dat het belang van het kind bij Meiling echt voorop staat. Er kunnen daar dingen die bij een ander niet kunnen, denk alleen al aan de ontvangst op Schiphol bij de gate van thuisgebleven gezinsleden. Elke VGH zou dat kunnen regelen maar dat doen ze niet. Ook komt er altijd een medewerker van Meiling uitzwaaien en staat ook bij de gate…met een cadeautje voor het nieuwe kindje. De persoonlijke begeleiding tijdens het wachten, de reisleider die meegaat, de beschuit met muisjes die je krijgt als je je voorstelfoto mag halen. Het zijn al die kleine details waaruit blijkt dat ze plezier hebben in het hele gebeuren, hun hart is er bij.

• China_adoptie

We hebben zelf heel goede ervaringen met Meiling. Inderdaad: warm, persoonlijk, empathisch en professioneel. En geloof me: wanneer er in het adoptieland echt iets mis is met het kindje en je zit bij K&T, dan wil je op je blote handen terug naar Meiling in Nederland kruipen (ik spreek uit ervaring) Mijn indruk is ook dat adoptieprocedures bij K&T net iets vaker misgaan (voorjaar 2008 zijn 3 stellen zonder kindje teruggekomen). Oorzaken kunnen zijn: niet standaard een medicus in de medische lus die rapportjes echt kan beoordelen en graag zoveel mogelijk procedures(/omzet) willen ‘doen’ waardoor K&T als enige vergunninghouder belandt in landen waar je de andere vergunninghouders niet aan zult treffen.

• csekka

Meiling was niet voor iedereen een optie, hoor…..

Toen wij in 2009 op zoek gingen was een eis van Meiling, dat je niet ouder mocht zijn dan 37…. helaas dat was bij ons wel het geval….

Ik zie dat ze die eis inmiddels hebben laten varen….

Wij zijn via KT naar China geweest en zijn daar best tevreden over. Ik denk dat er bij elke vergunninghouder en op elk moment in elk land wel iets mis kan gaan.

(Wij hebben in 2008 ons BKA nummer gekregen en in augustus 2011 mochten we thuiskomen met onze zoon…)