China (meiling of WK)

• Janmar

die 37 jaars grens gold destijds voor Taiwan, niet voor China. Voor China gold een maximum leeftijd op dat moment van 38 jaar indien je voor een gezond kindje ging ivm de lange wachttijd. Aangezien je m.i. voor SN ging (immers jullie hebben al een zoon), had dit ook via Meiling gekund. Maar maakt natuurlijk niet uit via welke VGH je ging; jullie zijn thuis gekomen met jullie zoon:-)

• MCP

klopt helemaal!

• AngeliqueB

Wij neigen ook naar Meiling, maar zitten met de leeftijd van de oudste ouder, >46 (Amendement Wolfsen) en het beperkte aantal dossiers dat Meiling bemiddelt… Ze werken niet volgens de shared list toch? Vragen ze eventueel passende dossiers aan, bij de wachtende ouders?

• MCP

Het amendement van Wolfsen geldt volgens mij alleen als er op korte termijn een voorstel wordt verwacht EN je al op de wachtlijst staat. Jij moet nog kiezen voor een VGH en staat dus niet op een wachtlijst, dan houdt het gewoon op bij 46 volgens mij.

En uiteraard worden er geen passende dossiers aangevraagd voor wachtende ouders.

Er worden helemaal geen dossiers aangevraagd, er komen dossiers binnen en daar gaan ze voor bemiddelen.

Er worden ouders gezocht voor een kind en geen kind voor ouders….dat zou je toch moeten weten bij een 4e kindje….

• Titia

Hallo,

Meiling werkt inmiddels ook alweer geruime tijd ( sinds 2010???) via de shared list en zoekt ook veel ouders voor special focus kinderen.

Ik weet zelf niet veel over uitzonderingen die gemaakt worden boven de 46 jaar. Wel wordt er over het algemeen snel gematched bij Meiling het laatste jaar en de jaren daarvoor ook al. Wij hadden maart het gesprek over de SN en in mei een voorstel. Ligt ook aan je grenzen natuurlijk.

Maar als ik het zo lees zou ik als de wiedeweerga gaan bellen met Meiling. En meteen goed duidelijk maken hoe jullie situatie is. Ze hebben een zeer persoonlijke benadering, wie weet wat er mogelijk is?

Sterkte en groetjes, Titia

• pepe

Hoi Angelique,

in principe maakt het niet uit hoor, welke VGH als het gaat over je leeftijd;

het gaat er om of je BT hebt;

als je BT hebt, is het niet meer aan de VGH om te kijken of dat wel mag, dat heeft justitie gedaan.

Wel kan het zijn dat je door je leeftijd andere grenzen moet leggen om bemiddelbaar te zijn; bijv mbt de leeftijd van het kindje en je grenzen mbt special need; een match van een special focus kindje gaat over het algemeen sneller als een LID-only match.

In de Meilingmailing van afgelopen week staat het volgende:

“ook als er een van de ouders alleen resit moet er een extra begeleider mee”

"voor ouders die de leeftijd van 46 jaar naderen; in uitzonderingsgevallen verlengt…

“als uw BT naar Meiling is gestuurd, wordt u uitgenodigd voor een centraal intake-gesprek. Wel moet u dan donateur zijn en het inschrijfformulier hebben ingestuurd. Na binnenkomst van uw rapport krijgt u eerst een checklist toegestuurd. aand e hand van de checklist kijken we of bemiddeling in principe mogelijk is. Pas na het intakegesprek kunnen we bekijken of uw (on)mogelijkheden echt passen bij de bemiddelingsmogelijkheden van Meiling”

Ik zou contact met hen opnemen, er is een telefonische mogelijkheid via de infolijn maar je kan hen ook altijd mailen. beide gegevens staan op de site. Dan weet je tenminste van Meiling zelf en niet via het geruchtencircuit.

Succes!

• AngeliqueB

MCP Schreef:

——————————————————-

> Het amendement van Wolfsen geldt volgens mij

> alleen als er op korte termijn een voorstel wordt

> verwacht EN je al op de wachtlijst staat. Jij moet

> nog kiezen voor een VGH en staat dus niet op een

> wachtlijst, dan houdt het gewoon op bij 46 volgens

> mij.

> En uiteraard worden er geen passende dossiers

> aangevraagd voor wachtende ouders.

> Er worden helemaal geen dossiers aangevraagd, er

> komen dossiers binnen en daar gaan ze voor

> bemiddelen.

> Er worden ouders gezocht voor een kind en geen

> kind voor ouders….dat zou je toch moeten weten

> bij een 4e kindje….

Jouw bewering klopt niet, wij hebben de BT voor onze 4e binnen en dit BKA nummer is aangevraagd toen de oudste ouder 45 was en dit is gewoon gehonoreerd.

Mijn vraag over passende dossiers was bedoeld als: Kan een VH vragen om leeftijdscatergoriën, want als ze alleen maar jonge kinderen ter bemiddeling krijgen vallen we buiten de boot.

Lezen is een kunst overigens en met stroop vang je meer vliegen als met azijn….

• MCP

Ja maar op je BT staat dat je BT geldig is tot de dag dat de oudste 46 wordt…..hij is dan geen 4 jaar geldig.

Op mijn BT staat tenminste de datum vermeld van mijn 46e verjaardag…

Om daarna nog te kunnen adopteren moet je verlenging aanvragen - 12 weken voor je 46e verjaardag - en DIE wordt alleen gegeven als er sprake is van bijzondere omstandigheden.

En die bijzondere omstandigheden die zijn tot nu toe altijd geweest dat je al op een wachtlijst stond er en op korte termijn een voorstel werd verwacht.

Zo is het mij verteld, ik verzin niet zomaar iets….

• MCP

van de site van SAV

Hoe lang is de beginseltoestemming geldig? En is verlenging mogelijk?

De beginseltoestemming is vier jaar geldig, maar nooit langer dan het moment waarop de (oudste) aanvrager 46 jaar wordt en er op dat moment nog geen voorstel is geaccepteerd, tenzij bijzondere omstandigheden daartoe aanleiding geven.

Verlenging is mogelijk. De grens van 46 jaar blijft echter gehandhaafd, tenzij bijzondere omstandigheden daartoe aanleiding geven. Verlenging dient u tijdig aan te vragen bij het ministerie van Veiligheid & Jusitie, uiterlijk 12 weken voor de vervaldatum.

• AngeliqueB

MCP: Dus kun je een geldige BT hebben >46, simpel toch!