K&T is ook op zoek naar ouders....

• Yunala

Hoi,

Toevallig weet ik dat ze (volgens mij nog steeds) via het sf program idd ouders voor een jonge tweeling, uit China zochten, tweelingen zijn in China idd zeer uitzonderlijk, maar de special need van deze kindjes was ook behoorlijk heftig.

Wel apart dat ze dit niet vertelde, maar de lijst met kindjes waarvoor ouders worden gezocht is vaak aanzienlijk, dus dat ze ouders zoeken die open staan voor ruime sn snap ik wel.

Ik weet dat niet iedereen de communicatie van K&T waardeert (of die van WK of Meiling overigens) maar is dat echt het belangrijkste? Wij hebben ervaring met 2 vergunninghouders, en contact gehad met alle 4, bij allen wel iets aan te merken, maar het resultaat vond ik boeiender.

• Anja1

Hoi,

Persoonlijk denk ik dat er ook wat afwachtend gereageerd kan worden als mensen bellen over ‘een jonge tweeling’ want voor mij klinkt dat toch wel erg vanuit de wens van de ouders geredeneerd….. Hoe het ook zij, zowel WK als K&T zoeken ouders voor kinderen en dat zijn echt niet jonge gezonde kinderen (want daar hebben ze echt nog wel wachtenden voor ‘in de bakken’…). Zelf vind ik erg schrijnend dat er zo gezocht moet worden, dat er zulke oproepen geplaatst moeten worden terwijl veel mensen - ja ook hier op dit forum - zeggen zo graag te willen adopteren. En dan heb ik het niet over mensen die zouden willen maar gezien de eisen van zendende landen (lengte huwelijk, opleiding, financien, sexuele voorkeur, aantal al aanwezige kinderen enz. )niet in aanmerking komen. Ik heb het dan over mensen die SN adoptie voor hen ‘geen optie’ vinden. De realiteit is dat dit de kinderen zijn waarvoor adoptieouders worden gezocht.

Groet,

Anja

• BG

Onbegrijpelijk idd dat er mensen zijn die aan de eisen voor China voldoen en zich hier niet voor melden. Niet adopteren denk ik dan. Jonge gezonde kinderen zitten niet op ouders uit Nederland te wachten. Je bent daarvoor niet nodig, stimuleert alleen verkeerde praktijken terwijl er wel degelijk kinderen op ouders wachten. Maar ja niet helemaal perfect he. Kan me nog steeds niet voorstellen dat er geen ladingen ouders die wachten op een kindje zich aanmelden voor de sn's die ons zoontje heeft.

• Melle

Niet alle kinderen uit Polen hebben FAS. Komt wel vaker voor maar is ook meer kans op een gezond kind

• Elfje

@ Melle, K&T zet toch niet voor niets op hun site: Vrijwel alle Poolse kinderen blijken een ontwikkelingsachterstand te hebben, welke nooit geheel zal verdwijnen. De meeste kinderen komen veelal uit ‘achterstandsgezinnen’, waar drankmisbruik bijna altijd een rol speelt.

• Marrom

Hoi,

Ik denk dat uit deze berichtgeving wel duidelijk is dat het om sn kinderen gaat, ook de jonge tweeling.

Het is flauw om te schrijven dat al deze mensen reageren met de wens een gezond kind te willen adopteren, niemand heeft het daarover in bovenstaande reacties.

Daar gaat het nu nou juist helemaal niet om.

BG, je schrijft dat je niet snapt dat er geen mensen op zo'n oproep reageren, maar de persoon die vervolgens informeert bij k en t kraak je af.

Ik begrijp dát nou niet.

Wat ik wel begrijp is dat als het om kinderen gaat, ‘onze’ kinderen, we allemaal in ons hart geraakt worden en we heel snel op onze achterste benen staan en direct vanuit gevoel reageren, wat logisch is.

Maar ik zou willen vragen om dit op een respectvolle manier te doen, zonder een ander af te kraken of onmiddellijk te veroordelen zonder dat je iemand persoonlijk kent! Wij weten niet wat motieven en beweegredenen zijn van anderen, tuurlijk kun je ernaar gissen en gelijk je helemaal suf typen, maar is dat eerlijk?

Ik vind dat als we een reactie plaatsen we in eerste instantie bij onszelf moeten blijven.

Heel veel vooroordelen mogen wat mij betreft bijgesteld worden inmiddels, als je nu de via volgt dan wordt je zo goed voorbereid op sn, daar zijn ze heel duidelijk in. En terecht.

Weet waar je aan begint, maar sta vervolgens achter je eigen keuzes, dat heeft het kindje wel verdiend.

Hartelijke groet,

Marrom

• tjitske12

Dag allemaal,

De oproep heb ik ook gezien en ik heb deze week gebeld met St. Kind en Toekomst. Onze aanvraag ligt nu al bijna een jaar in China. We hebben een aanvraag ingediend voor een kindje in de leeftijd van 0 tot 24 maanden, iets ouder is ook bespreekbaar. We staan open voor meerdere special needs. Omdat ik de oproep zag ben ik gaan bellen, omdat ik niet begrijp waarom wij dan niet worden gematcht als er zoveel kinderen zijn waar geen ouders voor te vinden zijn. Wij liggen voor het oprapen, zeg maar.

Nu blijkt onze aanvraag niet ruim genoeg, terwijl wij toch echt open staan voor een kind met een (volledige) schisis.

Ik vind het erg vervelend dat ik dit hoor nu ik zelf ben gaan bellen. We zijn redelijk afwachtend geweest omdat wij ook begrijpen dat het vervelend is als er steeds wordt gebeld. Ik ga er echter wel vanuit dat als er iets is, wij worden gebeld. Maar dat is niet gebeurd.

Wij overwegen toch een overstap te gaan maken. Ik heb vandaag met Wereldkinderen gebeld. De mevrouw die ik moest hebben was in gesprek, maar ik werd binnen een uur door haar terug gebeld. Dat is al iets dat ik niet gewend ben. Verder heb ik hele duidelijke informatie gekregen en een bevestiging van de informatie over de mail.

Zij geven aan dat er echt veel kinderen zijn waar ze geen eens naar hoeven te kijken, omdat er geen ouders zijn. Ik vind dat zeer schrijnend. Op de wachtlijst hebben zij geen echtparen die langer dan een maand of 5 daarop staan, de matchingen vinden soms al binnen een week na het verzenden van documenten plaats.

Mijn vraag hier is eigenlijk of er mensen zijn die zo'n overstap gemaakt hebben, ver in een procedure. Het is een moeilijke afweging, maar van Kind en Toekomst begrijp ik dat het nog enige tijd kan gaan duren. Deze onduidelijkheid en naar mijn mening verkeerde informatieverstrekking ben ik eigenlijk een beetje beu, maar een overstap die ook kosten met zich meebrengt is een lastige afweging. Ik hoop op wat reacties, die ons misschien iets verder kunnen helpen.

groetjes, Tjitske

• metam

Volgens mij zijn de kosten bij overstappen erg hoog… Waarom maak je geen afspraak met K&T voor een gesprek?

Meta

• BG

Sorry, maar ik ben me er niet van bewust dat ik betreffende persoon afkraak. Mijn reactie is helemaal niet op de betreffende persoon gericht.

Marrom Schreef:

——————————————————-

> Hoi,

>

> Ik denk dat uit deze berichtgeving wel duidelijk

> is dat het om sn kinderen gaat, ook de jonge

> tweeling.

> Het is flauw om te schrijven dat al deze mensen

> reageren met de wens een gezond kind te willen

> adopteren, niemand heeft het daarover in

> bovenstaande reacties.

> Daar gaat het nu nou juist helemaal niet om.

> BG, je schrijft dat je niet snapt dat er geen

> mensen op zo'n oproep reageren, maar de persoon

> die vervolgens informeert bij k en t kraak je af.

> Ik begrijp dát nou niet.

>

> Wat ik wel begrijp is dat als het om kinderen

> gaat, ‘onze’ kinderen, we allemaal in ons hart

> geraakt worden en we heel snel op onze achterste

> benen staan en direct vanuit gevoel reageren, wat

> logisch is.

> Maar ik zou willen vragen om dit op een

> respectvolle manier te doen, zonder een ander af

> te kraken of onmiddellijk te veroordelen zonder

> dat je iemand persoonlijk kent! Wij weten niet wat

> motieven en beweegredenen zijn van anderen,

> tuurlijk kun je ernaar gissen en gelijk je

> helemaal suf typen, maar is dat eerlijk?

>

> Ik vind dat als we een reactie plaatsen we in

> eerste instantie bij onszelf moeten blijven.

> Heel veel vooroordelen mogen wat mij betreft

> bijgesteld worden inmiddels, als je nu de via

> volgt dan wordt je zo goed voorbereid op sn, daar

> zijn ze heel duidelijk in. En terecht.

>

> Weet waar je aan begint, maar sta vervolgens

> achter je eigen keuzes, dat heeft het kindje wel

> verdiend.

>

> Hartelijke groet,

> Marrom

• Elfje

Eigenlijk zouden de raadsmedewerkers in deze tijd alleen nog een BT af moeten geven met toestemming voor een kind met SN.

Veel te vaak nog worden ouders niet geschikt geacht voor het adopteren van een kind met SN omdat ze te weinig ervaring hebben met kinderen ( en voornamelijk te weinig ervaring met “zorgenkindjes”).