Vriendelijker ;-)
Was niet naar jou bedoeld, maar over het algemeen. Mensen schrijven vanalles maar nemen zich niet de moeite om het dossier helemaal te lezen. Daar staat precies in wat er gebeurt is en hoeven mensen niet te speculeren. Ik hoop toch zo met heel mijn hart dat het goed gaat met het kindje, dat is wat het allebelangrijkste is. Daarnaast hoop ik ook dat deze zaak en de zaak van wereld kinderen ook deze week in het nieuws geen concequenties heeft voor procedures van alle aspirant adoptie ouders, je weet het maar nooit met alle regeltjes die ons kabinet verzint…..
Het lijkt mij juist dat het nieuws wel degelijk consequenties moet/zal hebben voor komende adoptieprocedures. In het rapport staan nogal wat zaken die niet goed zijn gegaan en waarvan het wenselijk lijkt dat ze opgepakt worden, ook als dit veranderingen met zich meebrengt. Dit is nu in het nieuws, maar er zitten gewoonweg zwakke plekken in de hele procedure en die moeten mijns inziens grondig uitgezocht en verbeterd worden.
Groet,
Anja
Maar ja als dat in het belang van de kinderen is, dan hebben we dat er graag voor over toch?
Wat ik denk, is dat er teveel vanuit de ouders wordt gedacht en te weinig vanuit het kind. Oh die SN nou dat kunnen we wel, zien we wel als het kind er eenmaal is, dat regelen we wel. En dan valt het tegen, maar ja, je wilt nu eenmaal ZO graag een kindje, dus alle bijkomende moeilijkheden stap je over heen en bluf je doorheen bij de RvdK en je vergunninghouder.
En nu heb ik het over niemand hier in het bijzonder, maar wel over sommige aspirant adoptie ouders in het algemeen. Ik weet dat er ook vele goede voorbereiders zijn, en dat er ook aspiranten zijn die uiteindelijk afhaken.
Maar doe wat je doet vanuit je eigen gevoel en bedenk dat je aan jezelf verantwoording moet afleggen maar zeer zeker ook naar het kindje dat aan jou zal worden toevertrouwd. Ik lees steeds vaker over uithuisplaatsingen van adoptiekinderen en dat vind ik een kwalijke zaak.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?