Voorwaarden China & SN anno zomer 2013

• mimi1981

Ja dat hoorde ik ook…geen alleenstaanden meer…de huwelijksduur…

Mij is door Meiling (van de week) verteld dat als je een kindje van de Special Focus lijst wilde, dan was de huwelijksduur (iets) minder van belang…dan waren ze wat makkelijker iig…(gaat bij ons om 1e huwelijk en wij gaan eind dit jaar trouwen)

Zij schreef letterlijk:

'Voor China is er inderdaad de eis dat je 2 jaar getrouwd moet zijn

>> wanneer

>> je documenten naar China verzonden worden.

>> Dit houd dus in dat het kan zijn dat jullie straks nog een poosje moeten

>> wachten voordat jullie documenten verzonden gaan worden omdat jullie nog

>> niet voldoen aan de 2 jaar huwelijk eis. Er word vanuit China wel

>> makkelijker met die eis omgegaan wanneer jullie open staan voor een

>> kindje

>> vanaf de special focus lijst. Dat gaat om kindjes met een behoorlijk

>> zwaarder medisch rapportje in combinatie met vaak een wat oudere

>> leeftijd

>> die moeilijk te plaatsen zijn.

>>'

• Zoé

Hoi dat streng zijn van China is al jaren zo. Toen wij gingen adopteren zeiden we het ook. (“Het is nu veel moeilijker en strenger”). Misschien een schale troost haha. Maarre volgens mij kun je als samenwonend stel adopteren en hoef je dus niet te trouwen, sterker nog, kost meer tijd. Ik dacht dat dit enkele jaren geleden veranderd is ( versoepeld dus). Misschien handig om uit te zoeken. Of maak ik het nu juist weer ingewikkelder . Is niet de bedoeling :S

• Zoé

Heb het even opgezocht, dit staat bij Wereldkinderen …… “ of u bent een vrouwelijke alleenaanvrager (eventueel samenwonend)” …………

• mimi1981

Dat is apart, aangezien Meiling erg stelling leek over dat 2 jaar gehuwd (ik had aangegeven dat we al 6,5 jaar een samenlevingscontract hebben)

Maar als je als vrouwelijke alleen-vrager wilt adopteren, moet je als vrouw ook aan die inkomenseis voldoen, toch?

• patries79

als je alleen aanvrager bent, moet je ook echt alleen zijn en wat je wel niet voor inkomen en spaargeld of overwaarde moet hebben, pfffff….. net zoveel als je met zijn 2tjes bent!

• Zoé

Weten jullie het zeker? Ik weet dat het spaargeld hetzelfde moet zijn. Wat betreft salaris, dat zal dan wel genoeg moeten zijn voor jou en je toekomstige kindje. Dus niet je man meegeteld. Ik wil jullie niet aan het twijfelen brengen hoor. Maar ik weet dat destijds via kind en toekomst en Wereldkinderen dit mogelijk was. En nu nog steeds gezien de website . Maar ik zit niet in het proces, heb dus ook niet alle info. Maar altijd handig om meerdere vergunninghouders te bellen.

• Zoé

Site kind en toekomst. Het gaat om special focus en het lijkt erop dat het inderdaad niet al te makkelijk is! Ik dacht dat het ‘gewoon kon’ maar zitten misschien wat meer haken en ogen aan.

Snap dat spaargeld niet. Kun je gewoon hetzelfde geld hebben als wanneer je als echtpaar adopteert? Dan schenkt je man het geld toch? O en die laatste zin, misschien ook wel handig om uit te zoeken.

14 maart 2011: Adoptie van een special focus kind uit China door een vrouwelijke alleenaanvrager mogelijk:

Vanaf 15 maart 2011 is het voor vrouwelijke alleenaanvragers mogelijk om een special focus kind uit China te adopteren.

De alleenaanvraagster moet aan dezelfde voorwaarden voldoen als bij een aanvraag door een echtpaar. Daarnaast dient de netto waarde van de bezittingen van een alleenaanvraagster moet minimaal

USD 100.000,- bedragen. Ook moet de aanvraagster ervaring hebben in de zorg voor kinderen. Er mogen niet meer dan 2 kinderen in het gezin van de alleenaanvraagster zijn, waarvan de jongste de leeftijd van 6 jaar moet hebben bereikt. Indien de alleenaanvraagster een stabiele relatie heeft met een man en daarmee samenwoont, zijn de extra eisen niet van toepassing en gelden dezelfde voorwaarden als bij een aanvraag door een echtpaar.

• pat

Ik wou toch nog even terug komen op de voorwaarden ‘'inkomeneis van china’'.

op de site staat:

Inkomen: Eén van de ouders heeft een vast dienstverband. Inkomen minimaal US$ 10.000,- per gezinslid inclusief adoptiekind.

hoe moet je dat zien, sorry hoor……zijn met zijn 2tjes geen kinderen. USD 10.000,- x 3 (incl adoptiekind) USD 30.000 op jaarbasis??

En moet je dat ook per persoon verdienen? aangezien wij allebei vast werk hebben.

Of moet je het anders rekenen, bijv adoptiekindje kost bij USD 20.000,- en dan USD 20.000,- (mijn man en ik) = USD 40.000,- aan inkomen???

• pat

hallo,

Ik kom toch nog even terug op de inkomens eis voor China.

Op de site staat:

Inkomen: minimaal één van de aanvragers dient een vast dienstverband te hebben. Het inkomen uit het vaste dienstverband moet minimaal USD 10.000,– per gezinslid bedragen inclusief het verwachte adoptiekindje.

Hoe moet je dat nu zien?

USD 10.000,- per gezinslid (mijn man en ik, geen kinderen) = USD 20.000,- x adoptiekindje kost bijv USD 20.000,- = USD 40.000,- aan inkomen ? of

USD 10.000,- per gezinlid x 3 (man/ik/adoptiekindje) = USD 30.000,- aan inkomen?

Is dit ook dat partner en ik ieders dit geld moeten verdienen aan inkomeneis? of is 1 persoon dit voldoende?

• pat

Hallo,

Ik kom nog even terug op de inkomens eis voor china.

Op de site staat;

Eén van de ouders heeft een vast dienstverband. Inkomen minimaal US$ 10.000,- per gezinslid inclusief adoptiekind. Totale familiebezit minimaal US$ 80.000.

Hoe moet je dat zien?

USD 10.000,– per gezinslid (man en ik geen kinderen) = USD 20.000,- x USD 10.000 (adoptiekindje) = USD 30.000,- inkomen?

Of

USD 10.000,- per gezinslid = USD 20.000,- + kosten adoptiekindje zeg maar bijv USD 20.000,- = USD 40.000,- aan inkomen?

En moet je dit ieders verdienen aan inkomen of alleen de partner?

Thanks