Adopteren via internet!!!!!

• Daan v. Teeffelen

Ja ja… Kinderen die hun ouders een poets willen bakken en voor de gein 'ns stiekem een kind kopen op Internet. Kinderen met 28.000 gulden zeker… Ja, leuk : >

Maar goed, wat de potentiele problemen tussen de adoptieouders betreft.. JE KIJKT TE VEEL NAAR SOAPSERIES!!! Dan mag het van haar man niet en dan moet ze weer helemaal op Internet om te annuleren. Yeah.. Sure!!!!esmeralda schreef:

>

> ik vindt dat niet goed want dan heb je iets besloten in je

> eentje en dan wil je man het niet en dan moet je weer

> afzeggen of er halen kinderen een grapje uitgehaalt

> dat is mijbn mening

• Klazien Oenema

Ik ben tegen het kopen van een kind via internet.

Er zullen altijd mensen met veel geld tussen zitten die waarschijndelijk andere bedoelingen hebben met een kind.

Een kind hoort in een liefdevol gezin te worden opgevangen.

Mensen die een kind willen adopteren daar moet een strenge procedure aan voor af gaan.

Een kind heeft recht op veel liefde aandacht en een goede verzorging.

Ik noem dit dan ook mensenhandel en moet echt verboden worden.

• judith

Even wat informatie over adoptie in de states.Het is verboden om de geboorte moeder meer te betalen dan haar dagelijkse kosten en medische verzorging.De bedragen die je ziet op de websites worden verhoogd door de desbtreffende advokaat of bemiddelaar Deze mensen verdienen er dik aan niet de geboorte moeder.Oke ik geef toe als je maar desperate genoeg bent ben je geniegt te betalen what ever it takes.Kans dat je dan genaaid wordt is vrij groot,maar als je probeert de regels te omzeilen (die voor elke staat in Amerika verschillend zijn) vraag je er om.Verder vind ik het internet opzich een uitstekend vehicle om je bekent te maken met het venomeen adoptie er is genoeg info out there maar benader het met een gezond verstand. Mensen van uit Nederland zouden er beter aan doen om er bij de regering op aan te dringen die belachelijke leeftijds grens te veranderen en meer vergunningen voor adoptie per jaar uit tegeven .Er zijn genoeg kinderen in deze wereld en in Nederland die geholpen zouden zijn als deze regeltjes versoepeld worden.

• kim van wieringen

Hallo allemaal,

Ik vind het belachelijk Die kinderen lijken dan net eenstuk vlees wawt snel de deur uit moet.

Ik vind als je een kind wilt adopteren moet je er naar toe gaan want dan kan je het kind nog leren kennen en kijken of het kind jouw wel leuk vind.

Maar ik vind het echt absuurd gewoon.

Vriendelijke groeten,

Kim van wieringen

• Anoniem

Hallo,

Ik heb een vraagje. Bij ons in huis hangt echt een K*TSFEER. Ik ben een jongen van 14 jaar bijna 15, zou ik mezelf naar iemand anders kunnen adopteren? Mijn vader heeft me een paar jaar geleden echt hard geslagen, ik zat er zo over te denken dat als mijn vader mij nog een keer in elkaar slaat dat ik hem wil aangeven. Kan ik dat doen, aangifte wegens kindermishandeling? In dit huis mag ik echt helemaal niks ik heb helemaal geen vrijheid, om een beetje vrijheid te krijgen moet ik gewoon tegen mijn ouders gaan liegen. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk antwoord krijg. Alvast bedankt.

Een anoniem iemand.

• Ik-Hwan

adopteren is een hachelijk avontuur, voor ouders en kinderen beiden, niet aan te raden of af te raden en om daarin een medium als het internet te gebruiken.. Lijkt mij al dubieus genoeg! Met z'n open en onpersoonlijke karakter is het voor anoniem kopen en verkopen goed geschikt lijkt mij, adopteren echter dan praat je niet over klanten en producten maar over handel in je medemens. Regels en procedures zijn er niet voor niets en laat die ouders maar wachten, hoeveel geld ze ook hebben. Als dan toch iemand anders het kind mag opvoeden, voor wie is dat jammer ? Laat het nou alsjeblieft wel een non-profit organisatie wezen!

• gema

Hi my name is gema i have 19 years and i want to hibe my baby in adopcion i have 7 monts , i search a family for my babyi live in holland if you nead more informacion write me.

>

• Froukje

Ik vind het in principe helemaal niet walgelijk. Wat is er mis mee om nadat je hier in Nederland de VIA cursus hebt gedaan, bent gescreent door de RvK en Justitie. Om dan via Internet een kindje te adopteren. In principe ben je dan al accoord bevonden als adoptie-ouders. Het wordt misschien anders als je inderdaad de kinderen op uiterlijk selecteerd. Maar zelfs dat is te accepteren als je bedenkt dat door de onmenselijk lange wachttijden in Nederland, er in andere landen kinderen omkomen van de honger, of verlangen naar ouders die van ze houden.

En wat is het verschil of een wildvreemde in het adoptieland een kind bij de ouders uitzoekt (misschien willekeuring, want ze kennen nog het kind nog de ouders) of dat je als ouders zijnde zelf de keus maakt. Geloof me, adoptie is niet een keus waarvan je 's ochtends denkt van laat ik vandaag eens een kindje gaan adopteren. Nee, adoptie is een proces waar de ouders naar toe groeien.

• priscilla

ach ja, wat moet je erover zeggen ik vind met dit soort dingen kan je de mensen die hun kind aanbieden beter helpen om te zorgen dat ze het kind ter adoptie afstaan, dan dat het kind straks mishandeld wordt of voor een deur beland

het klinkt hard maar ik vind dat de mensen het zelf mogen weten hoe ze hun kind aanbieden ( die meiden doen het niet voor niets)

ook al is het verboden om kinderen aan te bieden via internet het gebeurt en het blijft gebeuren,

• mevr.de jonge

het is heel tweeledig. ja, het is mensenhandel maar voor heel veel mensen die dolgraag een kindje willen en een hoop te bieden hebben ,alles behalve een het hoge bedrag wat ervoor wordt gevraag vind ik dat die mensen ook een kans moeten maken op heel veel geluk.buiten het feit dat er meer aanbod dan vraag is.

kijk naar de kinderen in het buitenland nog niet tespreken over kinderen uit eigen land.moet het verboden worden? ik vraag mij af of het zin heeft, het gebeurd toch wel.volledige controle kan niet gerealiceerd worden.wel zijn er natuurlijk wel veel gevaren als je een kind aanbied op het internet.er kan niet worden nagegaan waar precies de kinderen worden geplaatst, je kunt die mensen niet contoleren het moet een vertrouwens kwestie zijn tussen de moeder die haar baby afstaat en degene die adopteerd.dus het komt er opneer dat ik meer voor ben dan tegen.

groetjes mevr. de jonge.