Ibo onderzoek

• jacqueline

Wij hebben het ibo-onderzoek afgerond. Wij hopen op een positieve uitslag maar we hebben het vermoeden dat er nog een aantal gesprekken zullen volgen.

Het schijnt een lange weg te zijn. Wij hebben al biologische kinderen en willen graag nog een kindje adopteren. Graag zouden wij wat meer willen weten

hoe het ibo onderzoek bij anderen is verlopen.

Alvast bedankt!

Jacqueline.

• machteld

hai jacqueline,

we hebben ook ibo gedaab, nog geen uitslag. hoe het liep, ja weten we niet zo. Het viel ons mee in elk geval, maar je moet toch maar afwchaten hoe ze de uitslag bekijken he?

zometeen hebben we 1e gesprek met de raad.

als je wilt kan je ook prive-mailen, houden we elkaar op de hoogte.

groetjes, machteld

• jacqueline

Beste Machteld,

Heel veel succes met het eerste gesprek.

We kunnen inderdaad via onze prive mail de ervaringen uitwisselen.

Hoe gaan we dit doen?

Gr. Jacqueline.

• joke

Ibo onderzoek???? Is het niet te zot voor woorden dat IBO verplichte echtparen in beginsel niet geschikt zijn als ouder, ook al hebben zij een biologisch of adoptie kindje? Met name de ouders die al een adoptie kindje hebben.

Wij hebben erg veel moeite met deze gedachte en voelen ons behoorlijk afhankelijk van de instanties die uiteindelijk moeten beslissen.

Wie kan zich in bovenstaand verhaal vinden?? En moeten wij als burger alles maar accepteren?

Joke.

• San

Jacqueline,

Even op de naam Machteld (zie bovenstaande posting) met het streepje eronder klikken dan heb je haar e-mail adres.

• machteld

ik vrees van wel Joke, je bent nl nog afhankelijk van diezelfde instanties.:(

Voorlopig is er nog ibo., zei onze raadsmedewerker gisteren. Hebben jullie ook ibotoets gedaan?

• rood

hallo

mag ik vragen waarom julllie een kindje willen adopteren?

ook al hebben jullie al eigen kinderen!

met vriendelijke groeten laufke

• rood

hallo jacqueline

mag ik vragen waarom jullie kinderen willen adopteren?

en jullie hebben ook al eigen kinderen?

ik zou dat heel graag willen weten……

onderschat het niet!

groetjes

• Annalies

Zijn adoptiekinderen geen eigen kinderen dan?

Wat betreft de redenen om naast biologisch eigen kinderen ook nog adoptie kinderen te “nemen”. Wie weet kunnen ze geen kinderen meer krijgen en hebben ze altijd een groot gezin gewild. Misschien willen ze graag gewoon nog kinderen hebben en hoeft een zwangerschap voor hun niet zo nodig meer.

Er zijn ook mensen die juist bewust voor adoptie kinderen kiezen hoewel ze gewoon vruchtbaar zijn en niets een zwangerschap in de weg staat.

Zolang er kinderen zijn die ouders nodig hebben, maakt het mij niet uit hoe iemand het besluit neemt tot adopteren.

rood schreef:

>

> hallo

>

>

> mag ik vragen waarom julllie een kindje willen adopteren?

> ook al hebben jullie al eigen kinderen!

>

> met vriendelijke groeten laufke

• rood

hallo

nee adoptie kinderen zijn geen eigen kinderen! zeker niet!

en het is zeker wel van belang waarom iemand een besluit neemt om een kindje te adopteren ergens uit een ander land!!

dat lijkt me wel heel belangerijk

want wat zeg je dan later tegen zn iemand!!

groetjes laufke