Ibo onderzoek

• suzanne

Pardon?

Een kind kopen of ruilen voor geld?

Nee hoor, het is niet zo:

Van niet goed, geld terug.

Ook zijn ze niet getest op kleurechtheid.

Ook zitten er geen wasvoorschriften bij.

Er zit geen garantie op. Ook geen verlengde garantie!!

Ze zijn niet gekeurd door een consumentenbond.

En het allerbelangrijkste: ER ZIT GEEN GEBRUIKSAANWIJZIGING BIJ.

Ach ik vergeet er vast nog wel wat.

Je bent door de opmerking van kindje kopen heel kwetsend.

Vooral naar de geadopteerde kinderen toe.

Waarom wij een kind adopteren en hoe wij dat hebben gedaan is onze zaak.Wij vragen ook niet aan mensen die biologisch een kind krijgen het waarom en hoe zij het hebben gedaan.

Mensen denken als je een kind adopteerd dat je aan de hele wereld een verklaring moet afleggen. Dat zijn we alleen verplicht aan onze kinderen.

Suzanne

• Renske

Quote rood:

"of grijp straks dat gevoel even terug als je pleegkind wat ouder is in de puberteit komt en zich af gaat vragen waarom hij geadopteerd is en wat hij hier nu doet?

als dan het kwartje valt dan snap je me wel! wat ik bedoel…….

en dan weet je precies waarom ik deze vraag stelde"

Heel veel kinderen in de pubertijd vragen waarom het geboren is en wat hij hier nu doet, adoptiekinderen zullen dan inderdaad rond die leeftijd wel met vragen komen waarom het geadopteerd is.

Ieder kind stelt vragen ook adoptiekinderen. En op iedere vraag is het antwoord. Bij mij is het antwoord dat ik graag een kind wilde en dat het niet op de natuurlijke manier kon. Ik kon kiezen voor inseminatie en een kind maken. Of een kind adopteren welke geen ouders had en op zoek was naar ouders.

En over dat mooie plaatje dat je als adoptieouder hebt. Dat wordt er volgens mij wel uitgewerkt na de VIA bijeenkomsten waarbij alle aspecten van adoptie worden behandeld en je voorbereid wordt op situaties welke voor kunnen komen bij adoptie. Adoptieouders zijn vaak beter voorbereid op de komst van een kind ze zijn er vaak al 4 jaar mee bezig voordat ze het kind een huis kunnen geven. Biologische ouders kiezen soms bewust maar ook vaak onbewust voor een kind. Je hoort zo vaak ‘t was een ongelukje. Da’s wel moeilijk te vertellen aan je kind hé dat het kind een ongelukje was. Bij adoptie komt een kind nooit per ongeluk in een gezin maar is het kind altijd gewenst, zo gewenst dat de ouders van het kind bereid zijn om hun prive leven open te stellen voor diverse instanties, en ook moeten de ouders er jaren op wachten.

Ik hoop dat ik nu voldoende verantwoording aan je heb afgegeven of wil je nog meer horen???

Renske

• rood

hallo

jammer hoor dat je zo reageerd

en je snapt nog steeds niet wat ik bedoel

ik hoor helemaal geen begrip van u kant uit! naar mij toe

ik hoop dat het kwartje eens zal vallen……

of waarschijnlijk niet kan ook natuurlijk……

en over dat ongelukje tja adoptie kinderen zijn vaak ook ongelukje hoor!

dus het is maar hoe je het bekijkt!

groeten laufke

• rood

hoi

ik ben niet kwetsend naar andere adoptie kinderen want dan zou ik ook kwetsend

naar me zelf zijn!!

en zo zie ik het helemaal niet!

liever de harde kant dan die mooie kant…

en dat je maar dankbaar moet wezen enzo….

en over dat''dat je aan mensen vraagt die biologische kind hebben waarom en hoe ze het doen“”

dan snap je dus inderdaad niet wat ik bedoel!!

wat dat is wel heel wat anders hoor dan adopteren!!!

dan een eigen kind………

maar goed………

ik hoop echt het kwartje ooit zal vallen………

groetjes laufke

• suzanne

ik ben niet kwetsend naar andere adoptie kinderen want dan zou ik ook kwetsend

naar me zelf zijn!!

en zo zie ik het helemaal niet!

Dat vind jij en dat is dan ook namens iedereen zo?

Of hebben adoptiekinderen geen eigen gevoel?

Hoezo dankbaar?

Waarom zouden mijn kinderen dankbaar moeten zijn?

Zij hebben nergens om gevraagd.

En welke harde kant?

Dat adoptiekinderen hier gewenste kinderen zijn?

en over dat''dat je aan mensen vraagt die biologische kind hebben waarom en hoe ze het doen“”

dan snap je dus inderdaad niet wat ik bedoel!!

wat dat is wel heel wat anders hoor dan adopteren!!!

dan een eigen kind………

Ik snap het wel maar jij schijnbaar niet. Een adoptiekind is nl een eigen kind.

Maar ach als je ergens tegen aan wil schoppen is dat altijd mogelijk.

Je kunt hier lekker je fustratie's afreageren.

Suzanne

• suzanne

Nee hoor, het is niet zo:

Van niet goed, geld terug.

Ook zijn ze niet getest op kleurechtheid.

Ook zitten er geen wasvoorschriften bij.

Er zit geen garantie op. Ook geen verlengde garantie!!

Ze zijn niet gekeurd door een consumentenbond.

En het allerbelangrijkste: ER ZIT GEEN GEBRUIKSAANWIJZIGING BIJ.

Ach ik vergeet er vast nog wel wat.

En dit gedeelte snap je wel?????????

• rood

hoi

ik vindt het gewoon jammer dat je zo reageerd met frustratie en tegen aan schopen

dat is dan een goede les hoe jij dus omgaat en reageerd op adoptie kinderen

dus bedankt daar voor!!

nu krijg ik antwoord op mn vraag die je zelf onbewust heb beantwoord!

jammer hoor dat je dit niet serieus neemt met: ach je kan hier lekker op deze site je frustratie kwijt en tegen iets aan kunt schoppen

ik had veel meer begrip verwacht

i

groeten

• suzanne

Misschien iets beter lezen?

Suzanne

• joke

Laufke, volgens mij heb je grote problemen. Misschien is dit niet de plek om je uit te leven en mensen op de kast te jagen. Het klinkt alsof jij een niet geslaagde adoptie hebt doorstaan? kan gebeuren natuurlijk, is heel vervelend, maar daarom moet je niet alle (aspirant) adoptie ouders over 1 kam scheren. Ik snap niet helemaal wat je op dit forum zoekt waar mensen elkaar positieve informatie proberen te geven over adoptie. Ga lekker naar een psycholoog ofzo.

• rood

hallo joke

heel erg bedankt dat je zo reageerd ik heb al onbewust antwoord gekregen op mn vraag ik hoop dat jullie ooit zullen snappen wat ik bedoel!

en als je zo reageerd met ga lekker na een psyholoog ofzo ??

dan weet ik al genoeg!!

dat jullie niet goed weten wat het met je doet! en kan je dus zien hoe het is als je iemand voor je hebt met adoptie problemen.zoals ik

zeg je dat later ook tegen je kind ga lekker na een psyholoog ofzo??/

mooi woorden heel goed gezegd want ja het is toch iemand die ik je niet ken.

mensen op de kast jagen is niet mijn bedoeling.

zie mij maar als een test want nu zit er dus zn gefrusterde adoptie kind voor je neus en heeft vragen over zn of haar adoptie…en aan andere adoptie ouders.

maar vindt het nog steeds jammer anno 2004 dat sommige mensen zo reageren

en wat voor antwoorden??!!! je krijgt!

en wat ik hier zo doe jemig dat je die vraag stelt!!!!???? huh joh ik ben geadopteerd!! en mag ik dus niet de minder leuke kant laten zien?? hmm vreemd hoor of moeten ze daar zelf maar achter komen bedoel je dat? hahahah moest er wel beetje om lachen gelukkig maar!! toch?

en ik wens niemand toe wat er kan gebeuren maar dat er zo slecht gereageerd wordt na al die ervaringen en cursussen waar iedereen het maar over heeft! dan denk ik huh!! met vriendelijk groeten laufke