Ibo onderzoek

• Annalies

Wel eens van de Wet op Privacy gehoord?

De redenen die mensen hebben om te adopteren zijn voor hun kinderen en eventueel hun naasten bestemd en niet voor Jan en Alleman.

Als mijn eigen kinderen er aan toe zijn, krijgen zij later te horen waarom ze afgestaan zijn, waarom wij voor adoptie hebben gekozen en waarom wij juist voor die herkomst landen hebben gekozen.

Maar dat ga ik zeker niet op het internet zetten!

• rood

hallo

ohjee is adoptie een geheim?

vreemd als je dat niet wil vertellen! maar je zit toch ook op deze site!

en het gaat hier allemaal over adoptie enz…. dus dat klopt dan niet.

maar goed…..inderdaad je hoeft het niet te vertellen.

het was gewoon een vraag waarom mensen een kindje willen kopen ergens hier ver vandaan.

ook al is het met de goede bedoeling en dat je een vreemd kindje een thuis wil geven….

ik vraag me gewoon af of mensen echt wel weten waarom ze dit doen en dat ze er goed over na gedacht over de gevolgen!?

groetjes laufke

• jacqueline

Mijn oorspronkelijke vraag is gelukkig door een persoon begrepen.

Ik heb alleen maar gevraagd of er mensen zijn die net als wij het IBO onderzoek hebben gedaan.

Het feit dat wij biologische kinderen hebben doet niet ter zake.

Ons gezin kijkt erg uit naar gezinsuitbreiding middels adoptie. We zullen het kindje met open armen ontvangen en net zoveel liefde geven als onze biologische kinderen.

Wat wij het kindje zeker willen meegeven is dat hij/zij elders nog een vader en moeder heeft die veel van hem/haar houdt maar helaas de zorg uit handen moesten geven.

Waarom moeten wij weten waar we aan beginnen? Wie kan zijn leven van tevoren uitstippelen? Ik werk o.a. met kinderen die geadopteerd zijn dus ik ken ook de tegenslagen.

Gelukkig handelen wij vanuit ons hart en kijken niet zo ver vooruit.

Groetjes, Jacqueline.

• anke

Beste Jacqueline,

Een betere omschrijving kan ik er niet van maken!

Veel succes met de procedure en ik hoop dat alles goed zal verlopen.

Anke. jacqueline schreef:

>

>

> Mijn oorspronkelijke vraag is gelukkig door een persoon

> begrepen.

> Ik heb alleen maar gevraagd of er mensen zijn die net als wij

> het IBO onderzoek hebben gedaan.

> Het feit dat wij biologische kinderen hebben doet niet ter

> zake.

> Ons gezin kijkt erg uit naar gezinsuitbreiding middels

> adoptie. We zullen het kindje met open armen ontvangen en net

> zoveel liefde geven als onze biologische kinderen.

> Wat wij het kindje zeker willen meegeven is dat hij/zij

> elders nog een vader en moeder heeft die veel van hem/haar

> houdt maar helaas de zorg uit handen moesten geven.

> Waarom moeten wij weten waar we aan beginnen? Wie kan zijn

> leven van tevoren uitstippelen? Ik werk o.a. met kinderen die

> geadopteerd zijn dus ik ken ook de tegenslagen.

> Gelukkig handelen wij vanuit ons hart en kijken niet zo ver

> vooruit.

>

> Groetjes, Jacqueline.

• rood

hallo

over dat je vraag is begrepen over het ibo onderzoek is mooi.

maar ik had gewoon een andere vraag. over adoptie dat lijkt mij vrij normaal

en waarom je moet weten waar je aan begint nou lijkt me wel handig hoor!

beetje naief…

en tuurlijk zal je dat nieuwe kindje met alle liefde op voeden en vertellen dat er iemand was die niet voor hun goed konden zorgen enz…..blabla

de standaard reden.

maar waren mensen adopteren zal ik nooit kunnen begrijpen

en handelen uit je hart tja klinkt erg mooi….

en dat je met kinderen werkt die geadopteerd zijn wat wil dat zeggen??

in welke functie?

helaas begrijp je niet wat ik bedoel…..

jammer

laufke

• Renske

Adoptie is de mooiste zaak van de wereld. En ja je betaald de onkosten om je kindje naar Nederland te brengen. Zoals kosten voor te legaliseren en de reiskosten om je kindje te halen. En ja natuurlijk als je een kindje op een kinderdagverblijf stopt betaal je ook geld daarvoor, dus ook als je een kindje toegewezen krijgt en het nog even in het kindertehuis zit omdat de papieren nog niet rond zijn. Logisch toch. Een kindje kopen????? NEE dat is het zeker niet.

De reden voor een adoptie is in de meeste gevallen eenvoudig. Het lukt om op de natuurlijke wijze kinderen te krijgen dus ga je over op adoptie. Heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap. Een kind zoekt ouders en ouders zoeken een kind.

En ja sommige mensen kiezen uit ideale overwegingen voor een adoptiekind, een kind zoekt ouders en ouders willen zo'n kind helpen.

En euh… iedere ouder moet weten waar het aan begint. Want als iedere ouder wist waar het aan begon waren er bijna geen adoptiekinderen (op de weesjes na dan hé.)

Renske

• Renske

IN de vorige tekst was een foutje geslopen dus…hierbij de juiste.

Adoptie is de mooiste zaak van de wereld. En ja je betaald de onkosten om je kindje naar Nederland te brengen. Zoals kosten voor te legaliseren en de reiskosten om je kindje te halen. En ja natuurlijk als je een kindje op een kinderdagverblijf stopt betaal je ook geld daarvoor, dus ook als je een kindje toegewezen krijgt en het nog even in het kindertehuis zit omdat de papieren nog niet rond zijn. Logisch toch. Een kindje kopen????? NEE dat is het zeker niet.

De reden voor een adoptie is in de meeste gevallen eenvoudig. Het lukt om op de natuurlijke wijze NIET om kinderen te krijgen dus ga je over op adoptie. Heb je gelijk 2 vliegen in 1 klap. Een kind zoekt ouders en ouders zoeken een kind.

En ja sommige mensen kiezen uit ideale overwegingen voor een adoptiekind, een kind zoekt ouders en ouders willen zo'n kind helpen.

En euh… iedere ouder moet weten waar het aan begint. Want als iedere ouder wist waar het aan begon waren er bijna geen adoptiekinderen (op de weesjes na dan hé.)

Renske

• anke

Zijn jullie zo bitter of hebben jullie zelf een adoptieverleden?

Misschien kunnen jullie je ervaringen delen met anderen mensen. Wie weet steken we er nog wat van op.

Groetjes, Anke. Renske schreef:

>

> IN de vorige tekst was een foutje geslopen dus…hierbij de

> juiste.

>

> Adoptie is de mooiste zaak van de wereld. En ja je betaald de

> onkosten om je kindje naar Nederland te brengen. Zoals kosten

> voor te legaliseren en de reiskosten om je kindje te halen.

> En ja natuurlijk als je een kindje op een kinderdagverblijf

> stopt betaal je ook geld daarvoor, dus ook als je een kindje

> toegewezen krijgt en het nog even in het kindertehuis zit

> omdat de papieren nog niet rond zijn. Logisch toch. Een

> kindje kopen????? NEE dat is het zeker niet.

>

> De reden voor een adoptie is in de meeste gevallen eenvoudig.

> Het lukt om op de natuurlijke wijze NIET om kinderen te

> krijgen dus ga je over op adoptie. Heb je gelijk 2 vliegen in

> 1 klap. Een kind zoekt ouders en ouders zoeken een kind.

> En ja sommige mensen kiezen uit ideale overwegingen voor een

> adoptiekind, een kind zoekt ouders en ouders willen zo'n kind

> helpen.

>

> En euh… iedere ouder moet weten waar het aan begint. Want

> als iedere ouder wist waar het aan begon waren er bijna geen

> adoptiekinderen (op de weesjes na dan hé.)

>

> Renske

• Renske

Ik ben niet verbitterd maar heb wel adoptieplannen.

IK ben alleen kwaad als iemand zoiets roept als: dat adoptie kinderen kopen is. Volgens mij weet zo'n iemand zelf niet waar ie het over heeft.

• rood

hallo

mooi dat je kwaad bent dat is ook de bedoeling

hou dat gevoel nog maar even vast!

of grijp straks dat gevoel even terug als je pleegkind wat ouder is in de puberteit komt en zich af gaat vragen waarom hij geadopteerd is en wat hij hier nu doet?

als dan het kwartje valt dan snap je me wel! wat ik bedoel…….

en dan weet je precies waarom ik deze vraag stelde

en weet je gelijk dat deze "'iemand'' waar jij van denkt die toch niet weet waar hij het over hebt! die wel es gelijk kon hebben!!

kijk ik maak van adoptie geen mooi plaatje. . ik zie de andere kant! ik maak voor mezelf geen mooi plaatje en dat doen adoptieouders wel of pleegouders

het is gewoon ergens een kindje kopen of ruilen voor geld dat zijn de echte harde feiten dat hoort er bij ja……..papieren gedoe enzo

maar jij of jullie zien het van de emotionele kant zoals oh wat is het toch mooi en wat zullen we er blij mee zijn………..

ik brobeer jullie juist te KUNNEN begrijpen waarom mensen dit doen! adopteren.

maar snappen doe ik het niet en NOOIT……..kan jij dat ook van mij voorstellen?

want ik ken de andere zijde van dat mooie plaatje…….

met vriendelijk groeten laufke