Ibo onderzoek

• suzanne

Ik heb 2 geadopteerde kinderen, 21 en 16 jaar oud. Ik heb niet zo'n behoefte aan zo'n test die iemand via het forum afneemt.

Het kan zijn dat je probelemen hebt maar dat wil niet zeggen dat ieder adoptiekind een probleem heeft.

Kijk als je duidelijk bent en je geeft aan welk probleem je hebt of waar je problemen mee hebt dan zal ik zeker anders reageren.

Maar een reaktie als een kind kopen doen bij mij de haren overeind staan.

Een kind is geen koopwaar.

En een kind hoeft ook niet dankbaar te zijn, maar dat heb ik al eerder vermeld.

Ik hoop dat je er uit komt met je probleem. Ik gun geen enkel kind een geestelijk probleem en elk kind hoort zich gewenst te voelen, adoptief of bio.

Suzanne

• rood

hallo suzanne

ik zal wat meer over mn zelf vertellen oke?

en het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen te waarschuwen

ik ben 23 ik dus geadopteerd maar dat weten jullie nou wel inmiddels

ik ben geboren in sri-lanka

en ja ik heb de standaard problemen. ik heb ook nog 1ouder zus van 25 is trouwens ook geadopteerd ook uit sri-lanka

ik ben gewoon gaan zoeken op het net ik kwam op deze site terecht dus ik dacht ha fijn dan kan ik vragen stellen aan de andere kant…

met een echte serieuze bedoeling…….maar dat het zo heftig zou worden!!

mijn zus die heeft ook de standaard problemen gehad maar zei is er gelukkig sneller of makkelijker over heen gekomen dan ik!

ik ben vanmezelf een zeer pittig type en zeg wat ik voel en hoe ik dingen gewoon zie zonder het mooi te maken dus dat zal voor sommige mensen heel vervelend zijn of ze hebben dat als vervelend ervaren!

wat ik wel eerlijk moet zeggen is dat sommige vrienden van mij erg van jullie heftige reactie schrokken zijn en zeiden huh anno 2004?? en dat moeten toekomstige adoptie ouders worden nou ik wens ze sucses als ze al zo reageren op iemand die problemen heeft .en waar zijn die mooie woorden die ze hadden! of dat is alleen voor hun eigen kinderen zeker….. toen dacht ik stel nou dat straks 1 van jullie kinderen op deze site later terecht komt en krijgt zulke reacties ga maar lekker naar een therapeut!! of voor jullie toch nog maar een cursusje?? haha

maar goed ik heb gelukkig een hele hoop humor dus moet ook gelukkig lachen op jullie reactie's

gelukkig maar………….

groetjes laufke

• suzanne

Oke nu ben je wat duidelijker. Maar wat versta je onder standaard probleem.

Mijn oudste heeft geen enkel probleem en huppelt vrolijk door het leven. Hij komt uit Indonesie.

Mijn jongste geboren in Afrika is een puber met puberprolemen, soms wat heftig. Wil niet zeggen dat ik minder van de jongste hou dan van de oudste.

Je wil mensen waarschuwen voor problemen maar dat is haast niet mogelijk. Ieder kind is uniek met zijn/haar eigen indentiteit en ieder kind moet je anders benaderen.

Ben jij wel eens teruggeweest naar je geboorteland?

Suzanne

• rood

hallo

ehm ja ik ben wel es terug geweest maar ik had er niks aan want ik heb totaal geen binding met dat land en vrij logische toch!

ik ben in hart en nieren een zeeuwse meid met veel pit ja zoals de meeste van mij zeggen…….

kijk weet je wat het is mijn ouders die waren ook zo als die toekomstige adoptie ouders nu zijn. de heftige moeder kloek gevoelens en beetje naief zijn en je wilt gewoon een kind! klaar normaalste zaak van de wereld .en je zet ook alles op alles want je wil gewoon ook een gezin en een compleet gevoel hebben toch!

mn moeder kon geen kinderen krijgen van zich zelf en dacht ik wil gewoon graag kinderen of ik ze nou ergens anders van daan haal maakt mij niet uit.

maar nu zijn mijn ouders dat 1e stadium voor bij zeg maar.. mijn ouders nemen nu ook die mooie woorden terug en die leuke cursussen enzo

want mijn ouders hebben ook gezegd je kan altijd bij ons terecht en we houden van je zoals je ons eigen kind ben . en wij zullen goed naar ons kind luisteren en altijd helpen enz…….

je kent het wel het standaard lijstje.maar zo werkte het dus niet! in praktijk

want toen ging ik bijv dingen vragen maar op een hele harde open manier… en dat hadden ze ook niet verwacht.mijn zus daar in tegen is zo anders dan mij die heeft ook last gehad van bindingsangst enzo maar zei is er makkelijker overheen gekomen het sneller geacepteerd! en ja ze is erg gelukkig hoor…

en ik dacht dikke @!#$ helemaal niks acepteren ik dacht kom maar op met je mooie woorden en goede redenen waarom jullie dit gedaan hebben

snappie? maar dat betekent niet dat ik nu niet gelukkig ben ofzo hoor

wat dacht je ? gefrustreerde adoptie kind heb ik weer haha

mijn ouders zijn nu wat verder en zien dingen heel anders kunnen er op terug kijken zeg maar he.

ik zal even een voorbeeld geven een lesje praktijk uit eigen bodem.

je zit in de puberteit dat is al moeilijk

want je ben aan het ontdekken en aan het zoeken .maar een adoptie kind heeft ook nog wat exstra het dubbele van was ik dus ongewenst wie ben ik nou hoe zit dit??

reactie ouders: nee je bent niet ongewenst je ben zeer gewenst bij ons we zien jou als ons eigen kind. maar daar heb je niks aan zeker niet als je in de puberteit zit

want wat weegt nou zwaarder het ongewenste van buiten af of dat gewenste van dichtbij?? kijk es diep in je hart wat knaagt er meer aan je?

.maar goed ik ben toch blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen want ik heb nu wel antwoord op mijn vraag gekregen en die hebben mensen onbewust beantwoord..want ik vondt jullie reactie erg mooi. nu zit er iemand met vragen en wat doen we!!!!!!! kruipen we netjes terug in onze tentjes…… en de rits snel dicht doen…. ja echt ongeloofelijk….

ik vondt het gewoon zo ontzettend jammer dat mensen zo reageerde ik dacht ik ben blij dat ik daar niet terecht gekomen ben hoor met van: ga maar lekker met een psycholoog praten! in dat gezin.

ohoh maar ik kan daar gelukkig heel hard op lachen mensen die zulke dingen zeggen.ik sta daar echt boven hoor.

ik zou zeggen lieve mensen ik wens iedereen alle goeds wat je ook krijgt

een belgje of een chineesje of en indiaantje!

ik zal deze discussie mee nemen en jullie reactie's .hopelijkan ik dit gaan gebruiken in mn toekomstige studie psychologie. wat het boeit me gewoon waarom mensen bepaalde dingen doen.en hoe ze dan toch nog anders reageren!

mischien wel zoals ze zelf niet dachten??

ik hoop toch dat het kwartje ooit nog es valt of niet ken ook. groetjes!!

• Renske

In een gezinssituatie kun je anders reageren dan op een wildvreemde. Als ik iemand op straat tegenkom en deze persoon zegt tegen mij waarom ben ik hier op de wereld het is allemaal zo ellendig dan ga ik ook niet direct iemand de arm om de schouders slaan. Ik weet niet waarom jij bent afgestaan…dus kunnen wij geen antwoord geven op die vraag. Als ik straks een kindje heb en die is straks die puber die jij schetst dan is het inderdaad moeilijk te vertellen dat het om wat voor soort reden niet bij de moeder kon blijven. Dit kan zijn dat het niet gewenst was, de moeder te jong bijvoorbeeld, het kan zijn dat de bioouders zijn overleden, het kan zijn dat de ouders door omstandigheden geen geld hadden om voor het kind te zorgen. Het kan ook zijn dat zoals in China het kind vanwege geboortebeperking is afgestaan of andere politieke redenen. Ja het is dus zo dat een kindje in sommige gevallen gewoon ongewenst was bij de bioouders. En dat is moeilijk voor zo'n kind om te accepteren. En daar moet je als adoptieouders rekening mee houden. Het is ook een slechte zaak dat de adoptieouders pas wat vertellen n.a.v. vragen van het kind. Ik denk dat dat als ik je verhaal goed begrijp precies fout is gegaan…het is belangrijk voor een kind ook om een band te krijgen met het land waar het vandaan komt.

Maja….als jij ons probeert te testen moet je wel eerst je situatie uitleggen en niet een geheel uit de lucht vallende vraag stellen.

• suzanne

Zoals ik al eerder zei. Ieder kind is anders en heeft een andere benadering nodig.

Wat jij ons probeert te vertellen is dat de problemen die jij hebt elk adoptie kind ook heeft maar dat is niet zo. Ik heb een puber van 16 in huis en die is heel anders dan de oudste. Ik onderschat de problemen niet hoor.

De oudste heeft helemaal geen problemen gehad maar dat wil niet zeggen dat het hem nooit eens tegenzit. Dat heeft ieder mens.

Daar wordt je ook sterker van.

Jij kwam met de vraag aan ons waarom wij kinderen adopteren.

Nou als een vreemde mij vraagt waarom wij kinderen hebben geadopteerd is mijn antwoord: Ik ben alleen verantwoording schuldig aan mijn kinderen.

Heel simpel en als ik dan in joun ogen een slechte adoptie moeder ben dan is dat maar zo.

Suzanne

• rood

hallo suzanne

hoho nu gaan we dingen zeggen die niet waar zijn

dat heb ik nooit gezegd dat jij een slechte adoptie moeder ben

dus dat wil ik niet meer horen aub!

hoe kom je aan die gedachte joh??

want dat zou nie goed zijn hoor als je dat denkt over jezelf

maar goed ik zeg nogmaals

veel goeds voor iedereen voor de toekomst

ik ga dit forum lekker verlaten dus kunnen jullie verder ervaringen uitwisselen

en hopelijk begrijpen jullie ooit wat ik bedoel

en nogmaals ik zeg niet dat alle adoptie kinderen problemen krijgen pffffffffff

maar ik wil jullie toch bedanken voor jullie antwoorden of motivatie's

vriendelijk groetjes laufke

• rood

hallo

nee als ik dat had gedaan dan had ik waarschijnlijk geen goede antwoorden gekregen.. die ik zocht…

en tja zoals jij al zegt ieder kind is anders dus ik heb geen binding met het land waar ik van daan kom!! dus niks mee hoor dus er is niks fout aan…..

want dan zou het bij mij en andere adoptie kinderen die ik ken iets fouts zijn gegaan?? of heb je dat gehoord op de cursus soms ohoho het is wat

maar goed lieve mensen nogmaals

ik wens iedereen alle goeds en jullie doen het toch wel de adoptie aangaan en goed toch ook. als je dat wil…….

groetjes……….

en over die vraag die stelde aan jullie aan het begin dat ik wilde vragen waarom jullie geadopteerd hebben.ja zo werkt het niet hoor deze vraag komt gewoon uit te lucht vallen,wat dacht je dan dat een adoptie kind eerst alles gaat overdenken!!

maar goed daar gaan we weer ieder kind is anders!!!!

• suzanne

Ik heb geen curcus gevold en verder wens ik jou alle goeds toe voor de toekomst en ik hoop dat je ook ons eens zult begrijpen. Suzanne

• rood

begrijpen wel maar snappen niet!

en nu nog het kwartje voor jou!! sucses……