hallo
ehm ja ik ben wel es terug geweest maar ik had er niks aan want ik heb totaal geen binding met dat land en vrij logische toch!
ik ben in hart en nieren een zeeuwse meid met veel pit ja zoals de meeste van mij zeggen…….
kijk weet je wat het is mijn ouders die waren ook zo als die toekomstige adoptie ouders nu zijn. de heftige moeder kloek gevoelens en beetje naief zijn en je wilt gewoon een kind! klaar normaalste zaak van de wereld .en je zet ook alles op alles want je wil gewoon ook een gezin en een compleet gevoel hebben toch!
mn moeder kon geen kinderen krijgen van zich zelf en dacht ik wil gewoon graag kinderen of ik ze nou ergens anders van daan haal maakt mij niet uit.
maar nu zijn mijn ouders dat 1e stadium voor bij zeg maar.. mijn ouders nemen nu ook die mooie woorden terug en die leuke cursussen enzo
want mijn ouders hebben ook gezegd je kan altijd bij ons terecht en we houden van je zoals je ons eigen kind ben . en wij zullen goed naar ons kind luisteren en altijd helpen enz…….
je kent het wel het standaard lijstje.maar zo werkte het dus niet! in praktijk
want toen ging ik bijv dingen vragen maar op een hele harde open manier… en dat hadden ze ook niet verwacht.mijn zus daar in tegen is zo anders dan mij die heeft ook last gehad van bindingsangst enzo maar zei is er makkelijker overheen gekomen het sneller geacepteerd! en ja ze is erg gelukkig hoor…
en ik dacht dikke @!#$ helemaal niks acepteren ik dacht kom maar op met je mooie woorden en goede redenen waarom jullie dit gedaan hebben
snappie? maar dat betekent niet dat ik nu niet gelukkig ben ofzo hoor
wat dacht je ? gefrustreerde adoptie kind heb ik weer haha
mijn ouders zijn nu wat verder en zien dingen heel anders kunnen er op terug kijken zeg maar he.
ik zal even een voorbeeld geven een lesje praktijk uit eigen bodem.
je zit in de puberteit dat is al moeilijk
want je ben aan het ontdekken en aan het zoeken .maar een adoptie kind heeft ook nog wat exstra het dubbele van was ik dus ongewenst wie ben ik nou hoe zit dit??
reactie ouders: nee je bent niet ongewenst je ben zeer gewenst bij ons we zien jou als ons eigen kind. maar daar heb je niks aan zeker niet als je in de puberteit zit
want wat weegt nou zwaarder het ongewenste van buiten af of dat gewenste van dichtbij?? kijk es diep in je hart wat knaagt er meer aan je?
.maar goed ik ben toch blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen want ik heb nu wel antwoord op mijn vraag gekregen en die hebben mensen onbewust beantwoord..want ik vondt jullie reactie erg mooi. nu zit er iemand met vragen en wat doen we!!!!!!! kruipen we netjes terug in onze tentjes…… en de rits snel dicht doen…. ja echt ongeloofelijk….
ik vondt het gewoon zo ontzettend jammer dat mensen zo reageerde ik dacht ik ben blij dat ik daar niet terecht gekomen ben hoor met van: ga maar lekker met een psycholoog praten! in dat gezin.
ohoh maar ik kan daar gelukkig heel hard op lachen mensen die zulke dingen zeggen.ik sta daar echt boven hoor.
ik zou zeggen lieve mensen ik wens iedereen alle goeds wat je ook krijgt
een belgje of een chineesje of en indiaantje!
ik zal deze discussie mee nemen en jullie reactie's .hopelijkan ik dit gaan gebruiken in mn toekomstige studie psychologie. wat het boeit me gewoon waarom mensen bepaalde dingen doen.en hoe ze dan toch nog anders reageren!
mischien wel zoals ze zelf niet dachten??
ik hoop toch dat het kwartje ooit nog es valt of niet ken ook. groetjes!!