baby adopteren uit welk land?

  • J.

    Hoi Sil,

    Uit Taiwan komen over het algemeen jonge kindjes. Je kunt op de site van Meiling zien of je aan de eisen voldoet.

    Gr J

  • Johanna

    BG Schreef:

    ——————————————————-

    > Tja als jij een zak duiten op tafel wenst te

    > leggen tegen inlevering van een wensenlijstje (hoe

    > noemen ze dit ook al weer?) dan zou ik me tot de

    > VS wenden.

    >

    > Oudere kinderen met een sn zijn degenen die

    > wachten op ouders. Maar die gun ik vooral ouders

    > zonder die zak duiten en dat wensenlijstje

    Wat een aardige reactie voor een beginnend adoptieouder….

  • June

    Overigens komen er uit Taiwan heel veel SN kinderen, dus een baby hopen te adopteren betekend niet dat je geen SN kindje kan adopteren. Open staan voor SN is dan ook een vereiste voor Taiwan.

  • Anneke

    Exact June, zo is het. Er wordt zo makkelijk aangenomen dat een jong kind ook direkt gezond is. Waarom dat is is mij een raadsel. FAS, openstelling aan drugs in de baarmoeder, HIVpositief, prematuur, spina bifida, zomaar een greep uit de SN's die ik uit mijn omgeving ken van kinderen die tot ca 13 maanden oud geadopteerd zijn.

    En: niet iedereen komt in aanmerking voor het adopteren van een ‘ouder kind’, dat wordt gemakshalve wel eens vergeten.

  • MarloesG

    Uit Zuid-Afrika komen ook vrij veel kindjes van onder 1 jaar oud. Ook veel met sn maar ook wel eens zonder sn.

    Onze dochter kregen wij in november 2006 (toen 8 maanden oud) met sn en ons zoontje kregen wij in februari 2010 (toen bijna 9 maanden oud) zonder sn.

  • pepe

    Misschien een gemene vraag hoor… maar waarom zou je,

    als je je hebt verdiept in adoptie in deze tijd perse nog een babietje willen?

    Voor de genoemde landen waar babietjes vandaag komen (uitgezonderd vs maar dat is sowieso een heel ander verhaal) geldt overigens dat je streng gelovig moet zijn zijn; en dat is voor die landen dan weer synoniem aan actief in de kerk zijn…. Me dunkt dat als je zo gelovog bent, je ook durft te geloven dat het kindje dat straks bij jou komt écht bij jou hoort. ongeacht de leeftijd….

    Ik denk dat als je in deze tijd bewust voor een adoptiekindje kiest, je open moet staan voor veel meer dan het geijkte patroon, je je daar vooraf goed moet in verdiepen en vooral ook daar blij mee moet kunnen en durven zijn. Vervolgens schrijf je je in bij een vergunninghouder waar je uberhaupt kansen hebt, wacht je verschrikkelijk lang (volgens mij een teken dat je als ouder niet perse nodig bent) of een stuk korter en krijg je een voorstel waar je hopelijk heel blij mee bent..

    Volgens mij schrijf je je tegenwoordig overal in voor een grotere leeftijd dan 0 tot 1, dus minimaal van 0 tot 2 en moet je ook echt voor die leeftijd open staan. Los nog even van het feit dat de wachtlijsten voor bijna alle landen zo vol zijn datje eerst op een centrale wachtlijst of een pre-wachtlijst terecht komt en niemand jou kan garanderen dat je na die wachttijd nog steeds dezelfde optties hebt

    enne, even los daarvan; wij hebben een dochter die net twee was bij aankomst… een verrassing want we stonden open tot 5 jr… en wat is dat nog klein!

  • Agnes

    Goh, dan was onze dochter al ‘bejaard’ toen ze bij ons kwam wonen. Ze was ‘al’ 6 jaar toen ze bij ons kwam.

    Ik kan je verzekeren, het adopteren van een baby of een ouder kind, maakt in mijn ogen weinig verschil. Maak je geen zorgen over de hechting e.d. deze kan bij een baby ook verstoord zijn. Ondanks de ‘hoge’ leeftijd, hebben wij juist helemaal geen problemen met de hechting, taal e.d. gehad. In mijn ogen een angst die niet altijd reëel is.

    Heel vaak is het zo dat ook de oudere kinderen zo'n sprong in de ontwikkeling terug maken dat je alle fases alsnog doorloopt. Wij hebben ook nog flesjes gegeven, gewiegd, gedragen, buggy's rondgereden enz…. Alleen maar omdat ze het nog nodig hebben.

    Maarja, zoals al eerder geschreven, dat moet je kunnen….en niet iedereen krijgt toestemming om een ouder kind te adopteren.

  • babet

    Hallo Sil,

    Wat een reacties! Maar je zult wel je redenen hebben om te gaan voor een jong kindje.

    Kijk eens op de site van de NAS. Daar staat een contact in de VS. De VS heeft onlangs het Haags Adoptieverdrag ondertekend en dat houdt in dat ze er alles aan meoeten doen om een kindje in eigen land te plaatsen alvorens ze buitenlandse contacten inschakelen.

    Er zullen dus niet zoveel kinderen deze kant op komen, maar als ze komen zijn het vaak wel babies, omdat de moeder de adotiefouders kan kiezen.

    Lees het maar eens na om te kijken of het bij je past.

    Ik gooi geen hoge ogen met deze opmerking, ik weet het, er zijn veel tegenstanders, maar probeer toch je eigen pad te volgen. Je zult er verbaast van staan hoeveel kinderen er nog in de VS in fostercare verblijven (zie vorige discussies).

    Ook Zuid-Afrika biedt mogelijkheden, maar voldoe je dan aan dez eisen? Taiwan?

    Succes met alles….

  • mama1977

    lieve allemaal,

    ik neem aan dat dat men zo z'n redenen heeft om te vragen waar de “jongere” kinderen vandaan komen. vind alles goed en wel maar gezien de leeftijd van onze zoon (2 jaar) komen wij niet in aanmerking voor een “ouder” kindje hoewel we daar wel voor openstaan en ja we staan ook open voor de “zwaardere” special needs. Het is geen competitie he! we willen allemaal graag (nog) een kindje en nogmaals iedereen heeft zo z'n redenen om voor jong/oud sn/nsn te kiezen en soms is er ook niks te kiezen maar wordt het door de procedure opgelegd.

  • Mama

    inderdaad. een niet onbelangrijke reden zou kunnen zijn dat je zo veel mogelijk wilt meemaken van je kind? Als ik kijk naar ons kind (ouder adoptiekind) merk ik dat ik zoooo graag meer had mee willen maken. En daarnaast had het een hoop ellende voor het kind zelf kunnen schelen als het eerder geadopteerd zou zijn geweest. Ee