waarom zo negatief over jonge kindjes en de VS???

  • Claudette

    Anja Schreef:

    ——————————————————-

    > Claudette Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Ja. En hoeveel kinderen zijn er inmiddels

    > > voorgesteld?

    > > K&T (al jarenlang) kennende wordt het verdiende

    > > geld rechtstreeks in projecten teruggestoken.

    > In

    > > dit geval zeer waarschijnlijk in daadwerkelijke

    > > ondersteuning van First Mothers, zodat zij hun

    > > kind zelf kunnen grootbrengen.

    >

    >

    > Diezelfde Kind en Toekomst dat het schandalig vond

    > dat er zulke jonge kinderen vanuit de VS naar

    > Nedeland kwamen er nu net zo hard aan meedoen?

    Je vergeet iets:… via een doorzichtige facilitator die volgens het Haags verdrag wel 3 VS afwijzingen (bijna ondoenlijk, gezien de wachtlijsten met VS-ouders die voor AA kinderen gaan) kan overleggen voordat er uberhaupt een NL-dossier op tafel komt. Het gaat K&T niet om die jonge kinderen, maar de manier waarop ze in Nederland terecht kwamen (niet te checken procedures).

    Als ik Bertie was zou ik er trouwens nog een paar duizend euri bovenop doen, qua ontmoedigingsbeleid, en dat gebruiken als nog meer subsidie voor projecten waar eerste moeders voor hun kinderen kunnen of leren zorgen.

  • Miep

    niet te checken procedures???????? Erg vreemd om als vergunninghouder wel 8 jaar lang elke adoptie uit de VS minimaal 1350 euro te ontvangen om akkoord te kunnen geven op het contact en vervolgens aangeven dat je het niet kan controleren. Dan ben je als vergunninghouder niet meer geloofwaardig te noemen.

  • miep

    Wij kunnen ons kind prima vertellen waar hij vandaan komt, hoe de procedure is gelopen, wie zijn biologische moeder is etc etc. Wij hebben nl de biologische moeder gesproken en weten dat de adoptie rechtsgeldig is verlopen en ik kan je niet vertellen hoe “prettig” dat voelt in deze tijd. Voor ons was het belangrijkste om uit de VS te adopteren om ons kind later te kunnen vertellen wie zijn biologische ouders zijn, waar vandaan komt, wat de sociale en medische achtergronden zijn zodat het voor ons kind geen zoektocht hoeft te worden. En hij/wij ook op bezoek kunnen om hen/haar te ontmoeten wanneer ons kind daar zelf behoefte aan heeft. Onze raadsmedewerkers komt van origine uit de VS en is een voorstander van adoptie uit de VS en dit heeft ons ook erg gesteund in het feit dat we op de goede weg zaten.

  • Anja1

    Dag Miep,

    Het ligt wel wat genuanceerder hoor… Zeker al vanaf 2002 (eigen ervaring) geven vergunninghouders - zowel K&T als WK in elk geval - aan dat zij deelbemiddelingscontacten niet naar behoren kunnen controleren. Dus niet zo ‘'ineens’'.

    Groet,

    Anja

  • miep

    De kinderen die uit de VS komen zijn inmiddels al wat ouder (zeker 8 jaar oud) en ik kan je melden dat het erg goed met ze gaat!

  • Anneke

    Hoi Miep,

    velen met jou delen deze positieve ervaring.

    Het is ook okee dat er ‘tegenstanders’ zijn, wat adoptie in het algemeen betreft en zoals blijkt ook adoptie specifiek uit de VS. Tot op zekere hoogte is het interessant om die meningen te lezen en te delen. Tot op zekere hoogte, want de zijweg die de bijdragen van de laatste dagen inslaan is niet meer te volgen voor gezonde weldenkende mensen. De bijdragen van de laatste dagen kunnen alleen van iemand zijn die emotioneel te betrokken is bij dit onderwerp, misschien door vervelende ervaringen in de eigen adoptieprocedure, wie zal het zeggen. In ieder geval gaat het niet meer over open adopties, of over adoptie uit de VS in het algemeen. Het is een verbitterde klaagzang geworden van één persoon.

    Ik begrijp dat je je positieve ervaring wilt delen, maar als ik jou was zou ik de moeite niet meer doen ;-) Het is duidelijk wie er een probleem heeft inmiddels.

    Anneke.

  • miep

    haha……………dat heb je netjes verwoord. Helemaal mee eens.

  • Anneke

    ;)

  • metameulenbelt

    Het gaat er helemaal niet over of uit de USA naar NL geadopteerde kinderen wel goed terecht komen. Dat zegt Claudette helemaal niet. Het issue is dat die kinderen op den duur vragen gaan stellen. Claudette heeft zich blijkbaar erg verdiept in de zaken die de geboortemoeders en adoptiekindereren op oudere leeftijd aangaan. Ik moet eerlijk zeggen, zo heb ik me er niet in verdiept. Ik heb alleen maar een mening over adoptie uit de USA.

    Claudette komt met links, maar daar wordt inhoudelijk niet op ingegaan. Blijkbaar is adoptie uit de USA niet nodig (getuige ook de persoon hier in de thread - heb even geen zin meer om het op te zoeken - die aangaf dat er aan de moeder 5 dossiers worden gegeven, vier van USA wensouders en 1 van buitenlandse wensouders), en de kans is groot dat kinderen later vragen gaan stellen. Eh, eigenlijk is het zo dat alle kinderen vragen gaan stellen. En dan is het de vraag hoe je daarmee omgaat. En de opmerking dat het met alle kinderen tot 8 jaar geweldig goed gaat, ja met mijn dochter van 8 gaat het ook goed. Maar ook zij zal later vragen gaan stellen, en die zullen steeds indringender gaan worden. En ook ik zal met m'n billen bloot moeten tegenover mijn kind. Hoe dat zal gaan uitpakken weet ik ook niet.

    Blijft overeind staan: ongelooflijk hoe agressief er door voorstanders van USA adoptie hier gereageerd wordt op tegenstanders. Tegenstanders, die met argumenten komen. Ga alsjeblieft op die argumenten in. Waarom een kind adopteren uit een land wat ook kinderen uit andere landen adopteert? Waarom een kind adopteren uit een land waar ook mensen in dat land op wachten? Hoe kun je dat gevoelsmatig goedpraten?

    Meta

  • metameulenbelt

    Zouden jullie inhoudelijk willen ingaan op wat Claudette schrijft? Want ik ben wel erg benieuwd naar jullie inhoudelijke inbreng in deze discussie, in plaats van dat op de persoon gehakketak.

    Meta