waarom zo negatief over jonge kindjes en de VS???

  • ...

    Een grens van 24 maanden betekent dus een kindje tot 2 jaar. Dat misschien dan geen baby meer, maar toch echt nog een heel jong kindje!

    In adoptieland wordt onder oudere kinderen verstaan: kinderen boven de 2 jaar.

    In mijn ogen is een kindje van 2-3 jaar ook nog erg jong.

    Wij hebben een kind van 4,5 geadopteerd. Ik kan niet zeggen zoals velen, dat het niet uitmaakt, en dat de aanpassing even gemakkelijk gaat als bij een veel jonger kindje. Dat was in ons geval absoluut niet zo (jaren eerder hadden wij een kindje net 1 jaar geadopteerd, dus ik kan vergelijken), maar dat hangt van zoveel factoren af, niet alleen van de leeftijd bij adoptie.

  • anoniem

    Tja BG en dan heb je nog ons verhaal, wij stonden open voor een kindje van 0 tot 36 maanden met special need en kregen een voorstel van een 6 maanden oud kindje wat hartstikke gezond is. Volgens jou zou dit kindje prima plaatsbaar zijn in eigen land maar tja waar dan, als het land waarin je bent geboren bijna het armste land ter wereld is en niemand weet bij wie je hoort. Was zijn of haar adoptie meer geregdvaardigd geweest wanneer hij of zij eerst 2 1/2 jaar van zijn leven in een staatstehuis had doorgebracht of wanneer hij of zij een handje had gemist? Zo stel je het nl in al je antwoorden.

  • M

    Anoniem je hebt helemaal gelijk als je zegt dat een baby uit de VS ook het recht heeft om geadopteerd te worden, maar diezelfde baby heeft ook het recht om geadopteerd te worden door ouders uit de VS.

    Die ouders zijn er genoeg, helaas wordt er blijkbaar meer verdient op buitenlandse adopties waardoor die baby behalve dat die geadopteerd wordt ook nog eens naar de andere kant van de wereld verhuist, terwijl dit niet zou hoeven.

    Ik vraag me wel eens af hoe die ouders die perse een baby uit de VS willen zich later tegen hun kind verantwoorden, als die vraagt waarom hij niet in de VS geadopteerd kon worden.

  • M

    anoniem ik neem aan dat dit geen baby uit de VS was waar in het land zelf genoeg ouders voor te vinden zouden zijn, want dat is namelijk waar dit topic over gaat. Over mensen die bewust een baby uit de VS willen terwijl ze weten dat de baby ook daar geadopteerd zou kunnen worden.

  • BG

    Je draait zaken om. Discussieren is een vorm van logica. Mijn ervaring is als mensen niet precies begrijpen wat je zegt, zaken omdraaien, dat uitleggen wat er onlogisch aan is niet werkt. Daarom ga ik dat verder ook maar niet doen.

  • Anja1

    Dan zeg je ‘gewoon’ dat de geboortemoeder zelf de adoptieouders heeft uitgekozen… want dat vinden mensen die uit de VS adopteren naar hun zeggen de mooiste kant aan adoptie daarvandaan. Dat die geboortemoeder alleen buitenlandse echtparen als keuze voorgelegd krijgt.. tsja…

    Groet,

    Anja

  • Ook anoniem

    IK wil, WIJ willen, WIJ eisen…

    BAH!

    ADOPTIE DOE JE NIET VOOR JEZELF!!! Je komt zelf altijd op de 2e plaats. Als je daar niet mee om kan gaan, ben je niet geschikt. Je hebt een kinderwens nodig, maar vooral een idealisme en het belang van het kind voorop stellen, niet je eigen belang!

  • anoniem

    nee idd ond kindje komt niet uit de VS,maar wat ik ermee wil aangeven is dat ik hier zo vaak lees dat adoptie voor jonge gezonde kinderen niet nodig is. Ik weet nu uit eigen ervaring dat ook voor ons kind adoptie de enige mogelijkheid was om op te groeien in een gezin. het is du gewoonweg niet waar wat hier zo vsaak met zoveel stelligheid word beweerd. BG de mannier waarop je reageerd op mijn vraag komt nogal denegerend op me over. W.s past de inhoud van mijn tekst niet in het gevormde kader wat jij in je hoofd hebt dus was een gewone reactie te moeilijk voor je.

  • BG

    Okay toch een poging. Waar het mij om gaat is de wens/eis die ouders uiten. Dat er ook een enkele keer een jong gezond kindje voorgesteld wordt dat zal best. Maar de realiteit is dat mensen 5 jaar op een wachtlijst gaan staan voor een jong gezond kindje. Dat mensen uitwijken naar de VS omdat daar jonge gezonde kinderen min of meer besteld kunnen worden. Het consumentengedrag van adoptieouders brengt wat te weeg namelijk kinderhandel en een slecht image van adoptieouders bovendien kan een ouder die 5 jaar wacht op een jong gezond kindje binnen een jaar een kindje met een sn adopteren. Wellicht zelfds heel jong omdat het niet lang op de wachtlijst hoeft te staan.

  • Anoniem

    jeetje, wat een vooroordelen, niet normaal! en dan in hoofdletters gaan schrijven omdat je het niet eens bent met een anders zijn/haar denkwijze? Dat is toch niet respectvol met anderen omgaan?

    @M: Het topic ging om de negatieviteit tegen adoptie van baby's en de negativiteit tegenover de VS, dit kan los van elkaar gezien worden of in combinatie.

    @ Anja: ik vind het persoonlijk wel een mooi idee ja dat je uitgekozen wordt door iemand die haar kindje wel bij jou wil ‘onderbrengen’. Zoals ik begrepen heb is het soms ook juist de keus van de moeder om een stel te kiezen dat overzees woont, dus niet alleen omdat die dossiers voorgeschoteld worden.

    Dat mensen uit de VS niet zelf de kindjes adopteren die ter adoptie zijn in de VS is voor die mensen een persoonlijke keuze, net als dat voor ons een keuze is voor bij voorbeeld niet voor een land als Polen te gaan, of andere landen. Misschien hebben die mensen liever een kindje uit een land waar een oceaan tussen zit zodat de kans op een plotselinge ontmoeting met de birth moeder kleiner wordt?!

    Tuurlijk adoptie doe je voor een kind, maar ook voor jezelf! Het is een ding van 2 kanten, dat is gewoon zo. Een kinderwens, een idealisme vanuit eigen wensen en goed doen voor een kindje, het kan allemaal samen gaan naar mijn idee.