In een ander topic heb ik al gezegd dat ik het jammer vind dat er een aantal mensen op dit forum zijn die het not done vinden dat er nog ouders zijn die voor een NSN (niet special need) kind gaan.
Zijn zij vergeten dat Nederland zich heel goed aan het Haags adoptie verdrag houdt.
Een verdrag dat als doel heeft om kinderen een vervangende gezinssituatie te bieden. Het liefst in het land van herkomst zelf. Dat daarom kinderen eerst 3 maal aangeboden worden aan een gezin in het land van herkomst. Mocht het na 3 maal nog niet geplaatst zijn dan kan het kind in aanmerking komen voor interlandelijke adoptie.
De uitspraken over alle NSN kinderen kunnen gewoon in eigen land worden geplaatst is hiermee van de baan. Voor een kind in Nederland wordt voorgesteld heeft het al een hele weg achter de rug.
Gelukkig kunnen steeds meer kinderen in eigen land worden geplaatst en ja daardoor stijgt de wachtlijst voor NSN kinderen, maar er zijn nog steeds ouders die dat gelukkig die daar op willen wachten. En dat lijkt me prima.