Die kinderen zijn niet adoptabel. Punt. Mocht je toch wat willen betekenen voor die kinderen: ik heb wel wat links van organisaties die zich om hun lot bekommeren en fondsen missen.
Ok, echt mijn laatste reactie hier, want wordt er niet echt vrolijk van.
Specifiek voor cambodja. Op enkele uitzonderingen daargelaten zijn alle kinderen in tehuizen daar adoptabel. Ze zijn niet adoptabel vanuit nederland, maar als je daar zou wonen (wat me niet echt fijn lijkt), kun je vrijwel al die kinderen adopteren. Ze zijn vrijwel allemaal afgestaan of wees of vondeling. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Hiermee probeer ik niet de negatieve verhalen te ontkrachten. De kinderen die via een manier van kinderhandel in NL zouden kunnen aankomen hebben natuurlijk een hoger risico op kinderhandel dan binnelandse adopties. Westerlingen kunnen nou eenmaal meer betalen. Dus als je als foute cambodjaan een kind wilt verkopen dan doe je dat aan een westerling en niet aan een cambodjaan.
Mirjam1 Schreef:
——————————————————-
> Precies. Daarom kun je dus niet uit Cambodja
> adopteren. Zo simpel is het dus.
Dat kan inderdaad nu niet vanuit nederland. Vanuit andere landen wellicht wel. En in het land zelf prima.
Mijn punt was niet dat er genoeg compleet adoptabele kinderen zijn voor alle potentiele adoptieouders.
Ik zei dat er wereldwijd veel meer adoptabele kinderen zijn (alleen vanuit de situatie van het kind bekeken en dus niet rekening houdend met randfactoren zoals corruptie/politiek/financien) dan dat er potentiele adoptieouders zijn.
Naar mijn mening wordt veel te vaak de suggestie gewekt (ik hoor/lees het van nederlandse adoptieouderverenigingen maar ook vanuit andere landen) dat er zoveel adoptabele kinderen zijn. Er zijn heel veel kinderen in nood ja, en er zijn heel veel kinderen die in tehuizen zitten maar slechts een heel klein deel daarvan is adoptabel, zeker als het om interlandelijke adoptie gaat. En bij dat interlandelijk adopteren gaat ook heel vaak van alles mis, Cambodja is niet voor niet door Nederland gesloten, en door veel andere landen trouwens ook. Vietnam is ook zo'n voorbeeld, Haiti en Etiopie spelen momenteel volop. Er wordt vaak zo makkelijk over gedaan, ook door jou Thorn ‘'er zijn zoveel adoptabele kinderen’'. Dat is dus maar zeer de vraag.
Denkfout. Die kinderen zijn niet adoptabel. Je hebt nu eenmaal rekening te houden met die zogenaamde “randfactoren”.
De adoptabele kinderen in bijvoorbeeld Cambodja zijn niet de meest gewenste (piepjonge) kinderen. Daar zijn er maar enkele van. Zo gauw echter bijvoorbeeld de VS adoptie vanuit Cambodja weer toestaat, kun je er donder op zeggen dat er binnen de kortste keren weer busladingen piepjonge babies geleverd kunnen worden. Marktwerking.
Thorn Schreef:
——————————————————-
>
> Wij willen niet meer adopteren. Met de term
> biologische moeder is niets mis, ik heb lang in
> the states gewoond (wat is er mis met de term
> amerika?) en vandaar de term.
> Een van mijn punten was juist dat een domestic
> (wat is er mis met “binnenlandse”) plaatsing voor
> zeer jonge kinderen mijn inziens dus volkomen
> onzin is. Een baby weet echt niet of hij in Buenos
> Aires, Kaapstad, Guangzou of Amsterdam geboren
> is/woont. Ook op latere leeftijd ken ik geen enkel
> verhaal dat een kind problemen krijgt doordat hij
> INTERNATIONAAL is geadopteerd. Problemen zijn even
> groot/klein als bij binnenlandse adopties.
Misschien toch iets meer lezen van binnenlands- en interlandelijk geadopteerden zelf? Wat houdt hun bezig, waar lopen ze tegenaan etc. etc.
Gewoon een lees- en verdiepingstip!
Zie: http://forum.adoptietrefpunt.nl
vr. gr. Triangle
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?