Bij de Action kun je sokken kopen die goed in Birkenstocks passen. Die sokken komen wel uit China (of was het India..)
De duurdere versie kun je halen bij sportzaken. En komen uit de VS.
Er zit weinig verschil in!!
(Humor is toch heel gezond.)
Triest.
Ik haal zo nu en dan informatie van dit forum, maar het is zo jammer dat de toon zo gezet wordt door bepaalde leden.
Ik hoopte dat het forum puur informatief zou zijn, informatieverstrekkend voor mede-adoptie-ouders, maar er wordt heel veel gekat en ge/be-oordeeld.
Mensen mogen andere meningen hebben, je kan dan altijd beargumenteren waarom jouw mening niet zo is, maar dan is de mening van de ander toch niet per definitie slecht?
Ook de scheldwoorden van ELU keur ik af hoor!
Jammer!
Niet gek dat er een soort meligheid ontstaat als er uiterlijke kwalificaties worden gegeven. Het is wmb gewoon grappig als iemand denkt dat de dames van een bepaald type zijn. wie de bal kaatst…
Hetzelfde geldt als iemand scheldt als ELU dat deed. Ik moet daar gewoon erg om geniffelen en dat bepaalt wel het soort reactie dat ik geef. ik kan daar gewoon niet serieus op reageren.
Nou, laag niveau? Meer ontzettend flauw, geef ik onmiddellijk toe..:-). Maar ja, als mensen ook op een dergelijke wijze gaan generaliseren…. als je commercieel draagmoederschap niet omarmt ben je gelijk een verzuurde Birckenstockdrager… Dit soort uitspraken vragen om melige reacties! Maar ok, ik hou er al mee op.
Maarre… had jij inhoudelijk dan iets toe te voegen over dit onderwerp eigenlijk?
Groet,
Anja
Als neutrale buitenstaander denk ik dat de bestempeling van ‘verzuurdheid’ niet sloeg op het niet omarmen van commercieel draagmoederschap, maar op de wijze waarop sommigen dit doen. Uitspraken waarbij de ander volledig wordt neergesabeld als zijnde ‘kierewiet’, ‘steekje los’ ‘a-moreel’ etcetera etcetera. Dat lijkt me gewoon niet zo nodig en ik kan me voorstellen dat iemand die op deze manier wordt aangesproken denkt dat uitsluitend ‘verzuurde’ mensen dit doen. Als je wat lekkerder in je vel zit sta je ook wat meer open voor de gevoelens, emoties en gedachten van de medemens. Ook al sporen die niet met de jouwe. Niemand hier heeft de wijsheid in pacht. Niemand is als mens beter dan de ander, alhoewel, je ook hier anders over kunt denken (is het leven van een moordenaar minder waard dan die van moeder Theresa?). De stelligheid waarmee sommigen hun uitspraken doen, die doen mij ook een beetje denken aan een ‘militante’ vrouwenbeweging, maar goed dat is dan weer mijn associatie. Dat een ander dan aan Greenpeace en Birkenstock denkt, ach…..Ik denk dat een ieder recht heeft op zijn of haar mening, maar op dit forum vind ik staat niet iedereen voor elke mening open. En dat is jammer. Er is een aantal dames, steeds dezelfde heb ik gezien, dat een opvatting of mening van iemand meteen neer sabelt en bovendien de andere persoon er persoonlijk op aan vallen. Niet echt constructief. En humor en wat beeldend of karikaturesk schrijven, daar wordt niemand slechter van. Tenminste, dat vind ik. Een ander denkt daar vast weer anders over.
@Elisa, Ik ben het met je eens dat het niet chic is om de man te spelen in plaats van op de bal. En de reacties van BG, Anja en mij waren inderdaad een beetje melig. Waar ik het niet mee eens ben is het idee dat elke mening even waardevol is. In het oorspronkelijke draadje over draagmoederschap zijn vele argumenten en feiten naar voren gebracht. Het is aan de lezers om deze te wegen, maar als je ze kort samenvat gaat het over belangen van wensouders versus die van kinderen en hun moeders. Over mensen met geld en macht versus mensen zonder geld en macht.
Ik denk verder dat de visie van ervaringsdeskundigen zoals geadopteerden, zoals Triangle - en in mindere mate die van adoptieouders - bij dit onderwerp betekenisvoller zijn dan die van wensouders. Want zij weten hoe belangrijk kennis is over je familie en afkomst voor onder andere de ontwikkeling van je identiteit. En zij weten veel over de invloed van geld op de ‘kindermarkt’. Zie bijvoorbeeld de treurige geschiedenis van adopties uit Guatemala: http://www.brandeis.edu/investigate/gender/adoption/guatemala.html. Commercieel draagmoederschap zet de deuren wijd open voor kinderhandel en uitbuiting van vrouwen.
Maar wellicht denk je nu ‘dat is ook maar een mening’. En dat is het ook. Hopelijk een waardevolle.
Anja Schreef:
——————————————————-
> Nou, laag niveau? Meer ontzettend flauw, geef ik
> onmiddellijk toe..:-). Maar ja, als mensen ook op
> een dergelijke wijze gaan generaliseren…. als je
> commercieel draagmoederschap niet omarmt ben je
> gelijk een verzuurde Birckenstockdrager… Dit
> soort uitspraken vragen om melige reacties! Maar
> ok, ik hou er al mee op.
> Maarre… had jij inhoudelijk dan iets toe te
> voegen over dit onderwerp eigenlijk?
>
> Groet,
>
> Anja
Die zin begint een beetje oud te worden Anja, kom eens met iets nieuws.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?