draagmoederschap/moraliteit BERICHT VOOR ELU

• LS

Ik weet niet of het kaf nog van het koren te scheiden is, dus nog maar een keer mijn emailadres :-)

munieredoll@gmail.com

• ffwatanders

Alle begrip. Ik bedoelde dat je er kunt gaan wonen als resident (dus niet als Nederlandse aanvrager, maar als ingezetene van het land). Als resident moet je niet aan de nederlandse wetten maar aan de keniase voldoen. Die wet staat alleenaanvragers wel degelijk toe, al kunnen mannen alleen jongens adopteren en vrouwen alleen meisjes. Je zou er dan inderdaad (tijdelijk) moeten wonen, maar als resident mag je gewoon werken.

Ik snap eerlijk gezegd de opwinding over het verzwijgen van je homosexualiteit niet: het lijkt me persoonlijk verschrikkelijk je te moeten verbergen en te moeten liegen, maar persoonlijk vind ik niet dat je het kind daarmee tekort doet.

• elu

Beste ffwatanders,

Ik denk dat die oplossing schier onmogelijk is, in je verhaal op je gelijk een groot deel van de kinderen in het weeshuis in Bamburi zijn door mijn vader geadopteerd, hoe het precies met jongen en meisjes zit weet ik niet maar ik zal er eens een telefoontje aanwagen. Ik denk ook dat het te maken heeft met hoeveel geld je wil strooien, politie en rechtssystemen zijn daar jammer genoeg zo corrupt, ik heb ooit meegemaakt dat een Duitse tourist stomdronken een ongeluk op een scooter veroorzaakte met een aantal zwaargewonden tot gevolg. EUR 1000,00 was genoeg om het procesverbaal te vernietigen en de man kon rustig zijn vakantie afmaken, alsof er niets was gebeurt. Een leven in Afrika is niet zo veel waard. Maar dit terzijde, sinds eeuwen hebben mijn partner en ik een geregistreerd partnerschap en hoewel die door de Keniase autoriteiten niet word geaccepteerd, zal die bij adoptie echt boven komen drijven en ik krijg ook niet zomaar toestemming om in Kenia te werken.

Doordat ik er geboren ben en een familiale band heb, heb ik een visum met multiple entry, maar per keer mag ik ook niet langer dan 6 weken blijven of ik moet telkenmale naar de vreemdelingen dienst met wat Euro's.

Ach je hebt gelijk, ik loop niet met een bordje om mijn nek ik ben E en ik ben homo, en als het wil lukken om wel te kunnen adopteren zou ik het ook wel verzwijgen, ik verloochen mezelf daar niet mee, ik ken heel wat adoptieouders die voordat zij naar Zuid Afrika afreisden opeens weer praktiserend christenen waren, terwijl die toch echt nooit een kerk van binnen zien. Maar los daarvan, zo ik me in het geschetste voorbeeld moeten laten neutraliseren tot Keniaans staatsburger en daarna moet ik weer alle moeite doen om weer Nederlander te worden. In mijn werk ben ik voor een groot gedeelte afhankelijk van mijn passpoort en het is nu eenmaal zo dat een Nederlands staatsburgerschap minder barricades opwerpt dan het Keniaanse.

Met vriendelijke grt,

ffwatanders Schreef:

——————————————————-

> Alle begrip. Ik bedoelde dat je er kunt gaan wonen

> als resident (dus niet als Nederlandse aanvrager,

> maar als ingezetene van het land). Als resident

> moet je niet aan de nederlandse wetten maar aan de

> keniase voldoen. Die wet staat alleenaanvragers

> wel degelijk toe, al kunnen mannen alleen jongens

> adopteren en vrouwen alleen meisjes. Je zou er dan

> inderdaad (tijdelijk) moeten wonen, maar als

> resident mag je gewoon werken.

> Ik snap eerlijk gezegd de opwinding over het

> verzwijgen van je homosexualiteit niet: het lijkt

> me persoonlijk verschrikkelijk je te moeten

> verbergen en te moeten liegen, maar persoonlijk

> vind ik niet dat je het kind daarmee tekort doet.

• LM

Ik hou het altijd netjes. De ervaring leert namelijk dat mensen die dat niet kunnen of aangeven er moeite voor te moeten doen sowieso niet als serieuze gesprekspartner kunnen worden aangemerkt.

“het enige wat ik ooit heb gezegd is ”domme koe en rotwijf“”

Kleine selectie:

naar en egoïstisch rotwijf

gefrustreerd door het feit dat je zelf geen kinderen op de wereld heb kunnen zetten

verbitterde zuurpruim

loeder

stumpers

verzuurde mutsen

waarschijnlijk heeft 99% van jullie geen enkele idealistische bijbedoeling bij adoptie gehad

allemaal met (sic) tegen een zenuwinzinking aangezeten

jullie of je partner steriel was

Truus

domme koe

brightlight

verveelde huisvrouwtjes

Deze titels en kenmerken zijn overigens niet strafbaar: gebruik maken van commercieel draagmoederschap wel.

En westerse profiteur? Ik kan het niet vinden. Je reist luxe en pocht daarover: dat doen er wel meer. Die krijgen van mij ook een andere kwalificatie.

Maar inderdaad: commercieel draagmoederschap is kinderhandel. Je betaalt voor een specifiek voor jou geproduceerd en vervolgens geleverd product. In dit geval een kind. En die activiteit noemt men hier handel.

Gezien, laten inwerken, vragen gesteld en oordeel geveld. Zowel afstandsmoeders als draagmoeders, in binnen- en buitenland. En jou. Alhoewel jij de meeste vragen ontweken hebt en bijna nergens inhoudelijk op commentaar bent ingegaan. Dat feit is op zich al voldoende om een oordeel te vellen.

• ELU

Het schijnt inderdaad dat we de gehele discussie weer over moeten doen.

Even wat nuances aanbrengen

1. Rotwijf en domme koe heb ik aangegeven, naar en egotistisch zijn voorvoegingen in de zin geweest

2. Een eerlijke vraag, hoeveel van jullie zouden er geadopteerd hebben als jullie of jullie partners kinderen hadden kunnen baren cq verwekken?

3. Verbitterde zuurpruim, kan ik mijzelf nier meer herinneren, maar het zal wel zo zijn, jij hebt waarschijnlijk niet veel anders te doen dan alles woordelijk bij te houden.

4. Juist ik denk zeker dat het overgrote deel geen idealistische bijbedoeling heeft gehad bij adoptie, zie derhalve ook mijn punt 2.

5. Oh ik vergeet loeders en stumperds nog helemaal, ik heb hier zoveel over medegedeeld dat ik hier nu echt niet aan ga beginnen, waarschijnlijk heb je het wel ergens bij je notities staan.

6. De zenuw inzinking, nou nog eens heel even en oprecht, ik ben ook werkgever, wij hebben een aantal vrij aardige reserveringscentra in Nederland en in Duitsland. Zoals wel verwacht in onze bedrijfstak hebben wij een groot percentage vrouwen in dienst, leeftijd overall 25/35 jaar. De ideale kinderleeftijd, daar zitten toch een paar dames tussen die er alles aan doen om zwanger te raken en dat lukt niet, van die dames is ongeveer 90% in de ziektewet gekomen met depressieve klachten. Wellicht is dat een van de weinige zaken waar ik oprecht spijt heb dat ik dat gezegd heb, want net als de meeste ziektebeelden wil ik hier niet mee spotten.

7. Over steriliteit zit ik er wellicht toch niet zo heel ver naast, wellicht ietwat ongelukkig gekozen maar wel een waarheid, zie ook punt 2

8. Dan blijkt je nog dwars te zitten de volgende uitspraken, verzuurde mutsen: uitdrukking voor eeuwig commentaar leverende chagrijnige vrouwen in dit geval (kan ookmannen zijn maar dan zijn het verzuurde ouwe l….

Truus, spreektaal voor beroepszeveraars, brightlight, Engelse spreektaal voor iemand die denkt de wijsheid in eigendom te hebben en last but not least verveelde huisvrouwtjes, dat hoop ik echter, want ik zou niet blij zijn als werkgever dat mijn personeel ook zo vaak voor prive doeleinden op het internet zou zitten.

Enne ja ik mag het wel, want ik ben de baas!

Nogmaals wat jij ervan vindt hoe luxe ik reis, het zal me werkelijk een zorg zijn, maar een zekere vorm van jaloezie kan je echt niet onderdrukken.

Komop het is ook leuk met je tentje bij de boer op de camping en heerlijk smullen van je vanuit huis meegenomen spulletjes. Ik heb voor jouw type mensen ook een kwalificatie hoor, ik noem jullie slaapverwekkende saaie

marginale IKEA en grijze muizentypes. Maar als jullie met dat leven gelukkig zijn, mij om het even. Maar veroordeel mijn ietwat flamboyante levenstijl dan ook niet.

Het gaat je in ieder geval eigenlijk niets aan, dit jaar hebben wij als prive personen een nieuwe bus geschonken aan het weeshuis in Bamburi, samen met een pharmaceutisch bedrijf hebben wij zorg gedragen dat ons project voor 5 jaar HIV en aidsremmers hebben, ook is er een windmolen om electriciteit op te wekken naar ons project in West Africa gegaan. Om je een cijfer mee te geven dat is bijna 35% van ons gezamenlijk bruto jaarinkomen geweest, hoeveel % van je inkomen heb jij vorig jaar aan goede doelen weggegeven?

Wat jij vind van commercieel draagmoederschap, hou dat lekker voor je, in je bekrompen geest is dat kinderhandel, misschien toch eens goed bepaalde krantenartikelen te lezen over hoe adoptie in het verleden is gegaan en hoe er nog steeds wordt gerotzooid met papieren, of zijn we Haiti alweer vergeten. Welke inhoudelijkheden ben ik overheen gegaan, een deel van de feiten die jullie keer op keer aanhalen is dat jullie overtuigd zijn van jullie eigen gelijk.

Als landen makkelijker om zouden springen met betrekking tot adoptie of dat de Nederlandse wetgever ietwat ruimdenkender zouden zijn met die rare 40 jaren regel. Zou het hele gebeuren van draagmoederschap niet in ons hoofd zijn opgekomen. Echt ik vertel het nu voor het laatst, buitenlandse adoptie is alleen mogelijk voor homosexuele aanvragers van de USA. Al zal niemand het toegeven, wij hebben het idee sinds de problematiek rondom de daders van het kindermisbruik in het KDV het Hofnarretje er met argus ogen word gekeken naar adoptie door gay mensen. Daarnaast door onze leeftijd kunnen wij al niet meer in aanmerking komen voor een youngborn en oudere kinderen zijn er wel maar worden grotendeels via het fostercare meestal geplaatst binnen het nationale systeem.

Wellicht komt het nu die grijze massa binnen, wij hoeven geen kind wat uit ons zaad is geboren. Wij willen graag een adoptiekind maar het moet er wel zijn. Een andere optie is kinderloos blijven, maar dat is een acceptatiepunt waar wij beide nog niet aan toe zijn.

Dus oordeel je suf, sla je notitieblok erop na want je zult nog wel wat vergeten zijn.

LM Schreef:

——————————————————-

> Ik hou het altijd netjes. De ervaring leert

> namelijk dat mensen die dat niet kunnen of

> aangeven er moeite voor te moeten doen sowieso

> niet als serieuze gesprekspartner kunnen worden

> aangemerkt.

>

> “het enige wat ik ooit heb gezegd is ”domme koe en

> rotwijf“”

>

> Kleine selectie:

> naar en egoïstisch rotwijf

> gefrustreerd door het feit dat je zelf geen

> kinderen op de wereld heb kunnen zetten

> verbitterde zuurpruim

> loeder

> stumpers

> verzuurde mutsen

> waarschijnlijk heeft 99% van jullie geen enkele

> idealistische bijbedoeling bij adoptie gehad

> allemaal met (sic) tegen een zenuwinzinking

> aangezeten

> jullie of je partner steriel was

> Truus

> domme koe

> brightlight

> verveelde huisvrouwtjes

> Deze titels en kenmerken zijn overigens niet

> strafbaar: gebruik maken van commercieel

> draagmoederschap wel.

>

> En westerse profiteur? Ik kan het niet vinden. Je

> reist luxe en pocht daarover: dat doen er wel

> meer. Die krijgen van mij ook een andere

> kwalificatie.

> Maar inderdaad: commercieel draagmoederschap is

> kinderhandel. Je betaalt voor een specifiek voor

> jou geproduceerd en vervolgens geleverd product.

> In dit geval een kind. En die activiteit noemt men

> hier handel.

>

> Gezien, laten inwerken, vragen gesteld en oordeel

> geveld. Zowel afstandsmoeders als draagmoeders, in

> binnen- en buitenland. En jou. Alhoewel jij de

> meeste vragen ontweken hebt en bijna nergens

> inhoudelijk op commentaar bent ingegaan. Dat feit

> is op zich al voldoende om een oordeel te vellen.

• LM

Wat toevallig, ik ben ook de baas!

De mensen die jij uitschold hebben je in het vorige topic al duidelijk proberen te maken dat er in veel gevallen geen sprake is van ongewenste kinderloosheid. Ook bij ons was dat niet het geval.

Ik ken een heel rijtje termen, begrippen en kwalificaties aangaande je geaardheid, omgangsvormen en wereldbeeld, maar zoals al gezegd: ik blijf netjes, want de ervaring leert dat mensen die dat niet kunnen of aangeven er moeite voor te moeten doen sowieso niet als serieuze gesprekspartner kunnen worden aangemerkt.

Als je het dan zo graag weten wil: ons reisgedrag komt overeen, maar dan met vrouw en 4 kinderen. Ik merk op dit prikbord dat de afgunst eerder andersom is. Bijna tastbaar. Overigens: kinderen zijn dol op kamperen. Ik zou die kinderwens dus nog maar eens onder de loep nemen.

Geen IKEA in huis. Over oordelen gesproken. Er schiet me weer een term te binnen, maar zo ben ik nu eenmaal niet.

Dus omdat er in Haiti met papieren gerotzooid is, is commercieel draagmoederschap ook zo erg niet? Volgens de Nederlandse wet is het kinderhandel, en aan dit forum te zien ook niet alleen in mijn bekrompen (☺, echt bijzonder grappig) geest. Ik zou het aantal mensen met een andere mening als de jouwe eens tellen als ik jou was. Kan heel verhelderend werken. Maar ik vrees het ergste.

Ik heb hier normaal gesproken inderdaad helemaal geen tijd voor (niet zoveel als jij). Er viel vanmiddag een afspraak uit. (tu)

• ELU

Dat is heel nobel van je dat je 4 kinderen hebt, eigen of geadopteerd, en leuk dat je dan ook met de vrouw gezellig op vakantie gaat. Ook erg leuk dat je met 4 kinderen ook luxe kan reizen,

hoop alleen dat je niet bij mij boekt. Maar dat zal wel niet want onze doelgroep zijn goedverdienende twee verdieners, baby boomers en mensen met een exclusieve drang naar onbekende bestemmingen.

Luister wie je ook bent, je hebt je zelf net zo te kakken gezet met je opmerking dat je best wel een opmerking over mijn geaardheid zou kunnen maken, ik wil je bijna tarten om dat ook te doen.

En trouwens het interesseert me werkelijk geen zier dat jij nou wel of niet een vruchtbaar persoon en bent.

Degene die echt wat moet doen aan zijn of haar omgangsvormen ben jij nu toch echt hoor en of jij nu wel of niet met mij als een serieuze gesprekspartner ziet, kan mij waarlijk nog minder schelen.

Types als jij komen niet voor in;

A mijn klantendoelgroep, want godzijdank organiseren wij geen leuke kampeervakanties naar de boer;

B Saaie zure mensen als jij komen niet voor in mijn vriendenkring.

Afgunst naar jouw, laat me niet lachen. Enne geen IKEA, ik snap dan niet dat je in de verdediging moet.Maar ben wel benieuwd naar je opmerking, of ga je weer een gereformeerde opmerking maken over mijn geaardheid.

Oh ik heb ook nooit als kind hoeven te kamperen, kan niet echt zeggen dat ik nou zo vreselijk veel heb gemist. Fijn voor je dat er een afspraak was uitgevallen, heb je in ieder geval nog even iets neer kunnen pennen.

En ik, zoals ik al zei ik ben de baas/eigenaar en dan heb je bepaalde privileges. Soms houd dat in dat ik even niet wil werken.

LM Schreef:

——————————————————-

> Wat toevallig, ik ben ook de baas!

>

> De mensen die jij uitschold hebben je in het

> vorige topic al duidelijk proberen te maken dat er

> in veel gevallen geen sprake is van ongewenste

> kinderloosheid. Ook bij ons was dat niet het

> geval.

>

> Ik ken een heel rijtje termen, begrippen en

> kwalificaties aangaande je geaardheid,

> omgangsvormen en wereldbeeld, maar zoals al

> gezegd: ik blijf netjes, want de ervaring leert

> dat mensen die dat niet kunnen of aangeven er

> moeite voor te moeten doen sowieso niet als

> serieuze gesprekspartner kunnen worden aangemerkt.

>

>

> Als je het dan zo graag weten wil: ons reisgedrag

> komt overeen, maar dan met vrouw en 4 kinderen. Ik

> merk op dit prikbord dat de afgunst eerder

> andersom is. Bijna tastbaar. Overigens: kinderen

> zijn dol op kamperen. Ik zou die kinderwens dus

> nog maar eens onder de loep nemen.

>

> Geen IKEA in huis. Over oordelen gesproken. Er

> schiet me weer een term te binnen, maar zo ben ik

> nu eenmaal niet.

>

> Dus omdat er in Haiti met papieren gerotzooid is,

> is commercieel draagmoederschap ook zo erg niet?

> Volgens de Nederlandse wet is het kinderhandel, en

> aan dit forum te zien ook niet alleen in mijn

> bekrompen (☺, echt bijzonder grappig) geest. Ik

> zou het aantal mensen met een andere mening als de

> jouwe eens tellen als ik jou was. Kan heel

> verhelderend werken. Maar ik vrees het ergste.

>

> Ik heb hier normaal gesproken inderdaad helemaal

> geen tijd voor (niet zoveel als jij). Er viel

> vanmiddag een afspraak uit. (tu)

• BG

Och Elu toch…Hier een moeder die haar huis wel vol ikea heeft staan, de hele wereld heeft rond gereisd met of zonder rugzak, kids heeft die dol zijn op kampeer en zeilvakanties (de luxe van een zeilboor veroorloven we ons), fulltime werkt en zich daardoor samen met manlief best het nodige kan veroorloven maar minder ook totaal niet erg vind want daar haal ik mijn zelfvertrouwen niet uit. En ik zie om me heen hardwerkende mensen die helaas niet op vakantie kunnen, geen flamboyante leefstijl hebben (waar ik overigens niks op tegen heb, heb genoeg flamboyante vrienden waaronder gelukkig famboyant of niet super leuke homostellen). Tja vanuit de hoogte op mensen neerkijken is makkelijk maar maakt je niet erg sympathiek. Ook kinderen die op een dergelijke wijze worden opgevoed hebben vaak een beperkte kijk op de wereld.

Maar goed wees jij vooral gelukkig met alle je mooie niet-Ikea meubeltjes, flamboyante levensstijl en privileges. Ik ga m'n kinderen even een kusje geven die liggen lekker te slapen in hun Ikea-bedjes.

• *Marjo*

Eigenlijk wordt het allemaal steeds sneuer.

Geld maakt niet gelukkig zo blijkt maar weer.

En ongelukkig zijn leidt weer tot negatief snauw en scheld gedrag.

Ik kan me voorstellen dat het afgunst oproept als je ziet dat anderen wel hebben wat jij zelf niet hebt.

Wat dat betreft is het leven nou eenmaal niet eerlijk en niet maakbaar.

Al het geld van de wereld en een leeg huis.

Er komt een tijd dat een mens moet accepteren dat het is zoals het is.

En ik schrijf niet dat dat makkelijk is.

Ik zou niet graag in jouw schoenen staan.

Marjo ( die zich gelukkig prijst met tegenwoordig wat minder geld op de bank, veel voetstapjes in huis, geen medisch traject achter de rug heeft, best links maar niet zuur is, dit ook nog mag combineren met een leuke leidinggevende job en last but not least chronisch last heeft van een goed humeur)

• Triangle

Wat ik wel grappig heb gevonden aan de hele discussie is dat iedereen zo moeilijk doet over het kind moet weten wie de ouders zijn heb ik nooit en te nimmer een vraag gehad ( en dat is echt voor ons een moeilijk te nemen hindernis geweest). Hoe vertel ik mijn gekleurd (adoptie) kindje dat hij opgroeit bij twee witte meneren en dat zijn (buik)mamma ver weg woont ook hoe beschermen wij ons (adoptie)kindje tegen alle vooroordelen die bestaan tegen het opgroeien als kind bij twee homo ouders. Of dat men dit uit een quasi politiek correct oogpunt niet heeft aangedurfd om dit aan te halen of er simpelweg niet bij heeft stilgestaan, in het laatste geval zou ik zeggen bravo, homo ouders zijn geaccepteerd, mocht er sprake zijn bij deze groep mensen van het eerste geval zou ik zeggen wat een lafheid.

Of mogelijk, zoals ook al door verschillende aangegeven is dat het voor hen, en mij (eveneens homoseksueel) geen bal uitmaakt. Home, hetero, bi…….

Sorrie Elu, maar je stelt weer iets, vanuit je eigen aanname, als zou het een feit zijn. En vervolgens komt er wéér een niet mis te verstane sneer. En daar heb ik verhipte veel moeite mee.

Niet wij, maar jij plaatst jezelf steeds weer in een uitzonderings positie mbt je homoseksueel zijn. Jij maakt hier steeds weer een zwaarwegend(er) punt van.

De kern discussie gaat over commercieel draagmoederschap en niet over iemands seksuele voorkeur/-relatievorm. Maar klaarblijkelijk wil jij deze 2 met enige regelmaat op 1 hoop gooien.

vr. gr. Triangle