voorstellen

• summer6974

Ik vraag me ook af hoe het werkt. De kindjes van de shared list waar geen ouders voor gevonden zijn gaan die direct op de special focuslijst of worden ze telkens op de shared list gezet? M.a.w. hoeveel kinderen van de 1500-2000 kinderen die erop staan, staan er nieuw op?

Je kunt erover disussiëren of de Amerikaanse manier, de juiste manier is, maar waarschijnlijk levert het wel de meeste matches op en daar zijn alle kinderen en ouders bij gebaat.

• pepe

het zijn bijna allemaal “oude dossiers”, per maand komen er zo'n 60-200 nieuwe dossiers bij, en er komen ook wat dossiers vanuit special focus terug.

• Laura73

Hoi,

In principe kijkt de VH dus iedere maand of jouw dossier matcht met misschien één van de “oude dossiers” en anders één van de nieuwe (?). Weet iemand ook of bijv. één VH maar een bepaald aantal dossiers mag claimen per maand?

• F

Weet iemand ook hoeveel (toekomstige) ouders er op de wachtlijst staan, of wordt dit niet bekend gemaakt door de vergunninghouders?

Gr. F

• pepe

de vergunninhouder kan de hele maand matchen, geen idee of ze dat ook doen

en volgens mij krijg je bij geen van de 3 antwoord hoeveel ouders er op de wachtlijst staan….

• summer6974

http://chinaadopttalk.com/forum/index.php?topic=63956.0

Hopelijk is dit niet echt zo in Nederland……….

• Anja1

Hoi,

Als het voor Europa zo is, zal het ook voor Nederland zo zijn denk ik? Want het gaat om dezelfde lijst. Maar de vraag is natuurlijk wel wat deze ‘'agency’' precies heeft gezegd/bedoeld: weinig nieuwe kinderen erbij, in zijn algemeenheid, of specifiek voor ouders die wachten bij die vergunninghouders enz. enz. Zou proberen me er niet al te veel van aan te trekken (nog). Sterkte met wachten!

Groetjes,

Anja

• Omfie

Hallo andere wachtenden,

Wij hebben zojuist van onze vergunninghouder het bericht gekregen dat er vandaag inderdaad een nieuwe lijst is uitgekomen. Echter daarop staan geen kinderen die zij kunnen matchen. Het zou gaan om oudere kinderen en kinderen met hersenaandoeningen en combinaties van meerdere special needs. Vorige maand hebben ze ook bijna niets kunnen matchen. Ze kunnen dus geen enkele toezegging doen over hoelang het nog allemaal gaat duren. Ze kunnen dus ook de snelle termijnen niet meer garanderen.

Dat wel kl*te. Maar er zit toch echt niets andere op dan wachten, wachten, wachten en nog eens wachten.

Sterkte allemaal.

• Paulina C.

Hoi Omfie,

Wat jammer! Mag ik vragen wie jullie vergunninghouder is?

Groeten,

Paulina

• Karen K.

Ws. WK, wij hebben vandaag ook een mail gekregen.

Daarnaast meldde ze nog dat ze nu ruim 30 wachtende echtparen op de wachtlijst hebben

en ongeveer 15 echtparen die bezig zijn met het verzamelen van hun documenten.

Ach, adoptie is en blijft onvoorspelbaar…

We wachten nog wel even….