We hebben de TA

• sprokkeltje

Wij ook

,,,,jipppppppppieeeeeeeeeee

• Eke

Heb je zeker weten de ta, of heb je de statement of approval van justitie? Wij hebben nl. zelf vandaag bericht van justitie gekregen. Als jullie inderdaad de ta hebben gekregen, word ik wel heel zenuwachtig, want jullie loa is van dezelfde datum als die van ons!

• Eke

De statement of approval of de ta?

• sprokkeltje

Wij hebben de statement of approval gehad. Volgens ervaren mensen is dit de ta…ik weet t ook niet en kan t nergens vinden…

• Eke

Ik heb vrijdag k en t nog aan de telefoon gehad. We moesten nog twee documenten ontvangen. De statement of approval (moet gelegaliseerd worden) en de ta (hoeven niets meer voor te ondertekenen, is gewoon een uitnodiging om af te reizen vanuit China).

• pc

Statement of approval is iets anders als de TA.

Statement of approval moet je legaliseren, deze krijg je tussen de LOA en de TA in.

De TA (uitnodiging van China om te komen) krijg je ongeveer 4-6 weken na de LOA.

Als de TA binnen is wordt gelijk de reis gepland, dus weet je ook wanneer je vertrekt.

Wij werden deze week gebeld dat de TA binnen was en K&T kon ons gelijk vertellen dat we volgende week vertrekken.

Wij hebben de TA ongeveer 4 weken na verzending van de LOA (naar China) gekregen.

Jullie zijn er allemaal al heel dicht bij, het kan sneller gaan dan je denkt;-)

Iedereen succes met het wachten!!

• sprokkeltje

Juist zoiets dacht ik ook al..m.r. We waren te enthoussiast. Haha

• B

Wat is het verschil dan??

• B

Is dat niet een bewijs van inloggen??

• MCP

De Statement of Appr. is een schrijven van ons Ministerie van Justitie waarin staat dat Just. geen bezwaar heeft tegen opname van kindje XXX door vader YYY en moeder ZZZ ( betreffende namen staan hier ingevuld) en dat deze adoptie plaatsvindt onder het Haags Adoptieverdrag.

Deze moet mee naar China.

En zoals al eerder vermeld: K&T is de enige organisatie die deze laat legaliseren en dat is gewoon nonsens, bij de andere VHG's hoeft het niet. Dat zal je wel merken B, jij zit bij Meiling en daar hoeft het niet.

Waarom niet:

De autoriteiten van China en Nederland hebben elkaar erkend dmv het Haags Verdrag en dat betekent ook dat elkaars documenten niet gelegaliseerd hoeven te worden.

China geeft de LOA af, dat is hun manier van goedkeuring ( en deze is ook niet in China gelegaliseerd voordat Ned. het accepteert).

Nederland geeft de Statement of Appr. af.

Maar ja, als K&T vindt dat het gelegaliseerd moet dan zou ik maar alles doen wat zij willen anders krijg je bonje met tante T. van K&T.

En de St.of Appr. is TOTAAL iets anders als de TA.

De St.of Appr. komt vanuit Nederland, wordt afgegeven door onze Just. en de TA komt uit China en is een uitnodiging om het kindje op te mogen halen.

Ik begrijp overigens niet waarom dit punt steeds weer aan de orde komt en waarom mensen zo slecht op de hoogte zijn van alle papieren, geeft de VGH ( K&T ) geen goede uitleg ofzo????