Dit is mijn 3e adoptie en mijn 1e uit China.
Maar onze VGH heeft alles heel duidelijk uitgelegd.
Ik vind ook dat dat eigenlijk hoort.
De irritatie zit er inderdaad, maar niet jegens jullie maar jegens het feit dat er dus VGH's zijn die dingen niet goed uitleggen. Dat vind ik echt slordig. Mensen moeten daarover geen vraagtekens hebben vind ik, daarvoor is het immers veel te belangrijk en spannend.
Bovendien is er dus een VGH die zijn eigen regeltjes heeft mbt het wel of niet legaliseren.
Wij zijn tijdelijk bij deze VGH geweest voor een ander land dan China, maar moesten toen volgens hen NB 6 papieren extra laten legeliseren ( kosten ruim 1000 euro aan alleen legaliseren) die bij een andere VGH voor datzelfde land ( waar wij NB al uit geadopteerd hadden, dus wij wisten precies hoe het werkte ) niet gelegaliseerd hoefden worden. Daarover was geen discussie mogelijk met VGH want wij hebben natuurlijk nagevraagd waarom dit zo was, het antwoord was alleen “ wij willen dat”. Toen ik zei: “het is dus geen eis van het land van herkomst” kreeg ik niet eens antwoord, sorry, maar ik vind het echt onfatsoenlijk.Ik vind dat dus echt niet kunnen. Waarom mensen dingen laten doen ( en betalen) die niet nodig zijn?
Ik ben nu dus in China, met onze ONgelegaliseerde St. o. Appr. ( omdat onze VGH dat niet laat doen) en dit hoeft dus ook echt niet gelegaliseerd te worden, ik heb het zelfs nagevraagd. Dat is dus weer een bedacht eigen regeltje door een bep. VGH zoals ze daar wel meer eigen regeltjes hebben. Die ten eerste onnodig zijn, ten tweede dus ook onnodig geld kosten en ten derde verwarring zaaien.
En ja, inderdaad, ik begin me daar onderhand aan te ergeren. Misschien moet ik dat niet doen maar dat komt ook omdat daar een heleboel achter zit wat wij met deze VGH hebben meegemaakt en waarom wij daar dus zijn weggegaan.