We hebben de TA

• sprokkeltje

Dat zal wel denk ik, anders komt die vraag niet telkens terug?

Maar ik denk dat het ook komt omdat het voor veel mensen hun eerste adoptie is en alles gewoon heel erg nieuw is en je veel vragen hebt.

Sommige vgh zijn niet dagelijks bereikbaar, of goed bereikbaar of hoe je het noemen wilt.

Je uitleg is heel erg helder overigens. Nu wachten op de TA.

Vier tot zes weken dus.

• m.r

Oke t is me duidelijk heb te vroeg gejuicht

Maar dat we snel vertrekken moge duidelijk zijn

• sprokkeltje

Jazeker, we gaan heel snel hoor!!

We hebben de LOA al, we hebben de Statement of approval al, dus verwacht die TA heel snel hoor.

• Ri.65

MCP, hartelijk dank voor de duidelijke uitleg.

Misschien vergis ik me maar je komt wat geïrriteerd over.

Maar dat mensen dit steeds vragen komt misschien ook dat de vergunninghouders bep dingen anders benoemen. Dat maakt het ook verwarrend. Ik raak er nog van in de war en dit is onze 4e adoptie en 3e vergunninghouder!

Groetjes Ri.65

• MCP

Dit is mijn 3e adoptie en mijn 1e uit China.

Maar onze VGH heeft alles heel duidelijk uitgelegd.

Ik vind ook dat dat eigenlijk hoort.

De irritatie zit er inderdaad, maar niet jegens jullie maar jegens het feit dat er dus VGH's zijn die dingen niet goed uitleggen. Dat vind ik echt slordig. Mensen moeten daarover geen vraagtekens hebben vind ik, daarvoor is het immers veel te belangrijk en spannend.

Bovendien is er dus een VGH die zijn eigen regeltjes heeft mbt het wel of niet legaliseren.

Wij zijn tijdelijk bij deze VGH geweest voor een ander land dan China, maar moesten toen volgens hen NB 6 papieren extra laten legeliseren ( kosten ruim 1000 euro aan alleen legaliseren) die bij een andere VGH voor datzelfde land ( waar wij NB al uit geadopteerd hadden, dus wij wisten precies hoe het werkte ) niet gelegaliseerd hoefden worden. Daarover was geen discussie mogelijk met VGH want wij hebben natuurlijk nagevraagd waarom dit zo was, het antwoord was alleen “ wij willen dat”. Toen ik zei: “het is dus geen eis van het land van herkomst” kreeg ik niet eens antwoord, sorry, maar ik vind het echt onfatsoenlijk.Ik vind dat dus echt niet kunnen. Waarom mensen dingen laten doen ( en betalen) die niet nodig zijn?

Ik ben nu dus in China, met onze ONgelegaliseerde St. o. Appr. ( omdat onze VGH dat niet laat doen) en dit hoeft dus ook echt niet gelegaliseerd te worden, ik heb het zelfs nagevraagd. Dat is dus weer een bedacht eigen regeltje door een bep. VGH zoals ze daar wel meer eigen regeltjes hebben. Die ten eerste onnodig zijn, ten tweede dus ook onnodig geld kosten en ten derde verwarring zaaien.

En ja, inderdaad, ik begin me daar onderhand aan te ergeren. Misschien moet ik dat niet doen maar dat komt ook omdat daar een heleboel achter zit wat wij met deze VGH hebben meegemaakt en waarom wij daar dus zijn weggegaan.

• B

Hoi MCP, dat is ook precies mijn frustratie.. Heb zelf helemaal geen persoonlijke ervaring met ze en wij gaan voor het eerst naar China voor de eerste adoptie, dus een beginneling. Ik ben gewoon heel erg blij dat ik wel bij een VH zit die met ons meedenkt.. Dus zo duidelijk en zo goedkoop mogelijk met dezelfde service.. Nee dan lieg ik…. Een BETERE service… Geen stelletje arrogante… Ik weet uit de verhalen dat er ook aardige mensen bij die VGH zitten hoor.. Maar ook genoeg verhalen over onduidelijke of geen antwoorden. Slechte bereikbaarheid en niet te vergeten regeltjes van hunzelf die dus niet kloppen… Dat is dan ook zo met die voorlopige reisdatum.. Op zich kan dat goed uitpakken omdat alles dan al geregeld is als de TA komt.. Maar ik lees ook dat mensen ineens een maand eerder of later vertrekken en dan te horen krijgen binnen een week reis je af!! Op zich fijn, maar je hebt dus niets aan die datum dan.. Onze VGH regelt alles als de TA binnen is.. Met als gevolg dat we dus drie weken moeten wachten vanaf TA , maar wel met duidelijke vertrekdatum en tijden.. Maar wat het belangrijkst is, is de bereikbaarheid.. Wij hebben zelf zeker in dit laatste deel wel ineens de schrik gehad omdat we dachten dat er iets fout was gegaan, of omdat we iets echt heel graag wilden weten.. Dan belden we als het dringend was en altijd binnen een half uur antwoord.. Zo gaat dat ook met de mail..Altijd snel en grappige en persoonlijke antwoorden.. En juist in het weekend of avond antwoorden ze snel!! Ben echt super blij met ze … Dus zo kan het ook….

• csekka

Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om te kiezen voor een bepaalde vergunninghouder.

Voor ons was WK bijv geen enkele optie omdat bij hun de wachtlijsten zo goed als dicht waren, terwijl we bij KT wel terecht konden.

Ik heb goede ervaringen met het beantwoorden van vragen door KT. Ik word altijd vriendelijk te woord gestaan. Bovendien helpt het ook erg goed als je voor jezelf je vragen duidelijk hebt, wat wil je weten. Bovendien kun je zoveel op internet vinden over de diverse procedure.

Wij hebben inmiddels de voorlopige datum binnen (eerder dan verwacht!! ik ben blij met deze voorlopige, weet ik tenminste in welke richting ik moet denken), zitten in het proces van legaliseren en visumaanvraag en wachten op de TA. We mogen eindelijk ons mannetje halen!

• B

Spannend he Csekka!!! Wij gaan 16 juli…. Zo zie je inderdaad maar weer, veel verschillende redenen om ergens voor te kiezen en ook verschillende ervaringen per VGH.. Toch vind ik het wel goed om alles te benoemen.. Er zullen hier ook mensen komen kijken die nog moeten beslissen en hoe meer ervaringsverhalen hoe beer het beeld van de VGH.

• MCP

Ja, wij zijn bij dezelfde VGH als jij en ik ben heel erg blij met ze.

En wat ik het allerknapste vind: bij onze VGH zitten de medewerkers niet eens in hetzelfde kantoorpand, sterker nog, ze werken vanuit huis en iedereen woont kilometers bij elkaar vandaan. Maar als je weer doorschuift naar de volgende persoon zal ik maar zeggen, dan is die precies op de hoogte van jouw persoonlijke procedure.

Altijd een luisterend oor, altijd een antwoord waar je verder mee kan, altijd een bemoedigend woordje.

Helemaal toppie!!!

Je bent bij hen een mens met gevoelens en niet een nummer.

• Paulina C.

Wat betreft de bereikbaarheid van K&T: ze zijn weliswaar alleen in de ochtenduren telefonisch te bereiken, maar op een fax reageren ze echt altijd. Dan bellen ze meestal in de middag terug, ik denk op een moment dat ze het even niet zo enorm druk hebben. Misschien een tip voor de K&T-ers onder ons?