verwijderd
Hallo Sprokkeltje,
Sorry dat ik met het slechte nieuws kwam…
We zijn 2x met K&T naar China gereisd en beide keren moesten we briefjes van 100 (en wat 50) meenemen.
Inderdaad zonder pennenstrepen, of kleine hoekjes eraf, of kleine scheurtjes! Deze worden echt niet geaccepteerd. Net als sommige splinternieuwe briefjes: die zijn dan weer vals!! Wij namen meer dan genoeg mee, zodat we altijd genoeg hadden mochten er briefjes afgekeurd worden.
Een groot deel ben je zaterdag in Beijing al kwijt, waar je bij aankomst in het hotel al een groot gedeelte moet betalen. Het andere grote gedeelte ben je kwijt bij de overdracht van je kind.(zondag/maandag).
Dus… snel naar de bank. Bij de ABN kan je ook geld uit de automaat binnen halen. Moet je wel je paslimiet terplekke laten verhogen. Elk briefje wat niet aan je wensen voldoet, kan je dan direct weer via die automaat terugstorten op je rekening. Maar, dan moet je natuurlijk wel bij de ABN zitten…
Tip:
Bij de afreisbijeenkomst hoor je precies wanneer je wat moet betalen. Hangt allemaal van je provincie af. Stop thuis dit geld alvast in enveloppen, wel zo makkelijk.
Komt wel goed!
Gr. xq
Het heeft niet zoveel zin volgens mij om thuis het geld alvast in enveloppen te stoppen.
In China ga je naar de bank en dan wissel je al je euro's in voor Yuan. Dus kan het allemaal weer uit de envelop, want je gaat niet envelopje voor envelopje inwisselen……
Bovendien betaal je alles in Yuan en moet dat gepast, dus dat kan pas als je yuannen hebt, met euro's krijg je die bedragen niet exact in een envelopje.
En als je 1 nachtje in Beijing verblijft dan lijkt het me vreemd dat je een groot gedeelte al aan het hotel moet betalen.
Overigens: het geld wat wij meenamen was niet voor het hotel, dat moest met creditcard.
Alleen helemaal aan het eind, op de allerlaatste dag betaalde je een gedeelte van de hotelrekening met je overgebleven yuannen. De rest van de Yuans was voor procedure, paspoort, visum, binnenlandse vliegticket, eten en drinken.
Maar goed, het kan zijn dat dit bij K&T anders gaat, ik geloof dat je bij hen ook wel 10.000 mee moet nemen, wij “maar” 8000.
Bij K&T is het toch echt anders!
Bij aankomst in Beijing ga je met de hele groep naar het hotel. Daar is direct een bijeenkomst, waarbij je de binnenlandse vluchten, de hotels, de legalisaties en de gids moet betalen. De volgende dag vlieg je naar de provincie. Als je je kindje krijgt betaal je het bedrag voor het weeshuis. Bij ons werd 's avonds het geld geind van de notaris, paspoort etc etc…
Wij hebben in 2010 10000 euro meegenomen, maar kwamen met ruim 1000 thuis. Wij gingen met 1 kind heen en 2 terug. In dit bedrag zaten alle uitstapjes, kosten, eten, souvenirs etc etc, echt alles.
Succes!
gr. xq
Dank jullie wel meiden…
Je kan het maar beter nu te horen krijgen dan dat we daar in china straks met een probleempje zitten.
Wij zitten niet bij de ABN helaas..
Ga morgen meteen maar eens wat belletjes plegen.
Krijgen we wel morgen te horen hoe de precieze planning per stel is in China?
Zou wel fijn zijn als we wat te horen krijgen .
Nou weet ik het dus ook niet meer…..
Het staat zo in de papieren..
Er wordt aan de telefoon het andere gezegd…
Mensen die thuiskomen die niets kunnen met 500 euro en mensen die wel kunnen…
Dit vind ik een van de grote minpunten van onze vgh ze zeggen allemaal wat anders, met alle zaken, niet alleen hiermee…
Moet jij niet werken??? hahaha
He meis ik nee morgen dat pakket voor je mee he..
Ben t ook helemaal met jou eens hoor, ik ben nu al tegen zo onwijs veel dingen aangelopen
Weet dat het ook anders kan dus mocht er een nieuwe procedure gaan komen in de toekomst…
Natuurlijk doen ze hun best, en staan ze je te woord maar die tegenstrijdigheden telkens, ook aan de lijn
ik wordt er helemaal kriegel van.
Maar als ik andere dames hoor via een andere vgh is het daar toch wel iets aangenamer geregeld op veel vlakken.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?